۲۰۸۷۳۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کاخ سفیدِ اردوغان، غیرقانونی شد!

دیوان عالی اداری ترکیه اعلام کرد کاخ جدید ریاست جمهوری ترکیه غیر قانونی است. این خبر باعث شد تا برخی ساخت این کاخ را با آرزوهای اردوغان و هم‌فکرانش برای احیای امپراتوری عثمانی مرتبط بدانند.

مجله مهر: دیوان عالی اداری ترکیه اعلام کرد کاخ جدید ریاست جمهوری ترکیه غیر قانونی است. این خبر باعث شد تا برخی ساخت این کاخ را با آرزوهای اردوغان و هم‌فکرانش برای احیای امپراتوری عثمانی مرتبط بدانند.

چند ماه پیش «رجب طیب اردوغان» به اتفاق خانواده به کاخ سفید ریاست جمهوری نقل مکان کرد، پیش از این گمانه زنی هایی پیرامون مجوز ساخت این ساختمان وجود داشت و منتقدان رئیس جمهور احداث آن را غیر قانونی می دانستند.

کاخ سفیدِ اردوغان، غیرقانونی شد!

مخالفان این کاخ معتقدند این اقدام دولت «هدر دادن منابع» است و این کار نادرست به اسم «حفظ شأن رئیس جمهور» توجیه شده است. اکنون دیوان عالی این کشور نیز با منتقدان موافق است و ساخت این کاخ را غیرقانونی می داند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که انجمن معماران ترکیه اعلام کرد که این ساختمان در منطقه ای حفاظت شده قرار دارد و این مشکل پیش از این نیز به دولت گفته شده اما مورد بی توجهی دولتی ها قرار گرفت. بنا بر اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن معماران ترکیه، سال ۲۰۱۱ چندین دادگاه ساخت این کاخ را غیر قانونی دانسته و به توقف آن حکم داده اند، اما دولت اردوغان به این احکام بی‌اعتنا بود و به ساخت آن ادامه داد.

ساخت این کاخ که در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع واقع شده، ۵۰۰ میلیون یورو هزینه داشته که تمامی آن از محل مالیات‌های مردمی پرداخت شده است.

منتقدان اردوغان ساخت این کاخ را که «آق‌سرای» (کاخ سفید) خوانده می شود، به جاه طلبی وی مرتبط می دانند. آنها معتقدند او به دنبال احیای امپراتوری عثمانی است و این با عنوان «جمهوری ترکیه» در تعارض است.

کاخ سفیدِ اردوغان، غیرقانونی شد!

سیرک عثمانی در کاخ ریاست جمهوری

پیش از این نیز دولت ترکیه در یک اقدام عجیب، با سربازانی با کلاه‌خود و لباس های شبیه فیلم‌های تاریخی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال کرد. در توضیح این اتفاق گفته شد که این ۱۶ سرباز هرکدام نماد یکی از دولت‌های تاریخی ترکیه بودند؛ از هون‌ها در ۲۰۰ سال پیش از میلاد، تا امپراطوری عثمانی که دوره‌اش با تولد جمهوری ترکیه پایان یافت.

«کادری گورزل» خبرنگار شناخته شده ترکیه در این باره در توییتر خود نوشت «سیرک عثمانی در کاخ ریاست جمهوری.»

کاخ سفیدِ اردوغان، غیرقانونی شد!

هزینه بالای یک رئیس جمهور

چندی پیش نیز روزنامه پرتیراژ «حریت» از وجود تیم پزشکی و آزمایشگاهی ویژه ای در کاخ سفید ترکیه گزارش داد. قرار شد مسئول آزمایشگاه غذای رئیس‌‌جمهور را پیش از تناول مورد آزمایش قرار دهد. به گفته این روزنامه ۵ پزشک متخصص و یک آزمایشگاه پزشکی اختصاصی از جمله تجهیزاتی هستند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به کاخ محل اقامتش اضافه کرده است.

تمامی آشامیدنی‌ها و مواد غذایی رییس جمهور نیز از قبل برای تأیید صحت سلامت آنان و آلوده نبودنشان به مواد رادیو اکتیو، سموم شیمیایی، فلزات سنگین و باکتری‌ها در آزمایشگاه اختصاصی توسط پزشکان به دقت آزمایش می شود.

انتقادات به اردوغان در رسانه های ترکیه در آستانه انتخابات مجلس در این کشور، او را به یک رئیس جمهور پر هزینه تبدیل کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگربشاراسدچنین کاری کرده بودبااین آب تاب می نوشتی یایه عکس ازخونه معمولی می گذاشتی وبعدهم آقای بشاراسداجازه عکس انداختن هم نمی دادبااسرارمی نوشتی محل زندگی بشارجون روببینی . وای وای برشما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج