۲۰۹۰۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ضرب الاجل یک هفته ای اومانیا به پرسپولیس

مدافع کاستاریکایی تیم پرسپولیس گفت: اگر باشگاه پرسپولیس تا یک هفته دیگر به مشکلاتم رسیدگی نکند مجبور خواهم شد تصمیم دیگری بگیرم.

خبرگزاری تسنیم: مایکل اومانیا را باید یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان خارجی پرسپولیس در چند سال اخیر دانست. مدافعی که به نوعی جانشین سید جلال حسینی در پرسپولیس شد و در ۹۵ درصد بازی‌های این فصل پرسپولیس به میدان رفت.

این در حالی بود که او با وجود اینکه مشکلات زیادی که از لحاظ مالی با باشگاه داشت حتی یک بار هم در رسانه‌ها به این موضوع اشاره نکرد و مانند خیلی از بازیکنان خارجی که در فوتبال ایران حضور داشته و دارند، به بهانه پول مصدوم نشد و یا تمرینات تیمش را تحریم نکرد.

اومانیا در اولین ساعات بامداد فردا (شنبه) ایران را به مقصد کاستاریکا ترک می‌کند و شاید دیگر او را در فوتبال ایران نبینیم. وی گفت‌و‌گویی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس مقابل الهلال دور از انتظار ظاهر شد، دلیلش چه بود؟

در تهران نتیجه خوبی مقابل الهلال کسب کردیم و می‌دانستیم در عربستان بازی خیلی سختی در انتظارمان خواهد بود اما متاسفانه نتیجه خوبی در زمین حریف کسب نکردیم و بابت این اتفاق بسیار متاسف هستم. احساس خوبی بابت اینکه از رقابت‌های آسیایی کنار رفتیم ندارم و خیلی سخت است که الان بخواهیم درباره این بازی صحبت کنیم. البته فوتبال همین است و باید با اتفاقات کنار آمد.

چرا نتوانستید خوب بازی کنید و آیا دلیل این موضوع جو ورزشگاه ملک فهد بود؟

جو آنجا بسیار بسیار بد بود و ما هم عملکرد خوبی نداشتیم، نتیجه بازی هم به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد. ما به عربستان رفته بودیم که الهلال را حذف کنیم و تمام سعی و تلاش خود را انجام دادیم اما بازی را باختیم و حذف شدیم.

اتفاقاتی که در سفر به عربستان رخ داد و معطلی چند ساعته تیم در فرودگاه در روحیه شما تاثیر منفی گذاشت؟

آن اتفاقات برای من تجربه جدیدی بود چرا که هیچ وقت و در هیچ جایی از دنیا چنین رفتارهایی را ندیده بودم. وقتی در این مورد از همبازیانم سوال کردم آنها گفتند چنین کارهایی در عربستان عادی است و هر وقت تیم‌های ایرانی به این کشور می‌روند با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند. شاید این موضوع در روحیه همه ما تاثیر منفی گذاشت اما در میدان مسابقه همه به بازی فکر می‌کردند نه اتفاقات قبل از آن. کاری که عربستانی‌ها کردند بازی با روح و روان بازیکنان ما بود و من این کارشان را نپسندیدم.

اینکه می‌گویند الهلال خیلی قوی‌تر از پرسپولیس بود را قبول داری؟

نه من اینطور فکر نمی‌کنم. الهلال تیم بسیار خوبی است اما پرسپولیس هم تیم بزرگ و با کیفیتی است. اگر الهلال توانست ۳ گل به پرسپولیس بزند به خاطر هماهنگی بیشتر بازیکنانش بود نه برتری فردی. بازیکنان پرسپولیس هیچ چیزی کمتر از الهلال ندارند و اگر مدت بیشتری در کنار هم بازی کنند از لحاظ تیمی خیلی بهتر خواهند شد. به عقیده من در لیگ قهرمانان آسیا همه تیم‌ها از نظر قدرت با یکدیگر برابر هستند و تیمی بهتر نتیجه می‌گیرد که انسجام و هماهنگی بیشتری داشته باشد.

در بازی پرسپولیس و الهلال شاید تنها بازیکنی که تحت تاثیر جو بازی قرار نگرفته بود و عملکرد بهتری داشت تو بودی.

خیلی اهمیت ندارد که کدام بازیکن در آن بازی خوب بازی کرد بلکه مهم موفقیت تیم بود که متاسفانه به هدف‌مان نرسیدیم و خداحافظی تلخی از بازی‌ها داشتیم.

قبل از سفر تیم به عربستان به باشگاه پرسپولیس نامه زدی که خواهان مطالباتت هستی و فقط ۱۰ روز دیگر در این مورد صبر خواهی کرد. در این مورد صحبت ‌می‌کنی؟

متاسفانه در این فصل مشکلات زیادی داشتم و در نهایت تصمیم گرفتم برای دریافت مطالباتم به باشگاه نامه بزنم. شاید الان بهترین موقع برای ارسال این نامه بود. در طول فصل خود شما بارها در مورد مسائل مالی و مشکلاتی که داشتم از من سوال کردید اما من گفتم، چنین مسائلی به بازیکن و باشگاه ربط دارد. به هر حال باید تصمیمی در این مورد می‌گرفتم و این راه را برای تسویه حساب با باشگاه انتخاب کردم.

باشگاه پرسپولیس وضعیت نامشخصی دارد و خیلی بعید است پول تو را تا یک هفته آینده بدهند و شاید تا یک ماه دیگر هم وضعیت مالی این باشگاه بهبود پیدا نکند، در آن شرایط تصمیم تو چه خواهد بود؟

تصمیم من همان چیزی است که در نامه نوشته‌ام. الان ۳ روز از مهلت ۱۰ روزه من به باشگاه برای تسویه حساب می‌گذرد و اگر تا یک هفته آینده وضعیتم مشخص نشود آن وقت تصمیم دیگری خواهم گرفت. من نمی‌توانم یک ماه دیگر صبر کنم تا ببینم وضعیت باشگاه چه می‌شود چرا که بازیکن حرفه‌ای هستم و باید برای فصل آینده به پیشنهاداتی که می‌رسد فکر کنم. فصل نقل و انتقالات تابستانی به زودی آغاز می‌شود و در این مقطع است بازیکنان و مربیان تیم‌های آینده خود را انتخاب می‌کنند و یک ماه دیگر خیلی دیر است.

یعنی تمام تلاش خود را می‌کنی تا از فوتبال ایران بروی؟

نه اصلا این طور نیست. حضور در فوتبال ایران تجربه خیلی خوبی برای من بود و از باشگاه پرسپولیس ممنون هستم که این فرصت را در اختیار من قرار داد. حتی یک کلمه بد هم نمی‌توانم در مورد ایران بر زبان بیاورم. برای خودم و خانواده‌ام روز‌های خوبی در ایران رقم خورد و همه از اینکه چند ماه خوب را در ایران سپری کردیم خوشحال هستیم.

در پرسپولیس می‌مانی یا نه؟

نمی‌دانم تا هفته آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. همان طور که گفتم باید وضعیتم با باشگاه پرسپولیس مشخص شود.

مشکل تو با پرسپولیس فقط مسائل مالی است؟

اگر باشگاه خواهان ماندن من باشد باید تمام مشکلاتم را که در نامه آورده‌ام حل کند.

از تیم‌های ایرانی پیشنهادی به تو رسیده است؟

نه تا امروز از هیچ تیم ایرانی پیشنهاد نداشته‌ام.

اگر پیشنهادی از تیم‌های ایرانی به دستت برسد به آن پاسخ مثبت خواهی داد؟

من یک فصل دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و به آن احترام می‌گذارم. البته اگر در زمان تعیین شده باشگاه وضعیتم را مشخص نکند شرایط در ادامه کار به شکل دیگری خواهد بود.

در حقیقت اگر باشگاه طبق قرارداد با تو تسویه حساب نکند قرارداد فصل آینده‌ات به صورت یک طرفه از سوی تو فسخ خواهد شد؟

مطئنا باشگاه با قوانین آشناست و من در نامه خود به باشگاه به موارد لازم اشاره کرده‌ام. تا زمانی هم که تکلیفم با باشگاه پرسپولیس مشخص نشده باشد با هیچ باشگاهی مذاکره نمی‌کنم و صبر می‌کنم این یک هفته هم تمام شود.

کار کردن با برانکو چطور بود؟

برانکو مربی خیلی خوبی است و من از کار کردن با او لذت بردم. متاسفانه ما نتوانستیم راهی ۸ تیم برتر آسیا شویم و همه بابت این اتفاق ناراحت شدیم اما فوتبال ادامه دارد و باید به آینده امیدوار بود.

فردا برای همیشه ایران را ترک می‌کنی؟

شنبه از ایران خواهم رفت و اینکه دوباره به کشور شما بازخواهم گشت یا نه در آینده مشحص خواهد شد. من از ایران خاطرات خوبی دارم و امیدوارم مشکلاتم با باشگاه حل شود و اتفاقات خوبی در آینده رخ دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج