جاباما
۲۰۷۳۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نصب رادار در خاک آمریکا برای مقابله با ایران

دولت واشنگتن گفت برای مقابله با موشک های احتمالی ایران و کره شمالی، در شمال آمریکا رادار نصب می کند.

عصر ایران: دولت واشنگتن گفت برای مقابله با موشک های احتمالی ایران و کره شمالی، در شمال آمریکا رادار نصب می کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد قصد دارد برای رهگیری موشک های احتمالی ایران و کره شمالی، رادارهای دوربرد را در منطقه آلاسکار مستقر کند.

هدف از نصب این رادارهای دوربرد در آلاسکا کمک به سامانه دفاع موشکی آمریکا برای تشخیص بهتر موشک های شلیک شده از سوی ایران یا کره شمالی و افزایش قدرت موشک های ضدموشک آمریکا مستقر در مناطق الاسکا و کالیفرنیاست.

همچنین سه شرکت آمریکایی ریتیون ( raytheon)، نورثروپ گرومن ( Northrop Grumman) و لاکهید مارتین (Lockheed Martin) برای ساخت این رادار جدید باهم رقابت می کنند. پیش بینی می شود ساخت این رادار با هزینه ای کمتر از یک میلیارد دلار انجام شود.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: فعالیت رادار جدید بعد از تکمیل بررسی های زیست محیطی و امنیت مطلوب، در سال ۲۰۲۰ آغاز می شد.

جیمز سرینج مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا و دیگر مقامات ارشد پنتاگون به کنگره گفته اند که رادار جدید برای کمک به حمایت از توانمندی های روبه افزایش کره شمالی و ایران در شلیک موشک به سمت آمریکا بسیار مهم است.

همچنین ژنرال جیمز ویینفیلد معاون رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت که آمریکا خطر ایران و کره شمالی را جدی می گیرد حتی اگر این دو کشور قدرت کافی برای شلیک موشک های بالستیک قاره پیما نداشته باشند.

ریتیون شرکت آمریکایی متخصص در ساخت سامانه های دفاعی یکی از ۱۰ شرکت بزرگ فعال در زمینه های دفاعی است. این شرکت در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد در سال ۲۰۰۸ درآمد ۲۳ میلیارد دلاری داشت. ریتیون بزرگترین تولیدکننده موشک های هدایت شونده در جهان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج