۲۰۹۰۱۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

هشدار جدی دولت به مردم درباره مصرف آب

وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ آبی غیر از مصرف شرب و در شرایط ضرورت از جنوب کشور انتقال نخواهد یافت، گفت: مصرف آب بسیار بالا رفته و دولت تحمل هزينه‌ های مصرف بالای آب را ندارد.

خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با بیان اینکه هیچ آبی غیر از مصرف شرب و در شرایط ضرورت از جنوب کشور انتقال نخواهد یافت، گفت: مصرف آب بسیار بالا رفته و دولت تحمل هزينه‌ های مصرف بالای آب را ندارد.

حمید چیت‌ چیان اظهارداشت: در دولت یازدهم با صدور مجوزی از سوی رهبر معظم انقلاب ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه شبکه‌ های آبیاری و زهکشی استان خوزستان اختصاص یافت که این بودجه، حرکت بزرگی برای ایجاد اشتغال، ساماندهی اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان منطقه به شمار می‌ رود.

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور در سال‌ های اخیر با یک خشکسالی بزرگ روبرو بوده ادامه داد: برای نمونه در خوزستان ۴۵ درصد کاهش بارندگی داشته‌ ایم که با کم شدن بارش‌ ها آورد رودخانه‌ ها نیز کاهش چشمگیری داشته و امکان اجرای برنامه‌ های از قبل پیش‌ بینی شده دشوار شده است.

چیت چیان تصریح کرد: در چنین شرایطی امیدواریم کشاورزان به موضوع صرفه‌ جویی در مصرف آب ارج بگذارند و مدیریتی بیشتری در این زمینه داشته باشند تا میزان آب حاصل از صرفه‌ جویی برای ادامه طرح و شکوفایی و توسعه منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به افزايش سرانه مصرف آب كشور افزود: متاسفانه مصرف آب در بخش‌ های مختلف بسیار بالا رفته و دولت تحمل هزينه‌ هاي مصرف بالای آب را ندارد. وزیر نیرو خطاب به ملت ايران افزود: در صورت صرفه‌ جويي و كاهش ميزان مصرف آب، وزارت نيرو مي‌ تواند به جاي صرف هزينه‌ هاي زياد، پروژه‌ هاي جديدي را در كنار پروژه‌ هاي كنوني اجرا كند.

وزیر نیرو تصریح کرد: در زمان حاضر اگرچه پروژه‌ هاي مورد نياز بخش آب را در تمام نقاط كشور اجرا مي‌ كنيم، اما از مردم مي‌ خواهيم با صرفه‌ جويي ما را در اين كار ياري کنند. در شرايطي كه درآمدهاي نفتي در حد يک چهارم درآمدهای چند سال گذشته است، با صرفه‌ جويي و كاهش هزينه‌ ها مي‌ توانيم در برابر تحريم‌ ها مقاومت كنيم و با درست مصرف كردن مسير توسعه كشور هموار می‌ شود.

چیت چیان با اشاره به انتقال آب از حوضه‌ هاي آبي خوزستان به استان‌ هاي ديگر اظهارداشت: من به شما اطمينان مي‌ دهم كه نه براي كشاورزي و نه صنعت هيچ آب جديدي به حوضه‌ هاي ديگر منتقل نمي‌ شود و آب فقط براي شرب و در حد ضرورت منتقل مي‌ شود.

وی با بیان اینکه طرح‌ های آب روستایی در اولویت برنامه‌ های دولت و وزارت نیرو قرار دارد گفت: دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو هرچه در توان دارند برای ارائه خدمات در شان روستاهای کشور به کار خواهد گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: در سال ۹۲ که دولت یازدهم روی کار آمد، هیچگونه ردیف متمرکزی برای بخش آب روستایی در نظر گرفته نشده بود، اما در سال ۹۳ با پیشنهاد دولت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان و از ردیف طرح‌ های دارای اولویت ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شد و بودجه آب روستایی به ۳۷۰ میلیارد تومان رسید.

چیت چیان با بیان اینکه این رقم با دو برابر افزایش در مقایسه با گذشته به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است افزود: علاوه بر این رقم، ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ردیف‌ ها به موضوع آب روستایی اختصاص یافت و همچنین با همت نمایندگان مجلس ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای این طرح‌ ها در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد: در سال جاری با اختصاص این اعتبارها در مجموع ۲۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ های مجتمع آبرسانی روستایی کشور در نظر گرفته شده که می‌ تواند تحول اساسی را در این بخش به‌ وجود آورد و برنامه‌ ریزی اجرای این طرح‌ ها در دست انجام است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      جیره بندی کنید.اینطوری شاید شاید شاید یکسری از افراد بی توجه متوجه کم بود اب بشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج