۲۰۷۷۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ادعای همکاری آمریکا و حزب‌الله در نبرد قلمون

در حالیکه اخبار متعددی درباره پیروزیهای حزب الله بر عناصر تکفیری در منطقه قلمون سوریه مخابره می شود، یک پایگاه اینترنتی صهیونیستی مدعی شده در نبردهای این منطقه، میان آمریکا و حزب الله همکاری وجود دارد. و این همکاری اسباب نگرانی اسرائیل را نیز فراهم کرده است

تابناک: پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، نزدیک به منابع امنیتی رژیم اسرائیل، امروز با انتشار مطلبی مدعی شده در تحولی غیرمنتظره در یکی از حساس ترین میادین نبرد در خاورمیانه، ایالات متحده مشغول همکاری با حزب الله لبنان در نبرد این سازمان برای کنترل بر کوهستان استراتژیک قلمون در سوریه است.

این پایگاه به نقل از منابع اطلاعاتی خود می نویسد یک واحد عملیات ویژه ایالات متحده که در پایگاه هوایی «حامات» در ساحل شمالی لبنان مستقر است، پرواز پهپادهای شناسایی MK ۴.۷ را با هدف گردآوری اطلاعات در منطقه قلمون هدایت می کند. این پایگاه اساساً به عنوان تضمینی از سوی آمریکا به دولت لبنان برای مبارزبه با تهدید گروه های افراط گرا طی سه سال آینده تأسیس شده است.

با این وجود، بنا بر ادعای دبکا، مشخص شده اطلاعاتی که آمریکا با استفاده از پهپادهای خود در این پایگاه جمع آوری کرده و در اختیار ستاد فرماندهی ارتش لبنان قرار می دهد، مستقیماً به مراکز فرماندهی حزب الله انتقال می یابد و در اختیار افسران ایرانی حاضر در سوریه نیز قرار می گیرد.

پهپادهای آمریکایی مذکور می توانند مدت ۱۰ تا ۱۲ ساعت را در ارتفاع ۴.۵ کیلومتری از سطح زمین پرواز کنند. این پهپادها قابلیت استفاده در شب و روز را داشته و مجهز به قابلیت های نشانه زنی لیزری هستند. از آنجا که حزب الله نیز با استفاده از پهپادهای «ابابیل ۳» خود در قلمون عملیات شناسایی انجام می دهد، هماهنگی میان آمریکا و حزب الله در این زمینه ضرورت یافته است.

اما بر اساس تحلیل دبکا، این همکاری پیامدهای ناگواری برای امنیت رژیم اسرائیل به همراه خواهد داشت که این پیامدها از شش جنبه کلی قابل اشاره است:

۱- رژیم اسرائیل ناچار شده برای مقابله با همکاری اطلاعاتی آمریکا و حزب الله، کل ساختار اطلاعاتی خود را که برای محافظت از مرزهای شمالی با لبنان و سوریه طراحی کرده، تغییر دهد.

۲- رژیم اسرائیل ناچار شده پیشرفت های حاصل شده در تعاملات واحد ویژه آمریکا با حزب الله را تحت نظر بگیرد.

۳- رژیم اسرائیل دیگر نمی تواند به اطلاعاتی که آمریکایی ها از لبنان در اختیارش می گذارند، اعتماد کند، زیرا ممکن است این اطلاعات توسط حزب الله دستکاری شده باشد.

۴- حزب الله از طریق همکاری با آمریکا، اطلاعات مهمی درباره روش های عملیاتی واحدهای ویژه آمریکا به دست آورده که مشابه روش های عملیاتی رژیم اسرائیل است و به همین دلیل، تل آویو باید این روش ها را تغییر دهد.

۵- حزب الله از طریق همکاری با آمریکا، به پرستیژی که به دنبال آن است دست پیدا می کند و جایگاه خود را در منطقه نیز ارتقا می بخشد.

۶- از آنجا که پهپادهای ابابیل حزب الله توسط ایران کنترل می شود، برای اسرائیل راهی باقی نمی ماند جز اینکه سامانه های جمع آوری اطلاعات مرتبط با پهپادهای خود را به طور کامل تغییر دهد تا بتواند تحرکات ایران را در منطقه زیر نظر داشته باشد.

باید اشاره کرد که نیروهای حزب الله در کنار نیروهای ارتش سوریه، طی روزهای اخیر به پیروزی های مهم و مستمری در کوهستان قلمون دست پیدا کرده اند. احتمالاً همین موضوع و آشکار شدن قدرت گیری بیش از پیش حزب الله بوده که این رسانه اسرائیلی را به طرح چنین ادعایی واداشته تا از این طریق، چنین وانمود شود که پیروزی های حزب الله مرهون همراهی و همکاری آمریکاست.

از سوی دیگر، آن گونه که از این گزارش برمی آید، رژیم اسرائیل در تلاش است با کنار هم قرار دادن این موارد و طرح این ادعا که آمریکا مشغول همکاری با دشمن تل آویو - یعنی حزب الله - است، درباره وضعیت امنیتی در مناطق پیرامونی خود مبالغه کرده و احتمالاً توجیهی برای تجاوزهای آتی خود در منطقه فراهم نمایند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج