جاباما
۲۰۷۳۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۱۰ پیام‌ رسان محبوب جهان در سال ۲۰۱۴

چند سالی است که برنامه‌های پیام‌رسان بسیار پرطرفدار شده‌اند که دلیل آن افزایش روزانه تعداد کاربران است. چنین برنامه‌هایی بازیگرانی اصلی در عرصه موبایل به حساب می‌آیند که از «سیلیکون ولی» در آمریکا تا «گورگائون» در هند ساخته می‌شوند.

روزنامه شهروند: چند سالی است که برنامه‌های پیام‌رسان بسیار پرطرفدار شده‌اند که دلیل آن افزایش روزانه تعداد کاربران است. چنین برنامه‌هایی بازیگرانی اصلی در عرصه موبایل به حساب می‌آیند که از «سیلیکون ولی» در آمریکا تا «گورگائون» در هند ساخته می‌شوند.

واتس‌آپ: با بیش از ۴۵۰ میلیون کاربر در ماه، کاملا مشخص است که این برنامه پیام‌رسان آمریکایی بسیار مشهور است. واتس‌آپ اکنون به زیرمجموعه فیس‌بوک در آمده ولی هنوز هم برای دستگاه‌های ios، اندروید، ویندوزفون، بلک‌بری در دسترس است.

وایبر: بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر از این نرم‌افزار قبرسی استفاده می‌کنند. در فوریه ۲۰۱۴ شرکت تجارت الکترونیکی و خدمات اینترنتی راکوتن (Rakuten) آن را به قیمت ۹۰۰ ‌میلیون دلار خرید.

وی چت: این برنامه به شرکت چینی تنسنت (Tencent) تعلق دارد که یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان خدمات اینترنت در چین است. از ۲۰۱۰ میلادی تاکنون این نرم‌افزار ماهانه ۲۷۲ میلیون کاربر داشته است.

لاین: این برنامه ژاپنی با استیکرهایی که جذابیت زیادی برای نوجوانان دارند، بیش از ۳۵۰ ‌میلیون کاربر ثبت شده دارد.

کاکائو تاک: پیام‌رسان «کاکائوتاک» در کره‌جنوبی خلق شده و برای آن بیش از ۱۰۰ ‌میلیون کاربر ثبت شده است. این برنامه در‌ سال ۲۰۱۳ با Evernote ادغام شد تا به این ترتیب خدمات آمریکایی نیز در برنامه موبایل کاکائوتاک همخوان شود.

کیک: دانشجویان دانشگاه واترلو آمریکا در‌ سال ۲۰۰۹ پیام‌رسان کیک را برنامه‌رسانی کردند که اکنون بیش از ۱۳۰ ‌میلیون کاربر ثبت شده دارد. مقر شرکت ایالت اونتاریو در کاناداست که روزانه بیش از ۲۰۰ ‌هزار کاربر جدید در آن ثبت‌نام می‌کنند.

تانگو: این برنامه پیام‌رسان به «سیلیکون ولی» آمریکا تعلق دارد که در بیش از ۲۲۴ کشور استفاده می‌شود. به گفته نماینده تانگو این برنامه در‌ سال ۲۰۱۴ حدود ۱۹۰ ‌میلیون کاربر ثبت‌شده داشت که تعداد آن درحال افزایش است.

نیم‌باز: ۱۵۰ ‌میلیون کاربر ثبت شده از برنامه نیم باز Nimbuzz استفاده می‌کنند که مقر اصلی آن در گورگائون هند است. این برنامه در‌ سال ۲۰۰۶ ساخته شده است.

هایک: این پیام‌رسان نیز برنامه‌ای ساخت کشور هند است و تعجبی ندارد که ۶۰ ‌درصد یا ۱۵ ‌میلیون از کاربران ثبت شده آن اهل هند هستند. ۴۰ ‌درصد بقیه کاربران در اروپا و خاورمیانه زندگی می‌کنند.

MessageMe: در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا و در‌ سال ۲۰۱۲ متولد شده است. این برنامه بیش از پنج ‌میلیون کاربر فعال دارد که تعداد آن در حال افزایش است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج