جاباما
۲۰۸۹۰۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دیلی تلگراف: ایران موضع آمریکا را تغییر داد

&#۰۳۹;دیلی تلگراف&#۰۳۹; استرالیا روز پنجشنبه با بررسی مناسبات تهران – کانبرا و مذاکرات فروردین ماه &#۰۳۹;جولی بیشاپ&#۰۳۹; وزیر خارجه این کشور در تهران پس از تفاهم لوزان، نوشت: اگرچه تفاهم لوزان نهایی نشده است، اما مذاکرات، موفقیت ایران را نشان می دهد. ایران توانست موضع اساسی آمریکا را تغییر دهد.

خبرگزاری ایرنا: 'دیلی تلگراف' استرالیا روز پنجشنبه با بررسی مناسبات تهران - کانبرا و مذاکرات فروردین ماه 'جولی بیشاپ' وزیر خارجه این کشور در تهران پس از تفاهم لوزان، نوشت: اگرچه تفاهم لوزان نهایی نشده است، اما مذاکرات، موفقیت ایران را نشان می دهد. ایران توانست موضع اساسی آمریکا را تغییر دهد.

تارنمای دیلی تلگراف استرالیا در مقاله ای، سفر آخرین روزهای فروردین ماه 'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه این کشور به ایران را پیام آشکار گذار ایران به سمت روابط بیشتر بین المللی دانست و نوشت: بیشاپ نخستین مقام بلندپایه غربی بود که پس از تفاهم هسته ای ایران و غرب به تهران سفر کرد.

در این مقاله که به قلم مایکل دانبی نوشته شده، آمده است: تفاهم نهایی نشده لوزان، موفقیت ایران را نشان می دهد. ایران توانست موضع اساسی آمریکا از جلوگیری از ظرفیت هسته ای خود را به محدود کردن آن تغییر دهد.

به نوشته دیلی تلگراف، 'ایران مذاکره کنندگان آمریکایی را متقاعد کرد نیازی به از بین بردن هیچ زیرساخت هسته ای نیست. در مقابل، بازرسی های بین المللی تنها چیزی است که عدم دستیابی ایران به بمب هسته ای را مورد تایید قرار می دهند'.

در ادامه این مقاله آمده است: با این وجود هم وزیر امور خارجه ایران و هم آیت الله خامنه ای، اصرار دارند بازرسی نامحدود از تجهیزات هسته ای امکان ندارد.

ایران بارها اعلام کرده است در عین حال که آمادگی دارد همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی بیشتر از تاسیسات هسته ای اش را افزایش دهد، مخالف آن است که بازرسان از مراکز نظامی و غیرهسته ای بازدید کنند.

نویسنده مقاله که نماینده پارلمان استرالیا است در ادامه نوشت: کشورهای غربی از هم اکنون در صفی که برای دوران پس از لغو تحریم ها بسته شده است به یکدیگر تنه می زنند و دیپلمات های غربی از جمله بیشاپ تلاش هایی برای تغییر در نگرش نسبت به ایران انجام داده اند.

وی نوشت: بیشاپ نیز در تهران و در دیدار با همتای ایرانی خود در مورد اشتیاق استرالیا برای امضای تفاهم نامه بازگشت پناهجویان گفتگو کرد. وی همچنین خواستار امضای توافقنامه تبادلات اطلاعات امنیتی بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج