۲۰۸۶۶۱
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

عراقچی: احتمال عدم توافق بزرگ تا ۱۰ تیر

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران مراحل آخر نگارش متن توافق نهایی را « پیچیده تر، ریزتر و جدی تر» ارزیابی کرد و گفت: مقید به زمان نیستیم بلکه یک توافق خوب با همه جزئیات مطلوب خود می خواهیم. عراقچی افزود: البته هنوز ما در نقطه ای نیستیم که بتوان گفت به سرعت تمام خواهد شد، مذاکرات تا مهلت تعیین شده (۱۰ تیر ماه ) ادامه پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است فراتر از آن هم برود.

خبرگزاری ایرنا: سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران مراحل آخر نگارش متن توافق نهایی را « پیچیده تر، ریزتر و جدی تر» ارزیابی کرد و گفت: مقید به زمان نیستیم بلکه یک توافق خوب با همه جزئیات مطلوب خود می خواهیم.

معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کارشناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته ای از روز گذشته با حضور کارشناسان آغاز شده و امروز در سطح معاونان ادامه خواهد یافت.

عراقچی با دشوار خواندن نگارش متن توافق نهایی گفت:گفت و گو های معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در وین آغاز خواهد شد.

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته ای ایران درخصوص محورهای این دور از مذاکرات، گفت:نگارش متن توافق نهایی وضمایم آن کار دشواری است که الان درحال انجام است که از دیروز دور جدید آن با جلساتی که کارشناسان داشتند شروع شده و امروز هم ما به مذاکرات ملحق می شوم و با خانم هلگا اشمید بحث ها را ادامه خواهیم داد.

عراقچی ادامه داد : هر چه به مراحل آخر نزدیک می شویم بحث ها ریزتر، جدی تر و پیچیده تر می شود و ما امیدوار هستیم با توکل به خدا و هدایت های رهبر معظم انقلاب و حمایت رئیس جمهور و مردم عزیز ایران این مرحله سخت را با اطمینان خاطر و قوت قلب به گونه ای طی بکنیم که همه جزییات انشاالله به نحوی که مورد نظر ما است برای یک توافق خوب حاصل شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کار پیش نویس متن توافق نهایی به پایان برسد مرحله بعدی چه خواهد بود گفت: وقتی مذاکرات به صورت کامل تمام شود و مورد توافق قرار بگیرد ما یک توافق نهایی را خواهیم داشت.

عراقچی افزود: البته هنوز ما در نقطه ای نیستیم که بتوان گفت به سرعت تمام خواهد شد، مذاکرات تا مهلت تعیین شده (۱۰ تیر ماه ) ادامه پیدا خواهد کرد و حتی ممکن است فراتر از آن هم برود.

وی تاکید کرد:ما مقید به زمان نیستیم بلکه تلاش می کنیم تا که یک توافق خوب با همه جزئیات که مطلوب ما است حاصل شود .

وی تاکید کرد: در این مرحله از مذاکرات درباره همه حوزه ها با خانم اشمید گفت و گو خواهیم کرد و بحث درمورد همه موضوعات را به صورت همزمان پیش خواهیم برد, هم بحث تحریم ها که موضوع جدی است و هم بحث جدول زمانی و موضوع کمیسیونی که باید برای پیگیری مسائل نحوه اجرا شکل گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا جم کنید این بازیها رو ...

    • تن تن

      نشد که نشد فدای سرت مرزا رو حفظ کنین داعش و عربستام نریزن سرمون فعلا

    • نیلو

      حالمونو بد کردید بسه دیگه مقید به زمان نیستیم یعنی چی؟ روحانی کل زمان ریاست جمهوریش فقط داشته مذاکره میکرده. سر مردم رو اینجوری گرم کردید که رکود شدید اقتصادی دیده نشه؟

    • محمد

      با سلام و خدا قوت به آقای دکــــتر عراقچی عزیز پیشنهاد میکنم اگــــــر 1+5 کار شکنی میکند دنیا را شاهد بگـــیرید و بگویید ما ملت ایران انعطاف لازم را برای همکاری و دوستی انجام داده ایم و این 1+5 است که بهانه گوناگون و جدید می آورد پس ما ملـــــــــزم نیستیم بیشتر از این وقت بگذاریم و برگردید ابتدای گفتگو همان اورانیم 20 درصد را تولید کنید . چرخــه هسته ای را ادامه دهید تا به التماس بیافتند و دست از زیاده خواهی خود بردارند...

    • بدون نام

      این بنده های خدا از یک طرف با دشمنا دارن چانه زنی می کنن از یک طرف هم یه عده از دوستان در داخل کار شکنی می کنن بابا انصاف هم خوب چیزیه یه کم خودتون رو جای اینا بذارین زمان احمدی نژاد همه می گفتن خوب داره کار می کنه منتها نمی ذارن چرا الان این حرف رو نمی زنین والله که خیلی صبورن

    • بدون نام

      کسانی که می گن تحریمها اثر نداره یک ذره به فکر مریضها و بخصوص اطفال بیمار باشن که توی این تحریمهای دارو جونشون رو از دست میدن بقیه مشکلات را همه تحمل می کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج