۲۰۸۸۹۳
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

یادداشت فرزند شهید باکری درباره ۱۷۵ غواص

احسان باکری فرزند شهید حمید باکری در یادداشتی در همشهری جوان درباره ۱۷۵ شهید غواص نوشت: واکنش های مردم به آمدن پیکرهای «۱۷۵شهید غواص دست بسته» خیلی ها را شوکه کرد و خیلی چیزها را عیان. واکنش ها برخی را آن چنان شوکه کرد که هنوز نفهمیده اند «ارزش های جامعه» فراتر از تصورات قراردادی و رسانه ای آن هاست.

احسان باکری فرزند شهید حمید باکری در یادداشتی در همشهری جوان درباره ۱۷۵ شهید غواص نوشت: واکنش های مردم به آمدن پیکرهای «۱۷۵شهید غواص دست بسته» خیلی ها را شوکه کرد و خیلی چیزها را عیان. واکنش ها برخی را آن چنان شوکه کرد که هنوز نفهمیده اند «ارزش های جامعه» فراتر از تصورات قراردادی و رسانه ای آن هاست.

مردم بارها نشان داده اند «قهرمانان شان» را خارج از چارچوب ها و تصورات و متفاوت تر از خط کشی های مرسوم سیاسی و فرهنگی گرامی می دارند و بالاتر از این، آن‌ها نشان داده اند که همیشه حول «ارزش ها» گردهم جمع می شوند.

جامعه ای که این روزها درگیر چالش های اقتصادی است و چهره های سیاسی آن برای یار کشی های معمول و نشان دادن خود بر سر دیگران «فریاد» می زنند را شاید خیلی ها جامعه ای پراکنده بدانند. اما همین استقبال مردمی و خودجوش از «۱۷۵ جوانمرد مظلوم» نشان داد که «عاملی» که جامعه را به «وحدت» و «انسجام» می رساند همین «شهداء» هستند.

شاید برای آن هایی که خود را متولی «فرهنگ شهادت» می دانند موجب تعجب باشد جوانانی خارج از چارچوب فکری، سیاسی و فرهنگی آن ها، این چنین مهربانانه و حماسی به بازگشت «۱۷۵ شهید مظلوم» واکنش نشان داده اند.

در روزهایی که جامعه ی ایرانی بیش از همه چیز به «وحدت» و «هم‌دلی» نیاز دارد، باز این «برکت خون شهداست» که «وحدت» می آفریند و دل ها را بهم نزدیک می کند. «مظلومیت» شهدای عزیز به ویژه «۱۷۵ غواص دریادل» به یاد همه ی ما می آورد که آن چیزی که برایش این همه «رشادت» و «ایثار» صورت گرفته «ایران اسلامی» است؛ «ایرانی» که این روزها بیش از همیشه نیازمند «هم دلی و تلاش» است.

برخی از متولیان رسمی اگر از اندکی هوشمندی برخوردار باشند می دانند نباید «فرهنگ ایثار و شهادت» را با نگاه های محدود و انحصاری پیگیری کنند. دل سوزان می دانند «شهدای وطن» برای همه ی مردم عزیز اند و این همه ی مردم، شامل همه ی کسانی می شود که با ما هم فکر و هم جهت هستند و یا با ما همراه نیستند. در نگاه و بیانات متولیان این امور نباید چنین احساس شود که «شهید و شهادت» منحصر به یک طیف و یک نگاه فکری است.

اگر مسئولین بدانند و بفهمند و بدانیم که همان قدر که برای یک دانشجو، طلبه و بسیجی و خانم خانه دار داخل کشور، «شهداء» عزیز و بزرگند که برای یک ایرانی دانشجو و پزشک و کارآفرینی که حتی شاید چندسالی از عمر خود را در وطن اش نگذرانده است، قطعا فعالیت ها، برنامه و نگاه شان موثرتر از تلاش های فعلی شان می شود.

واکنش های خود جوش مردم به بازگشت «۱۷۵ غواص شهید» به همه ی مان نشان داد «فرهنگ ایثار شهادت» مقدس تر از آن است که هزینه ی درگیری های سیاسی و گروهی و جناحی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عليرضا

      شهدا واقعا شرمنده ايم

    • nobody

      ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﻡ ﮐﺮﺩ . ﺧﺒﺮ 270 ﺷﻬﯿﺪﯼ ﮐﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺭﺍ
      ﺷﻨﯿﺪﯾﺪ؟ 175 ﻏﻮﺍﺹ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺎﻥ ﺑﺴﺘﻪ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ
      ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺩﺳﺘﻪ ﺟﻤﻌﯽ. ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﺷﺎﻥ ﺣﺘﯽ ﺟﺎﯼ ﺟﺮﺍﺣﺖ ﻧﯿﺰ
      ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻋﺮﺍﻗﯽ!!! ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﮔﻮﺭﺷﺎﻥ ﮐﺮﺩﻩاند.
      ﺩﺭ ﺁﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﮐﻪ ﺧﺎﮎ ﺭﻭﯼ ﭼﺸﻤﻬﺎ ﻭ ﺩﻫﺎﻧﺖ ﺭﯾﺨﺘﻨﺪ، ﺑﻪ
      ﭼﻪ ﻣﯽ ﺍﻧﺪﯾﺸﯿﺪﯼ، ﺍﯼ ﺑﺮﺍﺩﺭ؟!!!
      ﺑﻪ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﻣﺎﺩﺭﺕ؟ ﺑﻪ ﺍﻋﺘﻼﯼ
      ﻭﻃﻦ؟ ﺑﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﯼ ﻣﺎ؟ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﺍﻫﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ
      ﺩﺍﺩ؟ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯽ ﺩﺭ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺎﻧﺪ؟ به این که دیگر ظالمی و شخصی به بیت المال دست درازی نخواهد کرد؟ دیگر اختلاسی در ایران اسلامی نخواهد شد؟!!! ایران چند ساله گلستان و آباد خواهد شد؟
      ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﻢ ...
      ﻓﻘﻂ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﻧﺸﺪ ﺑﺮﺍﺩﺭ. ﻧﺸﺪ.
      ﺧﺠﻞ ﻣﺎﻧﺪﯾﻢ ﺍﺯ ﭼﺸﻤﺎﻥ
      ﻣﺎﺩﺭﺕ ﮐﻪ ﺧﺸﮏ ﺷﺪﻧﺪ ﺑﺮ ﺁﺳﺘﺎﻥ ﺩر.

    • امین

      این مساله واقعا دردناک بود جوانانی که به نیت دفاع از ناموس و آب و خاک این مملکت به پاخواستند و اینچنین مظلومانه به شهادت رسیدند . کاش تاثیری که این خبر برای مردم به خصوص خانواده این عزیزان داشت (چه بسا که شاید بعضی از والدین این شهیدان بدون دیدار بافرزند خویش از دنیا رفته اند)برای خیلی ها درس عبرتی باشد.

    • بدون نام

      يه عده تصور ميكنن ميتونن با مصادره شهدا به نقع منافع شون كارشون رو پيش ببرن ... ولي سخت در اشتباهن، همه ملت ايران به شهدا احترام ميذارن

    • اسماعیلی

      سلام: احسان عزیز ؛ شهدا ادعا نکردند بلکه عمل کردند و مردم ما بسیار با شعورند. خانواده شهدا نیز باید همانند شهیدانشان ایثارگر باشند تا نزد مردم قهرمان بمانند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج