جاباما
۲۰۷۶۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نظر لاریجانی درباره طرح حفظ حقوق هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی ضمن حمایت از طرح مجلس برای حفظ حقوق هسته‌ای کشور گفت: مجلس با دقت پروتکل الحاقی را بررسی می‌کند و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی ندارد.

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: جمع‌بندی مذاکرات غیرعلنی امروز مجلس به این صورت شد در هر مرحله از مذاکرات هسته‌ای مسئولین تیم مذاکره‌کننده با حضور در جلسه علنی مجلس گزارشی دقیق و شفاف از مذاکرات هم به صورت شفاهی و هم به صورت کتبی به مجلس ارائه کنند و نقطه‌نظرات نمایندگان در خصوص مذاکرات را استماع کرده و آن را در مذاکرات لحاظ کنند. لازم است تا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با شفافیت بیشتری مسائل را در جلسات بیان کنند و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند. ما مسئله پنهانی در مذاکرات هسته‌ای نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت قاطع از طرح نمایندگان برای حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان و گفت که تصویب این طرح از وظایف مهمی است که مجلس به آن عمل می‌کند و پس از بررسی و تصویب در کمیسیون امنیت ملی مجلس به هنگام بررسی در صحن مجلس مورد حمایت خواهد بود.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: لاریجانی در جلسه غیرعلنی امروز بر این نکته تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده باید در هر مرحله از مذاکره گزارشی کتبی به نمایندگان ارائه کند و جزئیاتی از روند مذاکرات را به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی افزود: از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه غیرعلنی امروز پروتکل الحاقی بود که رئیس‌مجلس گفت که مجلس پروتکل الحاقی را حتما با دید باز بررسی خواهد کرد و بدون اذن مجلس اجرای پروتکل الحاقی امکان قانونی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دشواری مذاکرات و شرایط کنگره آمریکا مورد بررسی و تجزیه و تحلیل این بود که کنگره و سنای آمریکا در مخالفت با توافق جدی هستند.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: هم وزیر امور خارجه هم رئیس مجلس شورای اسلامی نگاه مثبتی به آینده امضای توافق توسط کنگره و سنا نداشتند و در ادامه جلسه سه نفر از نمایندگان مطالبی را مطرح کردند و به طور کل نمایندگان با جدیت به ابراز نگرانی‌های خود در بحث مذاکرات پرداختند.

وی در پایان با اشاره به طرح مجلس برای حفظ و دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان گفت: مجلس در ارتباط با مذاکرات به وظایف خود عمل می‌کند و طرح مذکور در هفته‌های آینده تبدیل به قانون خواهد شد و یکی از بندهای این طرح این است که توافق هسته‌ای حتما باید به تصویب مجلس برسد، در غیر این صورت توافق قابل اجرا نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج