۲۰۷۴۳۷
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت بنزین چند درصد فوب خلیج‌ فارس است؟

با توجه به قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت بنزین در سال پنجم اجرای این قانون (امسال) باید به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس و معادل ۱۴۸۶ تومان با ارز آزاد و ۱۲۸۵ تومان با ارز مبادله ای برسد.

خبرگزاری ایسنا: با توجه به قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت بنزین در سال پنجم اجرای این قانون (امسال) باید به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس و معادل ۱۴۸۶ تومان با ارز آزاد و ۱۲۸۵ تومان با ارز مبادله ای برسد، باتوجه به اینکه دولت همچنان هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی درباره نرخ جدید بنزین انجام نداده باید دید که آیا قصد دارد به قانون هدفمندسازی یارانه‌ها عمل کند و یا نرخ ۱۰۰۰ تومان را برای هر لیتر بنزین اعلام خواهد کرد.

بنا به آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت ملی نفت، قیمت هر تن بنزین در بازار خلیج فارس حدود ۷۰۰ دلار است.

با توجه به اینکه هر تن بنزین معادل ۱۳۵۱ لیتر بنزین است، هر لیتر بنزین در بازار خلیج فارس با قیمتی معادل ۰.۵۰ دلار و یا ۵۰ سنت معامله می شود.

بر این اساس با احتساب ارز آزاد قیمت بنزین در بازار خلیج فارس ۱۶۵۲ تومان خواهد بود. همچنین با احتساب نرخ ارز مبادله ای، قیمت بنزین حدود ۱۴۲۸ تومان می شود.

به گزارش ایسنا بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه ها قیمت حامل های انرژی در سال پنجم اجرای قانون (امسال) باید به ۹۰ درصد فوب خلیج فارس برسد، که در صورتی که نرخ ارز آزاد مبنا باشد قیمت بنزین باید حدود ۱۴۸۶ تومان و در صورتی که ارز مبادله ای مبنا قرار بگیرد قیمت بنزین حدود ۱۲۸۵ تومان تعیین شود.

بر اساس این گزارش درحالی که سهمیه بنزین خردادماه همه خودروهای عمومی از جمله تاکسی، وانت بار و آژانس، ساعت ٢٤ پنجشنبه (٣١ اردیبهشت ماه) در کارت سوخت آنها شارژ شد، سهمیه بنزین خودروهای شخصی واریز نشد.

اگر چه این اقدام بدون هر گونه اطلاع رسانی صورت گرفته و از اتحادیه جایگاه‌داران سوخت گرفته تا شرکت پخش فراورده‌های نفتی و سازمان حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از علت آن بی‌خبر بودند اما منابع غیر رسمی علت واریز نشدن سهمیه بنزین را تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن بنزین اعلام کرده‌اند.

براین اساس، از این به بعد بنزین برای خودروهای شخصی، با حذف نرخ سهمیه‌ای معادل هزار تومان در هر لیتر فروخته خواهد شد و گازوئیل خودروهای شخصی نیز با حذف سهمیه‌ها، معادل ۵۲۵ تومان در هر لیتر خواهد بود.

در این راستا برخی منابع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا علت واریز نشدن سهمیه بنزین را تصمیم دولت برای تک‌نرخی کردن بنزین اعلام کرده‌اند.

براین اساس، از این به بعد بنزین برای خودروهای شخصی، با حذف نرخ سهمیه‌ای معادل هزار تومان در هر لیتر فروخته خواهد شد و گازوئیل خودروهای شخصی نیز با حذف سهمیه‌ها، معادل ۵۲۵ تومان در هر لیتر خواهد بود.

پیگیری‌های ایسنا در این خصوص ادامه دارد، هرچند به گفته مسئولان دولتی، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل وجود ندارد و نرخی بالاتر از هزار تومان برای بنزین تعیین نخواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بی زحمت قیمت ماشین را هم همون فوب خلیج فارس کنید ! ما راضی هستیم

    • بدون نام

      بي زحمت ارزش حقوق دريافتي را هم فوب خليج فارس كنيد ما راضي هستيم

    • بدبخت

      سرانه در آمد مردم قطر 93 هزار دلاره وایران 2500 دلار.اینها را هم باهم مقایسه کنید لطفا

    • بدون نام

      در آمد و قیمت خودرو و کلا کل ایران رو منطقه آزاد کنید ما قبول می کنیم.

    • بدون نام

      والا خوبه حقوق به ریال خرجش به دلار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج