۲۰۷۷۲۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

«بلا نسبت شما» را ببینید

مستند «بلا نسبت شما» به کارگردانی مهدی بوستانی که لحظاتی از تنش‌های اجتماعی بین شهروندان تهرانی را بازگو می‌کند، آماده نمایش عمومی شد.

ایسنا: مستند «بلا نسبت شما» به کارگردانی مهدی بوستانی که لحظاتی از تنش‌های اجتماعی بین شهروندان تهرانی را بازگو می‌کند، آماده نمایش عمومی شد.

مهدی بوستانی درباره تولید این مستند گفت: تصویربرداری این مستند از شمال تا جنوب و در اکثر مناطق تهران، نوعی مستندسازی همراه با پرسه‌زنی بود؛ تجربه متفاوتی که مثل فیلم‌های کلاسیک سینمای مستند نیست و بیشتر شبیه بداهه‌نوازی یک نوازنده است.

وی افزود: در انتخاب تجهیزات تصویربرداری این فیلم هم سعی کردیم از دوربینی ارزان قیمت استفاده کنیم، زیرا نمی‌دانستیم میان این تنش‌ها ممکن است چه اتفاقی رخ دهد!

بوستانی تصریح کرد: ابتدا که مراحل تصویربرداری آغاز شده بود، سعی می‌کردم فاصله را با سوژه‌ها حفظ کنم، اما رفته رفته دریافتم زمانی که بحثی شکل می‌گیرد، بسیاری از افراد جامعه نه تنها نظاره‎گر هستند، بلکه از فرصت استفاده کرده و با موبایل خود مشغول ضبط صحنه‌های نزاع می‌شوند.

وی افزود: این حجم فیلمبرداری توسط شهروندان تا حدی پیشرفت کرده که دیگر کسی متوجه دوربین فیلمبرداری ما نبود و همه روی لحظات دراماتیک تنش و اینکه در آخر چه صحنه جذابی را به ثبت می‌کنند، تمرکز کرده بودند!

این مستندساز تصریح کرد: از آنجایی که در مقدمه فیلم زمینه‌های بروز تنش همراه با گفتار متن روایت می‌شود، تضادهایی هم در این کار به چشم می‌خورد. در واقع بروز تنش، محدود به قشر خاص و مقطع سنی مشخصی نمی‌شود و اقشار مختلف جامعه مقابل دوربین مستند قرار می‌گیرند و در نهایت این فیلم با یک نگاه آسیب‌شناسی همراه با طنز به پایان می رسد.

تحقیق، تصویربرداری، کارگردانی و تدوین مستند «بلا نسبت شما» برعهده مهدی بوستانی بوده است و سعید ذوالنوریان (صدابردار)، عرفان نجف‌آبادی (تدوینگر)، حسین نصری (مدیر تولید)، مهدیه کربلایی (دستیار کارگردان) در ساخت این پروژه مستند با وی همکاری کردند.

این فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      یعنی کشته مرده اسم فیلمهاتونـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم بخدا ااااااا اسم قحطیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج