۲۰۸۹۲۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیش بینی ولایتی از نتیجه مذاکره ایران و ۱+۵

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه خلق چین گفت: اتمام مذاکرات هسته ای، خواست ما نیز هست؛ اما به علت برخی اقداماتی که آمریکایی ها می کنند ممکن است نگذارند این مذاکرات به نتیجه مثبت برسد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به چین سفر کرده است در سخنانی در دانشگاه خلق در پکن گفت: وضع امروز جامعه بین الملل بسیار متفاوت از دوره های قبل است و کشورهای آسیایی به ویژه چین و ایران به عنوان دو کشور تاثیرگذار، باید همگرایی و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه خلق چین در پکن گفت: اتمام مذاکرات هسته ای، خواست ما نیز هست اما به علت برخی اقداماتی که امریکائی ها می کنند ممکن است نگذارند این مذاکرات به نتیجه مثبت برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر ولایتی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران باید خود را برای همه حالات و شرایط اماده کنند.

وی با اشاره به روابط مناسب دو کشور ایران و چین افزود: جمهوری اسلامی ایران و چین باید در هر وضعی همکاری کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وضعیت امروز جامعه بین الملل بسیار متفاوت از دوره های قبلی است و باید در این وضعیت، کشورهای آسیایی به ویژه چین و ایران به عنوان دو کشور تاثیرگذار در منطقه، همگرایی و هم افزایی بیشتری را طراحی و تدارک ببینند.

ولایتی همچنین درباره وضع امنیت و مبارزه با تروریسم گفت: متاسفانه کشورهای منطقه با خطر توسعه تروریسم و افراطی گرائی رو به رو هستند که می تواند از حوزه خاورمیانه و حضور آنان در کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق به آسیای مرکزی و دیگر مناطق گسترش یابد.

وی تاکید کرد: امروز بی تردید باید در کنار همکاری های اقتصادی، به حوزه مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری در این زمینه نیز توجه کرد.

دکتر ولایتی با اشاره به اهمیت مباحث پژوهشی و مطالعاتی افزود : مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از مهمترین مراکز مطالعاتی و پژوهشی ایران ، فعالیتهای ارزشمندی را با همکاری مراکز مختلف مطالعاتی چین برنامه ریزی و اجرا کرده است که باید در این زمینه با ارائه راهکار های مناسب راهبردی، گسترش همکاری ها و ارتباطات را مورد توجه قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین بر اهمیت ایران به عنوان کشور با ثبات منطقه در احیاء جاده ابریشم تاکید کرد.

دکتر ولایتی همچنین در جلسه اتاق فکر دانشگاه خلق چین که یکی از مهم ترین مراکز علمی، مطالعاتی و دانشگاهی این کشور است شرکت و با موضوع احیای جاده ابریشم به بحث و تبادل نظر با رئیس، معاونان، اندیشمندان، نخبگان و استادان این مرکز علمی پرداخت.

وی ضمن خرسندی از این ملاقات گفت: هم به لحاظ تاریخی و هم به علت اقتضائات موجود و علاقه مندی فراوان میان دو کشور در کنار ظرفیت های ارزشمند فراوان ، زمینه های توسعه بیشتر همکاری ها و تعاملات وجود دارد.

دکتر ولایتی بر تلاش و برنامه ریزی برای مطالعه و پژوهش در خصوص ارائه راهکارهای مناسب و مطلوب درباره ارتقاء روابط به سطح راهبردی و استراتژیک تاکید کرد.

وی مباحث مطرح شده در این جلسه و اتاق فکر را راهبردی خواند و افزود: تجدید حیات جاده ابریشم نشان دهنده ریشه دار بودن روابط کشورهای این حوزه به ویژه ایران وچین دارد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین کشور با ثبات منطقه است . وی با اشاره به اهمیت احیاء جاده ابریشم گفت : این امر در توسعه و امنیت جهانی در آینده نیز نقش تاثیرگذاری ایفا می کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره موافق نبودن برخی قدرت های غربی با احیای جاده ابریشم گفت: احیای جاده ابریشم زمینه ساز تقویت روابط با دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی می شود؛ در حالی که کشورهای غربی مخالف این موضوع هستند.

وی بر سرمایه گذاری مشترک در خصوص جاده ابریشم جدید تاکید کرد و کمک چین را درباره عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای خواستار شد.

دکتر ولایتی همچنین بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری نیز تاکید کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور می تواند به ۲۰۰ میلیارد دلار برسد.

در ادامه این نشست آقای «یو خونگ جون»، عضو کمیته امور خارجی و سیاسی مشورتی حزب کمونیست چین نیز روابط دو کشور را دارای جهش تاریخی دانست و بر ارتقاء روابط و ایجاد اتاق فکری درباره شیوه های همکاری استراتژیک دو کشور تاکید کرد.

همچنین کارشناسان و پژوهشگران چینی نیز دیدگاه های خود را در باره موضوع جلسه (احیای جاده ابریشم) مطرح و بر اهمیت ایران در امنیت حمل و نقل منطقه، ارتباط توسعه همکاری های راه و حمل و نقل به توسعه روابط استراتژیک، گسترش همکاری های مالی و تجاری، نیاز چین به توسعه روابط به علت جایگاه با اهمیت ایران در منطقه و جهان و ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر در سیاست خارجی مطرح کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج