۲۰۸۱۶۴
۱ نظر
۵۵۲۰
۱ نظر
۵۵۲۰
پ

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

در کشورهای مختلف، خرافه های مختلفی درباره اعداد وجود دارد که برخی از آنها به حدی برای افراد عوام جامعه قطعی شده است که حتی مراسم های مختلف زندگی شان را برمبنای آنها می چینند و حتی برخی از این افراد خرافاتی این اعداد نحس را کنار می گذارند و سعی می کنند که در شماره خانه، پلاک و... از آنها استفاده کنند.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف





مجله همشهری سرنخ: در کشورهای مختلف، خرافه های مختلفی درباره اعداد وجود دارد که برخی از آنها به حدی برای افراد عوام جامعه قطعی شده است که حتی مراسم های مختلف زندگی شان را برمبنای آنها می چینند و حتی برخی از این افراد خرافاتی این اعداد نحس را کنار می گذارند و سعی می کنند که در شماره خانه، پلاک و... از آنها استفاده کنند.

7؛ خوش شانس منحوس

در بسیاری از فرهنگ ها عدد هفت پیام آور شانس است اما در چین عدد هفت برابر با خشونت، مرگ و دورافتادگی است. هفتمین ماه در تقویم چینی به نام ماه ارواح مشهور است. بسیاری از چینی ها معتقدند که در این ماه، ارواح آزاد می شوند. اعتقاد چینی ها به نحس بودن این عدد وقتی بیشتر شد که در سال 2014 سه هواپیما در اوکراین، مالی و تایوان در طی هفت روز دچار سانحه شدند و این سوانح مرگبار از هفدهم جولای آغاز شد. پروان ام اچ هفده در ساعت 17:17 در شرق اوکراین، سقوط کرد، نکته مهم این بود که هواپیمایی که سقوط کرد بویینگ 777 بود.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

همچنین یک هلیکوپتر نظامی که هفت مسافر داشت در ساعت ۱۷:۰۰ سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. دیگر هواپیماها نیز در تاریخ های مشابهی دچار حادثه شدند و برای همین، خیلی ها عدد هفت را نحس می دانند.

۸۷؛ عدد اخراجی

در استرالیا، عد ۸۷ به نام «شماره شیطانی کریکت» مشهور است. گفته می شود شروع این خرافه به دسامبر ۱۹۲۹ باز می گردد. در این تاریخ، بچه ای به نام کیت میلر به همراه خانواده اش برای تماشای بازی به استادیوم رفته بود. در این بازی «دان برادمان» کریکت باز استرالیایی ضربه زن توپ بود، برادمان بهترین ضربه زن زمان خود بود.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

او پس از ضربه زدن به توپ و گرفتن امتیاز ۸۷، به سمت هری بول الکساندر دوید تا امتیاز لازم را کسب کند اما با یک خطا اخراج شد. سالها گذشت و میلر بزرگ شد، او که به بازی کریکت علاقه مند بود به این رشته ورزشی روی آورد. وی در یک بازی پس از ضربه زدن به توپ به سمت هم تیمی اش یان جانسون دوید و این بار نیز با گرفتن امتیاز ۸۷ از بازی اخراج شد. میلر به یاد بازیکن محبوب خود برادمان افتاد که به همین صورت اخراج شده بود. از همین زمان بود که تنفر از عدد ۸۷ در بین استرالیایی ها رواج پیدا کرد.

۳۹؛ در افغانستان

مردم افغانستان خصوصا در کابل، عدد ۳۹ را نحس می دانند، بنابراین در این کشور اتومبیل، شماره تلفن یا آدرس خانه ای را نمی بینید که عدد ۳۹در آن وجود داشته باشد و اگر این طور باشد قیمت آن تا حدود زیادی کاهش می یابد. به عنوان مثال اگر اتومبیلی ۱۲ هزار دلار ارزش داشته باشد و در شماره پلاک آن عدد ۳۹ وجود داشته باشد، این خودرو بیشر از هفت هزار دلار خریدار ندارد، در موارد زیادی مالکان چنین اتومبیل هایی هزینه زیادی صرف می کنند تا عدد ۹ را به ۸ تغییر دهند.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

درباره علت این تنفر، نظریه های گوناگونی وجود دارد. مثلا گفته می شود تعدادی از افراد فاسدی که در این کشور زندگی می کرده اند اتومبیلی با شماره پلاک ۳۹ داشته اند و همیشه در آدرس خانه شان این عدد دیده می شده است. برخی دیگر می گویند علت تنفر از این عدد، به حروف «ابجد» باز می گردد که برطبق این حروف، این عدد معنای زشتی می دهد.

۲۵۰؛ ۲۵۰ توهین آمیز

در چین عدد ۲۵۰ یک توهین بزرگ محسوب می شود. ریشه توهین آمیزبودن این عدد به دوران چین باستان باز می گردد، یعنی به زمانی که سکه های مسی در بازار رایج بود، در آن زمان استاندارد اندازه گیری، هزار سکه بود، نیمی از آن، ۵۰۰ سکه می شد که معمولا به اجناس نه چندان باارزش نسبت داده می شد و یک چهارم ارزش آن که ۲۵۰ می شد را برای اجناس بی ارزش درنظر می گرفتند. چینی ها آنقدر به توهین آمیز بودن این عدد اعتقاد دارند که حتی نام هواپیمای «گلف استریم جی ۲۵۰» را به ۲۸۰ تغییر دادند. در پی این تغییر، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که به دلیل مسائل فرهنگی انتخاب این عدد بسیار مناسب تر است.

۰۸۸۸۸۸۸۸۸۸؛ شماره مسدود

«موبیتل»، شرکت خدمات تلفن همراه بلغارستان از چند سال پیش تلفن همراهی که شماره آن ۰۸۸۸۸۸۸۸۸۸ بود را مسدود کرد، علت خیلی شگفت انگیز بود، اینکه در مدت ده سال، سه نفر از دارندگان این شماره، جان خود را از دست دادند. بعد از این حادثه، مردم این کشور، این شماره را منحوس می شمارند. اولین فردی که این شماره به او اختصاص داشت «ولادیمیر گراشنوف» بود، او رئیس هیات مدیره موبیتل بود. وی سال ۲۰۰۱ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت اما خیلی ها می گویند او توسط رقیبان کاری اش مسموم شده و به قتل رسید.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

این شماره، بعد از آن به «کنستانتین دیمیتروف» فروخته شد. دیمیتروف یکی از قاچاقچیان سرشناس بود که در هلند جان باخت، ادعا می شود که رقیبان دیمیتروف در مافیای روسی، در مرگ این قاچاقچی نقش داشتند. سومین نفری که این شماره را به دست آورد، یک قاچاقچی مواد مخدر به نام «کنستانتین دیشلیف» بود، اما او مدتی بعد از خرید این شماره در بیرون یک رستوران در بلغارستان از دنیا رفت. پلیس ۱۳۰ میلیون پوند در حساب دیشلیف کشف کرد که همه این مبلغ از راه فروش مواد مخدر به دست آمده بود، پس از این ماجراها، شرکت موبیتل این شماره تلفن را برای همیشه مسدود کرد.

۱۱ نفرین شده

عدد ۱۱ از نظر آمریکایی نحس است، از نظر بسیاری از آمریکایی ها، بیشتر مردم در ساعت ۱۱:۱۱ به ساعتشان نگاه می کنند، آنها نگاه کردن به ساعت در این زمان را یک پدیده عجیب می دانند تا جاییکه از آن فیلمی به نام ۱۱/۱۱/۱۱ ساخته اند. این فیلم در تاریخ یازدهم نوامبر ۲۰۱۱ اکران شد. نکته عجیب آن است که در تاریخ یازدهم بسیاری از حوادث مهم دنیا به وقوع پیوسته است. مثلا در این تارخ، کندی ترور شد یا حادثه مرگبار یازدهم سپتامبر اتفاق افتاد. همچنین از نظر بسیاری، برج های دوقلویی که مورد حمله تروریستی قرار گرفت شبیه عدد یازده بود.

آنها می گویند که هواپیما در تاریخ ۱۱/۹ به برج های دوقلو کوبید که مجموع ۹+۱+۱ برابر با ۱۱ می شد. یازدهم سپتامبر- روز وقوع حمله به برج های دوقلو- دویست و پنجاه و چهارمین روز سال ۲۰۰۱ بود که اگر تک تک این اعداد (۲+۵+۴) را با هم جمع بزنیم ۱۱ می شود. علاوه بر این، اولین هواپیمایی که با برج دوقلو برخورد کرد پرواز شماره ۱۱ بود. این پرواز ۱۱ خدمه به همراه ۹۲ مسافر داشت ک جمع ۹ و ۲ باز هم حاصلش ۱۱ می شود. حتی کلمه های نیویورک و افغانستان به انگلیسی شامل ۱۱ حرف می شود.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

سقوط با ۱۹۱

در حالیکه بسیاری از افراد، ارتباط اعداد با حوادث را خرافه می دانند اما باز هم ماجراهایی که اعداد خاصی در آن تکرار می شود رخ می دهد. از دهه ۱۹۶۰، پنج هواپیما که شماره ۱۹۱ داشتند دچار حادثه شدند. مرگبارترین حادثه هوایی در آمریکا مربوط به پرواز شماره ۱۹۱ می شود که در جریان آن، هواپیمایی در فرودگاه شیکاگو سقوط کرد و ۲۷۱ نفر جان باختند. سال ۱۹۶۷، پرواز آزمایشی ۱۹۱ ایکس- ۱۵ سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

پرواز ۱۹۱ «پرین ایر» در سال ۱۹۷۲ در فرودگاه پورتریکو دچار حادثه شد، همچنین پرواز «دلتا ایرلاین ۱۹۱» نیز سال ۱۹۸۵ در فرودگاه دالاس سقوط کرد که ۱۳۷ نفر در این حادثه جان باختند. سال ۲۰۱۲ پروازی با همین شماره، دچار فرود اضطراری در تگزاس شد، خلبان این پرواز، ناگهان رفتارهای غیرطبیعی از خود نشان داد و پس از کنترل هواپیما توسط مسافران فرود اضطراری صورت گرفت.

۲۶ حادثه ساز

عدد ۲۶ در هندوستان چندان خوشایند نیست. سال ۲۰۰۱ زلزله گجرات نزدیک به ۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت و این زلزله در تاریخ ۲۶ ژانویه رخ داد. سال ۲۰۰۴ سونامی اقیانوس هند، جان ۲۳۰ هزار نفر را گرفت و این بلای طبیعی در ۲۶ دسامبر اتفاق افتاد. ۲۶ ماه می ۲۰۰۷ نواحی شمالی شهر گواهاتی هندوستان بمباران شد. ۲۶ جولای سال ۲۰۰۸ در احمدآباد هندوستان بمب گذاری شد و این بمب گذاری ها با حادثه تروریستی بمبئی در ۲۶ نوامبر همراه بود. در علم اعدادشناسی، مجموع اعداد ۲ و ۶ برابر با ۸ می شود و بسیاری معتقدند که این عدد برابر با بدبختی و بدشانسی است، خرافاتی ها توصیه می کنند که در این روز نباید ازدواج یا دیگر جشن های شاد را برگزار کرد.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف

۱۷ مرگبار

ایتالیایی ها معتقدند عدد ۱۷ برایشان بدشانسی می آورد. این عدد در زبان رومی به شکل سمبل مرگ نوشته می شود و اگر تعدادی از حروف آن جا به جا شود، شبیه کلمه «من زندگی کردم» می شود که معمولا روی سنگ قبرهای رومی نوشته شده است. با توجه به این باور خرافی است که در بعضی از هتل های این کشور اتاق شماره ۱۷ وجود ندارد و حتی بعضی از خطوط هوایی عدد ۱۷ را حذف کرده اند. وقتی هفدمین روز سال با جمعه مصادف می شود ایتالیایی ها آن را نحس ترین روز سال می دانند، همچنین اگر هفدهم نوامبر، جمعه باشد، آن ماه «ماه مردگان» خوانده می شود.

اعداد مشهور در کشورهای مختلف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیزده یادت رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج