جاباما
۲۰۸۹۴۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ایرانی ها می خواهند بر عراق مسلط شوند!

عکاظ چاپ عربستان ادعا کرد: شیوخ عشایر الانبار عراق برای دولت این کشور مهلت زمانی تعیین می کنند تا نیروهای شیعه خارج شوند.

انتخاب: عکاظ چاپ عربستان ادعا کرد: شیوخ عشایر الانبار عراق برای دولت این کشور مهلت زمانی تعیین می کنند تا نیروهای شیعه خارج شوند.

در ادامه گزارش این روزنامه سعودی ادعا شده است: تنش طایفه ای میان عشایر الانبار و دولت عراق بر سر استفاده نیروهای بسیج مردمی این کشور از شعارهای مذهبی برای آزادی الانبار ، شدت گرفته است.

عکاظ در ادامه به نقل از منابع خود نوشت شیوخ عشایر و شخصیتهای سنی الانبار که به موازات مرزهای اردن قرار دارد آماده برگزاری نشستی در امان پایتخت اردن در هفته آینده هستند. بنا به گفته این منابع ،‌ سفر چند روز قبل سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق به اردن ،‌ زمینه برگزاری این نشست و هماهنگی مواضع با اردن را برای حمایت از عشایر سنی الانبار و دادن سلاح به آنها ، فراهم کرده است.

مقامات اردن هم موافقت خود را با برگزاری نشست شیوخ الانبار اعلام کرده اند تا تحولات نظامی و امنیتی این منطقه بررسی شود.

در این راستا رعد الدلیمی از شیوخ الانبار عراق در گفتگو با عکاظ تصریح کرد در نشست امان ، به دولت عراق مهلت زمانی داده خواهد شد تا نیروهای شیعه را از الانبار خارج و به جای آنها نیروهای ارتش عراق را جایگزین کند.

وی خاطر نشان کرد بی توجهی دولت بغداد به این خواست شیوخ ،‌ باعث خواهد شد سران شیوخ عشایر ،‌تصمیمات قاطع و تعیین کننده ای را برای حفظ حقوق عشایر اتخاذ کنند.

دلیمی با تاکید بر این که باید به عشایر سنی سلاح داده شود اوضاع عراق را « خارج از کنترل » توصیف کرد و مدعی شد علت تقاضایش ( دادن سلاح ) این است که دولت ایران بر عراق « مسلط » شده است.

محمد فرحان عضو شورای الانبار گفت مواضع اردن در قبال الانبار و عشایر سنی این منطقه خوب است و امان از این عشایر حمایت می کند.

وی تاکید کرد در حال حاضر ، نزدیک ترین طرف برای ما اردن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج