جاباما
۲۰۸۴۱۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

اسرائیل علاقه‌مند به جنگ با ایران است

اکنون پس ‌از جنگ نیابتی در عراق و سوریه، دامنه این جنگ‌ها به یمن نیز کشیده شده است؛ هر چند ‌اتفاقات رخ داده در یمن بین دو دولت است، ‌تحلیلگران سیاسی بر این باور‌ند‌ این جنگ نیز ‌جنگی نیابتی است که قدرت‌های بزرگ برای تضعیف عربستان و شیعیان یمن راه انداخته‌اند

تابناک: جنگ نیابتی،جنگ واسطه‌ای یا جنگ وکالتی وضعیتی است که در آن قدرت‌های درگیر به جای اینکه مستقیم‌ وارد جنگ با یکدیگر شوند، با حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی از کشور‌ها یا گروه‌های مسلح دیگری که با قدرت مقابل یا متحدین آن در جنگ‌اند، سعی در تضعیف آن قدرت یا فشار بر آن ‌‌کنند

در بسیاری ‌موارد به علت توان بالای نظامی قدرت‌های اصلی، درگیری نظامی مستقیم آن‌ها با یکدیگر، می‌تواند هزینه‌های سیاسی، اقتصادی و انسانی بالایی ‌برای هر دو طرف‌ داشته باشد و از این روی، طرفین تلاش می‌کنند ‌بدون وارد شدن به جنگ تمام عیار از طریق حمایت از گروه‌ها و دولت‌های ثالث به طرف مقابل ضربه بزنند.

بنا بر این گزارش، هم‌اکنون پس ‌از جنگ نیابتی در عراق و سوریه، دامنه این جنگ‌ها به یمن نیز کشیده شده است؛ هر چند ‌اتفاقات رخ داده در یمن بین دو دولت است، ‌تحلیلگران سیاسی بر این باور‌ند‌ این جنگ نیز ‌جنگی نیابتی است که قدرت‌های بزرگ برای تضعیف عربستان و شیعیان یمن راه انداخته‌اند.

هم‌اکنون به نظر می‌رسد، ‌برخی از این کشور‌ها قصد دارند تا دامنه این تحرکات را به ‌خاک ایران بکشند. در این راستا، جواد جهانگیر‌زاده به خبرنگار ما گفته است: مفهوم جنگ نیابتی‌‌ همان اتفاقی است که در سوریه رخ می‌دهد و می‌بینیم که جیش‌های مختلف با وابستگی به برخی از کشور‌های عربی منطقه و یا وابسته به کشور‌های غربی، یکسری جنگ‌هایی را در منطقه به راه انداخته‌اند.

این نماینده در پاسخ به اینکه در این جنگ‌ها چه کسانی با چه کسانی درگیر هستند، گفت: طبیعی است که جریان مقاومت در منطقه مقابل مورد تهاجم کسانی است که ضد این جریان هستند‌ و طرفداران آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند. رهبری گفتند، ‌اخباری وجود دارد که احتمال می‌رود جنگ‌های نیابتی به ایران برسد، این هم به دلیل این است که ایران حلقه طلایی جریان مقاومت در منطقه است و با اتفاقات سوریه و لبنان یا عراق، امکان توسعه آن به مرز‌های ایران وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی می‌افزاید: من بر این باور هستم، ‌این افرادی که در حال نابود کردن سوریه و عراق‌اند، دوست دارند ‌دامنه جنگ‌ها به ایران نیز باز شود، البته نباید در این ماجرا از رژیم صهیونیستی هم غافل شد‌، بلکه باید گفت ‌با حضور این رژیم شغالگر، یک نوع نیابت در نیابت شده است.

وی گفت: گاهی رژیم اسرائیل و غربی‌ها اهداف خود را از طریق کشورهای عربی منطقه پیاده می‌کنند‌ و این کشورهای نفت‌خوار طبیتاً از کسانی که ‌انگیزه‌های مذهبی ‌یا ‌مالی قوی دارند، در رسیدن به اهداف خود بهره می‌برند. ‌در واقع باید گفت، جنگ‌های نیابتی یکسره نیستند و گاهی دوسره و چند سره است.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: اگر جنگی علیه ایران رخ دهد، ‌از دولت‌ها استفاده نخواهد شد و از گروه‌های مهاجم‌ بهره‌برداری خواهند کرد. اگر دولت‌ها ‌وارد شوند، مانند بحث یمن جنگ مستقیم صورت می‌گیرد؛ البته این امکان هم هست که کشورهای غربی، از برخی ‌کشور‌ها برای جنگ با ایران استفاده کنند، ولی هم‌اکنون تنها‌ گروه‌ها وجود دارد.

این نماینده در پایان و در پاسخ به اینکه کدام کشور‌ها دوست دارند با ایران بجنگند، گفت: به نظر من، رژیم اسرائیل تمایل زیادی برای جنگ دارد و برخی ‌کشور‌های عربی وابسته به آن‌ها از جمله عربستان را هم می‌توان در این گروه گنجاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنش می خاره بیاد بجنگه ببینه چطور له میشه بدبخت ترسو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج