جاباما
۲۰۸۹۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آب زاینده‌ رود ۱۰خرداد بسته می‌شود

استاندار اصفهان با بیان اینکه آب کشاورزی در ۱۰ خرداد بسته می‌شود، گفت: از ۱۰ خرداد مقدار آب خروجی سد از ۹۰ مترمکعب به حدود ۲۰ مترمکعب می‌رسد تا شرب و صنعت و آب باریکه رودخانه باقی بماند.

خبرگزاری تسنیم: رسول زرگرپور استاندار اصفهان در زمینه راهکار‌های بسته نشدن آب در رودخانه زاینده‌رود اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته بیش از ۵ مکاتبه با وزیر نیرو انجام شده تا شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود را تشکیل داده و از تصمیمات این شورا برای تصمیم‌گیری نهائی استفاده شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود و اتخاذ تصمیمات مهم درباره این حوضه افزود: بر‌اساس قرار قبلی در کمیته ۵ نفره مقرر شده که پنجم خرداد آب کشاورزی قطع شود، اما کشاورزان درخواست کرده بودند که با توجه به گرمی هوا، آب کشاورزی در ۱۰ خرداد بسته شود که با این درخواست موافقت شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آب کشاورزی در ۱۰ خرداد بسته می‌شود، بیان کرد: در شورای هماهنگی مصوب شده که در حال حاضر آب باریکه‌ای که قرار بوده در رودخانه جاری باشد، برقرار شود و در هر ماه مدیر حوضه آوردها را کنترل کند.

وی با اشاره به خطوط قرمز جاری بودن آب در رودخانه تصریح کرد: تأمین آب شرب تا پایان سال و پایداری سد از خطوط قرمزی بوده که باید مورد توجه قرار گیرند و با توجه به این خطوط و براساس آوردها تصمیم‌گیری ماه به ماه صورت می‌گیرد.

زرگرپور گفت: از ۱۰ خرداد مقدار آب خروجی سد از ۹۰ متر مکعب به حدود ۲۰ متر مکعب می‌رسد، تا شرب و صنعت و آب باریکه رودخانه باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه این مقدار قطعی نبوده، خاطرنشان کرد: رفتار رودخانه در زمینه میزان نفوذ‌پذیری قابل پیش‌بینی نبوده و با توجه به اینکه در زمان گرمی هوا میزان نفوذپذیری و تبخیر افزایش می‌یابد باید متناسب با این موضوع و با در نظر گرفتن خطوط قرمز مقدار آب خروجی را تعیین کنیم و در حال حاضر فقط برای یک ماه نخست تصمیم‌گیری شده است.

استاندار اصفهان پیرامون اختصاص آب برای کشت پائیزه اظهار داشت: تصمیم‌ در این مورد در زمان خود گرفته می‌شود، چرا‌که به صورت قطعی نمی‌توان درباره آوردهای رودخانه اظهار‌نظر کرد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته خروجی سد از ورودی آن پیشی گرفته و از ذخیره سد برداشت می‌شود، افزود: با توجه به فقدان برف در سرشاخه‌ها روند ورودی مانند قبل نبوده و در حال کاهش است، بنابراین با توجه به شرایط، تصمیم گرفته می‌شود.

زرگرپور بیان کرد: اظهار‌نظرهای احتمالی درباره اختصاص آب به کشت پائیزه قابل قبول نبوده، چرا‌که همه چیز مقطعی و متغیر است، اما آرزوی ما داشتن آب در رودخانه برای کشت پائیزه بوده و تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم اما متغیرها تعیین‌کننده است.

وی به نامه بی‌سابقه ۴ استاندار به وزیر نیرو اشاره و تصریح کرد: استانداران اصفهان، چهار محال و بختیاری، کرمان و یزد در نامه‌ای به وزیر نیرو اعلام کردند که یک سال ساخت سد بهشت‌آباد به تأخیر افتاده و ما دیگر قائل به تأخیر در این موضوع نیستیم.

استاندار اصفهان گفت: این نامه برای نخستین‌بار نوشته شده و به وزیر نیرو اعلام شده که تأخیر بیش از یک سال برای شروع سد بهشت‌آباد جایز نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج