۲۰۸۲۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کاسیاس و هواداران فراموشکار رئال

ایکر کاسیاس در شبی که گفته می‌شد آخرین بار با پیراهن رئال‌مادرید به میدان خواهد رفت، با سوت‌های اعتراض‌آمیز بدرقه شد.

خبرگزاری ایسنا: در طول این فصل زمانی که تیم مادریدی بازی‌های بدی را ارائه می‌داد و گلی دریافت می‌کرد، هواداران تنها ایکر کاسیاس را مقصر می‌دانستند و او را هو می‌کردند. تماشاگران فراموش کرده‌اند او چه بازیکن تاثیرگذاری برای تیمشان و تیم ملی اسپانیا بود. افتخاراتی که کسب کرده است را به یاد نمی‌آورند و تنها برخی از اشتباهات کاسیاس به چشمشان می‌آید.

در بازی دو تیم رئال مادرید و والنسیا سوت‌های اعتراض‌آمیز به اوج خود رسید؛ تا جایی که رافائل نادال، تنیسور مشهور اسپانیایی که در ورزشگاه حضور داشت، به این برخورد اعتراض کرد و گفت: کاسیاس در گل‌هایی که دریافت کرد مقصر نبود. او افزود: باعث تعجب است که در این ورزشگاه بازیکنان بزرگی همچون زیدان، کریستیانو رونالدو و ایکر کاسیاس هو شده‌اند.

به نوشته ال‌پائیس کاسیاس از لحاظ فیزیکی در شرایط مناسبی به سر می‌برد اما در چند سال اخیر اعتماد به نفس لازم را از دست داده است و زمانی این اتفاق افتاد که ژوزه مورینیو او را نیمکت‌نشین کرد.

روزنامه مارکا آخرین بازی تیم کهکشانی‌ها را این چنین توصیف می‌کند: شبی که شاید آخرین حضور کاسیاس در این تیم بود، اتفاقات عجیبی روی داد، زمانی که گوینده ورزشگاه نام کاسیاس را اعلام کرد، اتحاد در بین تماشاگران وجود نداشت، بیشتر تماشاگران دست زدند اما برخی دیگر سوت زدند!

پس از دریافت گل اول بار دیگر سوت‌های اعتراضی و تشویق شنیده شد؛ آن هم روی شوتی که هیچ دروازه‌بان دیگری قادر به مهارش نبود. زمانی که رئال گل دوم را دریافت کرد، اعتراض‌ها بیشتر شد اما در گوشه‌ای از ورزشگاه طرفداران جوانی بودند که با صدای بلند می‌گفتند: "ایکر! ایکر!"

اما در همان شب در ورزشگاه دیگری در اسپانیا به نام نوکمپ، مراسم بزرگی با حضور ۹۰ هزار تماشگر کاتالانی در حال برگزاری بود. تقدیر از بازیکن پرآوازه و پرافتخار بارسلونا و تیم ملی اسپانیا ژاوی هرناندس. این مراسم همراه با جشن قهرمانی آبی و اناری‌پوشان بود که جام را ژاوی بالای سر برد.

کاسیاس و ژاوی هر دو بازیکنان بزرگ و مهمی در تاریخ فوتبال اسپانیا هستند اما برخورد هواداران دو تیم قابل مقایسه نبود. ژاوی رفتار هواداران با ایکر را غیرمنصفانه دانست و گفت: او بازیکن پرافتخاری است و نباید او را در این شرایط آزاردهنده قرار داد. هواداران باید به حافظه خود مراجعه کنند و گذشته پرافتخار او را به یاد بیاورند.

دیدار برگشت لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم رئال مادرید و یوونتوس تنها مثال در این فصل است که کاسیاس با تشویق تماشاگران در برنابئو روبه‌رو شد. او ضربه‌هایی را گرفت که کمتر دروازه‌بانی قادر به دریافتشان است. کاسیاس پس از این دیدار دلخوری خود را از تماشاگران این گونه اعلام کرد: در یک بازی من را هو و در بازی بعدی تشویق می‌کنند.

روزنامه ال‌پائیس با نقل‌قولی از جانب کوکه، هافبک رئال مادرید به مقایسه مراسم تقدیر و خداحافظی استیون جرارد و خداحافظی احتمالی کاسیاس پرداخت. کوکه در این باره گفت: باید دید مراسم تقدیر جرارد چگونه در ورزشگاه آنفیلد لیورپول برگزار می‌شود. در اینجا ایکر که یک سمبل است، هو می‌شود و این کاملا برخورد غیرمنصفانه‌ای است.

این جشن باشکوه در حالی انجام شد که استیون جرارد در مقایسه با کاسیاس افتخارات کمی را به دست آورده است. دروازه‌بان اسپانیایی تاکنون دارای پنج عنوان لیگا، سه جام لیگ قهرمانان اروپا، دو جام ملت‌های اروپا و یک جام‌جهانی است. در مقابل جرارد تنها یک جام لیگ قهرمانان اروپا و یک جام حذفی را کسب کرده است.

اگر کاسیاس پرافتخار در لیورپول بازی می‌کرد، مجسمه او را می‌ساختند، قهرمان ملی می‌شد، به او لقب سر می‌دادند و همه موافق این موضوع بوند اما آیا انگلیسی‌ها بهتر از اسپانیایی‌ها هستند؟ مردم اسپانیا خونگرم اصیل و سرزنده هستند ولی طرفداران فوتبال اینچنین نیستند. هواداران حافظه کوتاهی دارند و فراموش کرده‌اند که در لیگ قهرمانان و کوپا دل‌ری رئال مادرید قهرمان شد؛ جایی که کاسیاس به عنوان دروازه‌بان اول بازی می‌کرد و در لیگا که نیمکت‌نشین بود به مقام قهرمانی نرسیدند.

روزی خواهد رسید که هواداران از رفتار خود پشیمان خواهند شد؛ روزی که برای پشیمانی دیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج