۲۰۹۰۵۸
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

اخبار لحظه به لحظه از انتخابات ریاست FIFA

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

در حالی که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود علی بن حسین انصراف داد تا سپ بلاتر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فیفا باقی بماند.به این ترتیب دوره آخر ریاست سپ بلاتر بر فیفا آغاز شد.

خبرگزاری فارس: سپ بلاتر در سخنرانی خود بر اهمیت پاک بودن فوتبال تاکید کرد و گفت: اگر انتخاب شوم بدون تردید با همه وجود برای برقراری عدالت و پاکی در دنیای فوتبال تلاش خواهم کرد.

بلاتر ادامه داد: می‌دانم که فضای بسیار مسمومی ایجاد شده و باید فکری به حال این مشکلات شود، با تمام قدرت برای انجام این کار مهم آماده‌ام، بدترین اتفاق این است که در این شرایط یک فرد ناآگاه به مسائل رایج دنیای فوتبال وارد میدان شود و تا بخواهد با شرایط سازگار گردد، همه کنترل امور از دستش خارج شود، به خوبی می‌دانم که چه اتفاقاتی رخ داده و از همه می‌خواهم مرا ناامید نکرده و اجازه بدهند فوتبال پاک را بار دیگر به دنیا تقدیم کنم.

گفتنی است در جریان سخنرانی، بلاتر با هیاهوی سالن مواجه شد و در این میان برخی از خبرنگاران و عکاسان حاضر در محل با تذکر دوم افسر خبری برای سکوت و رعایت نظم از سالن اخراج شدند.

در جریان کنگره شماره ۶۵ فیفا که در سوئیس در حال برگزاری است، اعضای فیفا و حاضران در جلسه به احترام غلامحسین مظلومی و عزیز اصلی، دو پیشکسوت فوتبال ایران که در یک سال اخیر از دنیا رفتند یک دقیقه سکوت کردند.


تظاهرات ۵۰ نفره مقابل مقر فیفا علیه رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم: در حاشیه شصت و پنجمین کنگره فیفا که امروز (جمعه) انتخابات ریاست آن برگزار می‌شود، به دلیل درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین مبنی بر خروج اسرائیل از بدنه فیفا از سوی حامیان رژیم صهیونیستی تظاهراتی علیه فلسطین صورت گرفت.

پس از این تظاهرات 50 نفر از حاضران به این موضوع واکنش نشان دادند و مقابل در ورودی مقر فیفا شروع به تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی کرده و اقدام آنها را محکوم کردند.


وارنر با آمبولانس خارج شد/بازداشت در آستانه رای‌گیری

خبرگزاری فارس: درحالی که در سالن محل برگزاری مراسم فیفا بزرگترین مقامات فوتبال دنیا حضور دارند و مراسم در جریان است، نیروهای امنیتی همچنان به دنبال بازداشت مظنونان به فساد مالی هستند، این فساد در برخی از موارد به حوزه اخلاقی هم رسیده و به نظر می‌رسد برخی از مقامات فیفا با توجه به قدرت و شهرت خود در سفرهای کاری مرتکب زشت‌ترین رفتارها شده و پلیس امنیت بین‌الملل برای کشف این بی اخلاقی‌ها مشکل زیادی ندارد.

لحاظاتی قبل نیز جک وارنر نایب رئیس پیشین فیفا توسط نیروهای امنیتی به داخل یک آمبولانس هدایت و به زندان موقت منتقل شد. وی پیش از این اعلام کرده بود که از طرح شکایت آمریکایی‌ها حمایت نمی‌کند و تنها به فیفا برای کمک به رفع فساد در فوتبال کمک خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر مسائل مربوط به رشوه و باندبازی در فیفا، این فدراسیون را به‌شدت زیر سؤال برده است که در ادامه استعفای جک وارنر بار دیگر به صحت این رخدادها دامن زد.


بلاتر استعفا نمی‌دهد و به‌دنبال بازسازی اعتماد به فیفا است

خبرگزاری تسنیم: دستگیری چند تن از مقامات اجرایی و اعضای اصلی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و تحت تعقیب قرار گرفتن 14 نفر که همگی به فساد اداری، پولشویی و رشوه‌گیری متهم هستند، موج انتقادات گسترده‌ای علیه این نهاد و رئیس 79ساله‌اش به راه انداخته است.

سپ بلاتر شب گذشته (پنجشنبه) در مراسم سخنرانی افتتاحیه شصت‌و‌پنجمین نشست کنگره فیفا با تأکید بر برگزاری انتخابات ریاست فیفا سر موعد مقرر (روز جمعه) گفت: اتفاقات اخیر بی‌سابقه و لحظات دشواری برای فیفا است. حوادث روز چهارشنبه سایه‌ عظیمی بر فوتبال و کنگره این هفته انداخت. اگر اتهامات افراد بازداشت شده به اثبات برسد، شرم و حقارت برای فوتبال خواهد آورد و انتظار تغییر از ما خواهد بود. نمی‌توانیم اجازه دهیم شهرت فیفا بیشتر از این به تیرگی کشیده شود. چند ماه آینده کار آسانی در پیش نخواهیم داشت و مطمئن هستم اخبار بد در راه خواهند بود. به هر حال ما این فرصت را داریم تا در راه طولانی و دشواری که در پیش خواهیم داشت به بازسازی اعتماد بپردازیم.

در پی این اتفاقات اتحادیه فوتبال اروپا معتقد است که کنگره فیفا باید به تعویق بیفتد و انتخابات جدید ریاست فیفا در فاصله شش ماه آینده برگزار شود. میشل پلاتینی، رئیس یوفا هم تأکید کرد که بلاتر باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

رئیس فیفا که حالا به‌دنبال پنجمین دوره ریاست خود در این نهاد است با اشاره به اینکه قصد استعفا دادن ندارد، عنوان کرد: اجازه نمی‌دهم کار اشتباه چند نفر کار آنهایی را که سخت برای فوتبال تلاش کرده‌اند، زیر سؤال ببرد. از این رو با مقامات همکاری لازم را خواهیم داشت تا افرادی که در این تخلف سهیم بوده‌اند، دستگیر و مجازات شوند.

در برخی منابع شمار دستگیرشدگان 9 و در برخی دیگر 14 نفر ذکر شده است.


نمایندگان کانادا، شیلی، فرانسه و کره‌جنوبی ناظر انتخابات فیفا شدند

خبرگزاری تسنیم: انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در جریان شصت و پنجمین کنگره این فدراسیون امروز برگزار می‌شود. هر ۲۰۹ عضو فیفا که حق رأی دادن دارند، در این جلسه حاضر هستند و پس از برگزاری مراسم‌های اولیه و سخنرانی برخی مسئولان رای خواهند داد.

رئیس آینده فیفا که از بین سپ بلاتر سوئیسی و علی بن‌الحسین اردنی انتخاب خواهد شد، باید دو سوم آرا را کسب کند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

انتخابات در دور دوم هم بلافاصله برگزار می‌شود که این بار رئیس بعدی فیفا باید حداقل ۱۰۵ رأی یا بیشتر کسب کند تا بتواند به کرسی ریاست فدراسیون جهانی فوتبال تکیه بزند.

پس از رأی‌گیری و موافقت تمامی اعضای فیفا نمایندگانی از کشورهای کانادا، شیلی، فرانسه و کره‌جنوبی به عنوان ناظران شمارش آرا انتخاب شدند.


تظاهرات علیه فلسطینی‌ها و کارت قرمز به فیفا +عکس

خبرگزاری تسنیم: فدراسیون فوتبال فلسطین با توجه به ظلم‌های اخیر رژیم صهیونیستی خواستار خروج نام اسرائیل از فیفا شده و همین موضوع باعث شد حامیان رژیم اشغالگر قدس علیه فلسطینی‌ها تظاهراتی را برگزار کنند.

این اتفاق مقابل مقر فدراسیون جهانی فوتبال رخ داد و عده‌ای در اعتراض به درخواست فلسطین برای خروج نام اسرائیل از فیفا علیه فلسطین شعار دادند.

همچنین هنگام سخنرانی سپ بلاتر در جریان شصت و پنجمین کنگره فیفا دو نفر از حاضران در جلسه شروع به شعار دادن کرده و با اشاره به تظاهرات علیه فلسطین اعلام کردند که فیفا کارت قرمز گرفته است. در همین حال بلاتر پس از تذکر جدی به شعار دهندگان از تیم حفاظتی حاضر در مقر فیفا خواست مقابل آنها گرفته شود و در نهایت نیز این دو نفر از جلسه خارج شدند. هنوز ملیت شعار دهندگان مشخص نشده است.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

شصت و پنجمین کنگره فیفا در حال برگزاری است و قرار است امروز رئیس این فدراسیون جهانی انتخاب شوند.

عکس زیر لحظه تذکر بلاتر پس از شعارهای اعتراض‌آمیز را نشان می‌دهد.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند


تاکید فیفا بر حمایت قاطع از میزبانی کانادا

خبرگزاری فارس: انجمن‌های متعددی در کشور کانادا و چند کشور اروپایی به خاطر تبعیض نژادی و جنسیتی در فوتبال طی چند ماه گذشته به فیفا اعتراض کرده بودند و گزارش آس اسپانیا از مراسمی که هم اکنون نیز درجریان است، حکایت از تجمع معترضان فمینیست در اطراف سالن محل برگزاری اجلاس و انتخابات فیفا دارد. کانادا پیش از این به نداشتن امکانات مناسب برای میزبانی در جام جهانی زنان متهم شده بود و دشمن جدی کانادا در این پرونده، آمریکا نام داشت، استفاده از چمن‌های مصنوعی دیگر ایرادی بود که به کشور کانادا وارد می‌شد اما اجلاس فیفا با صدور بیانیه‌ای بر حقانیت کانادا در این میزبانی تاکید و اعلام کرد که میزبانی بدون عیب و نقص بوده و باید اجازه داد تا رقابت‌ها به پایان برسد تا پس از آن درباره این مراسم قضاوت شود.

کنگره شماره 65 فیفا در حال برگزاری است و تا ساعتی دیگر مراسم رسمی انتخابات فیفا کلید خواهد خورد.


طعنه بلاتر به منتقدان اعطای میزبانی جام جهانی به کشورهای روسیه و قطر

خبرگزاری تسنیم: رئیس ۷۹ ساله فدراسیون جهانی فوتبال به منتقدان اعطای میزبانی جام جهانی به کشورهای روسیه و قطر طعنه زد.

سپ بلاتر ظهر امروز (جمعه) در مقر فیفا واقع در شهر زوریخ سوئیس در شصت‌و‌پنجمین اجلاس سالانه این نهاد که طبق برنامه قبلی در حال برگزاری است, با اشاره به تهدید اسپانسرهای اصلی فیفا به قطع همکاری گفت: بدون شرکای تجاری‌, فیفا هرگز به اینجا نمی‌رسید.

پس از دستگیری شماری از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، اعضای کمیته اجرایی این فدراسیون و برخی از بازاریابان فیفا، آشفتگی‌های زیادی به وجود آمده است. این آشفتگی به جایی رسید که اسپانسرهای فیفا از جمله ویزا، هیوندای، مک دونالد، آدیداس، کوکاکولا و گاز پروم تهدید کردند با این شرایط همکاری‌شان را با این نهاد قطع خواهند کرد و حاضر به ادامه همکاری نیستند. اگر این اتفاق رخ دهد فیفا ضرر مالی کلانی خواهد کرد.

رئیس فیفا عنوان کرد: ژائو هاولانژ، رئیس پیشین فیفا یکبار به من گفت شما از فیفا یک غول ساخته‌اید. فیفا حالا تبدیل به یک کمپانی بزرگ شده است و شما اعضای محترم فیفا مالکان این کمپانی هستید. شما اعضای کنگره را انتخاب کردید و اعضای انتخاب شده هم رئیسی را برای خود برگزیدند.

وی در خصوص بحث‌ها و اعتراض‌هایی که مبنی اعطای میزبانی جام جهانی 2018 به روسیه و 2022 به قطر مطرح است، با کنایه به منتقدان گفت: اگر نام دو کشور دیگر از پاکت در می‌آمد فکر می‌کنم دیگر این مشکلات و این بحث‌ها مطرح نمی‌شد! (و سپس سکوتی معنی‌دار)!

بلاتر عنوان کرد: از شما خواهش می‌کنم به فیفا کمک کنید تا دوباره به مسیر درست خود بازگردد و قایق‌مان به سلامت و آرامش و به ساحل برسد.


بایکوت رژیم اشغالگر قدس در حاشیه کنگره فیفا

خبرگزاری فارس: دو زن قبل از آغاز سخنرانی سپ بلاتر در Hallenstadtion زوریخ به خاطر بر تن داشتن پیراهنی با آرم کشور فلسطین و سردادن شعار علیه رژیم اشغالگر قدس از سالن اخراج و در حالت بازداشت به محلی نامعلوم هدایت شدند.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

در خیابان‌های اطراف سالن کنگره شماره ۶۵ فیفا نیز نزدیک به ۱۰۰ نفر از معترضان با سردادن شعارهایی علیه رژیم اشغالگر قدس دردسرهایی را برای نیروهای امنیتی ایجاد کردند. ماجرای بایکوت اسرائیل توسط فیفا با توجه به کشف فساد تاریخی در این سازمان در سایه قرار گرفته و مردم از نپرداختن به این موضوع در مراسمی که در حال برگزاری است بسیار عصبانی هستند.

تعلیق فدراسیون فوتبال اسرائیل کمترین چیزی است که مردم فلسطین از فیفا انتظار دارند و بازرسان فیفا در آخرین سفر خود به سرزمین‌های اشغالی طی گزارشی بر همه ادعاهای طرف فلسطینی مبنی بر تبعیض نژاد، توهین به اعراب و سیاسی بودن فوتبال در این منطقه صحه گذاشته‌اند.


صحبت‌های برانکو در سمینار پزشکی فیفا

خبرگزاری تسنیم: سمینار پزشکی فدراسیون جهانی فوتبال روز گذشته (پنجشنبه) در شصت‌وپنجمین کنگره فیفا برگزار شد که در این سمینار رئیس کمیته پزشکی فیفا و تمام رؤسای کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌های فوتبال سراسر جهان حضور داشتند.

دکتر زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و AFC هم که در این سمینار به سخنرانی پرداخت، در خصوص اجرای پروژه پزشکی +11 و دوره‌های مبارزه با دوپینگ صحبت کرد که این سخنرانی او مورد استقبال قرار گرفت.

در حین سمینار هراتیان، وی کلیپی که حدود 3 دقیقه بود برای حاضران در جلسه پخش کرد که در این کلیپ مصاحبه‌ای نیز با برانکو ایوانکوویچ صورت گرفته بود. سرمربی پرسپولیس در صحبت‌های خود توضیحاتی در خصوص اجرای پروژه +11 در ایران داد.


گزارش سالیانه فیفا به صورت آنلاین منتشر شد

خبرگزاری فارس: در سالن مخصوص برگزاری انتخابات فیفا کتاب مربوط به گزارش سالیانه فیفا ۲۰۱۴ در دسترس همگان قرار گرفته و نسخته الکترونیکی آن نیز در وب سایت فیفا منتشر شده است. در این گزارش سالیانه عملکرد اقتصادی، فرهنگی و ورزشی فیفا زیر ذره بین قرار گرفته است و درباره چگونگی اعطای میزبانی به کشورهای قطر و روسیه توضیحاتی ارایه شده است.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

این گزارش از سوی خبرنگاران بسیاری از کشورها به طنزی تلخ تشبیه شده که ارزش مطالعه را ندارد، بسیاری از خبرنگاران حاضر در سالن زوریخ نیز در اقدامی مشترک و نمادین این گزارشات سالیانه را روی هم انباشته و از پذیرفتن آن برای استفاده در خبرها و تحلیل‌های خود خودداری می‌کنند.


بلاتر: مسئول همه فسادها هستم/توان کنترل همه چیز را ندارم

خبرگزاری فارس: سپ بلاتر به خبرنگار خبرگزاری افه اسپانیا گفت: برای انتخاب شدن به دنیا، التماس نخواهم کرد در این مدت با همه وجودم در خدمت فوتبال دنیا بوده ام و در این لحظه که با شما حرف می‌زنم هیچ مدرکی دال بر فساد مالی یا اخلاقی من در دست هیچکسی نیست.

بلاتر ادامه داد: در سال‌های گذشته حتی یک سفر برای جمع کردن رای نداشته‌ام و حال می‌بینم که درباره من حرف‌هایی زده می‌شود که نهایت بی انصافی است. سفر من به کشورهای آفریقایی و کمک‌هایی که هرگز در حوزه مسئولیت فیفا نبود، برای جمع آوری رای بوده است؟ مبارزه با گسترش ایدز، فقر و گرسنگی در آفریقا وظیفه فیفا نبوده اما همیشه در دستور کار ما بوده است.

بلاتر افزود: من کنترل همه چیز را در اختیار ندارم و نمی‌توانم به عنوان مثال با مافیای چرم دنیا مبارزه کنم، من در بهترین حالت می‌توانم بگویم که مسئول هر فسادی در بدنه فیفا هستم و اگر قرار باشد کسی متهم شود این خود من هستم، با تمام توانم با این آلودگی‌ها مبارزه خواهم کرد اگر دنیا این را بخواهد.


جنگ بر سر ریاست فیفا / پلاتینی: سب بلاتر استعفا کند / رقیب اردنی، یک گام تا پیروزی

فیفا امروز جمعه شاهد برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس این سازمان بین المللی برای یک دوره چهارساله است.

سب بلاتر مهمترین رئیس فعلی فیفا مهمترین کاندیدای این انتخابات است. او چهار دوره قبلی را به صورت متوالی در این سمت بوده و حالا برای دوره پنجم هم کاندیدا شده است.

دوره ۱۶ ساله مدیریت او به شدت مورد انتقاد چهره های شاخص فوتبال جهان به ویژه مقامات اروپایی فوتبال قرار گرفته اند.

فساد مالی مهمترین انتقاد به عملکرد سب بلاتر است.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

سب بلاتر رئیس فیفا (راست) و شاهزاده علی بن حسین معاون فیفا و رئیس فدراسیون فوتبال اردن

سب بلاتر قصد دارد برای دوره پنجم هم کاندیدا شود.

هم اکنون فدراسیون فوتبال آسیا مهمترین حامی بلاتر در انتخابات امروز فیفاست.

مهمترین رقیب بلاتر، شاهزاده علی بن حسین معاون رئیس فیفا، رئیس فدراسیون فوتبال اردن و برادر عبدالله دوم پادشاه این کشور است.

فدراسیون فوتبال اروپا و مخالفان بلاتر گفته اند که رای خود را به شاهزاده علی بن حسین می دهند.

فدراسیون فوتبال منطقه اقیانوسیه هم اعلام کرد در تصمیم قبلی اش برای حمایت از سب بلاتر تجدید نظر می کند.

در دو روز گذشته نیز دستگیری های گسترده ای در میان مقامات ارشد فیفا روی داد و پلیس سوئیس نیز با حمله به مقر فیفا در شهر زوریخ، اسناد ومدارک زیادی را ضبط کرد.

دریافت رشوه و فساد مالی مهمترین اتهامات فیفا در این پرونده هاست.

این دستگیری ها با حکم دادستانی آمریکا صورت گرفت.

هم اکنون در دادگاه های آمریکا پرونده های اتهام فیفا به فساد مالی باز شده است.

دادستانی آمریکا به دنبال تحویل گرفتن مقامات دستگیر شده فیفا از پلیس سوئیس است.

دادستانی آمریکا گفته است که برای اعطای میزبانی جام جهانی آفریقای جنوبی رشوه پرداخت شده است. همچنین درباره پرداخت رشوه در روند اعطای میزبانی جام جهانی فوتبال به قطر و روسیه نیز تحقیق خواهد شد.

میشل پلاتینی ستاره سابق فوتبال و رئیس فدراسیون فوتبال اروپا نیز که از مخالفان شدید بلاتر است خواستار استعفای او به دلیل پرونده های اتهام فساد مالی فیفا شد.


کنیا به سپ بلاتر رای می‌دهد

خبرگزاری فارس: با وجودی که زمان اندکی تا شروع انتخابات جمعه (امروز) فیفا برای ریاست این سازمان وقت باقیمانده و ماجرای دستگیری همکاران سپ بلاتر در بحث پول‌شویی و رشوه‌خواری در چند روز گذشته، وقایع فوتبال جهان راتحت تاثیر قرار داده، برخی کشورها همچنان از مدیر کنونی حمایت می‌کنند.

براساس اعلام رسانه‌های کنیا، فدراسیون فوتبال این کشور آفریقایی در انتخابات امروز عصر بین بلاتر و علی بن‌الحسین اردنی، به رئیس سوئیسی رای خواهد داد.


ادعایی عجیب: چون آمریکا میزبان نشد، فسادها فاش شد !

خبرگزاری فارس: یک سایت ورزشی آمریکا که اخبار لحظه به لحظه کنگره انتخاباتی فدراسیون جهانی فوتبال را منتشر کرده و در اختیار مخاطبین‌اش قرار می‌دهد، مدعی است در این نکته که فیفا غرق در فساد شده، تردیدی وجود ندارد. بلکه اگر میزبانی جام جهانی به آمریکا داده می‌شد، ماجرای دستگیری‌های مقامات این سازمان در چند روز گذشته انجام نمی‌شد.

مطابق گزارش این سایت فیفا چون از اعطای حق میزبانی جام جهانی به آمریکا خودداری کرده، مورد خشم سازمان‌های امنیتی ایالات متحده واقع شده است.

این منبع عنوان کرد با مداخله نیروهای اف.بی‌.آی بود که دستگیری روسای فیفا آغاز شد و بحران چند روز گذشته بوجود آمد.


ونزوئلا به رقیب بلاتر رای می‌دهد

خبرگزاری فارس: در پی فاش شدن فساد مدیران رده بالای فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» و اعتراف امروز (جمعه) سپ بلاتر به وجود حقایق تلخی همچون رشوه‌خواری و پول‌شویی همکارانش در این سازمان، ونزوئلا به جمع مخالفین وی پیوست.

فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد در رای‌گیری عصر امروز به سود علی بن الحسین اردنی رای خواهد داد.


۲۷ میلیون دلار هزینه خوشگذرانی در هتل‌‌ها!

خبرگزاری فارس: یک روزنامه چاپ انگلیس گوشه‌ای از پرونده‌های فساد مدیران فیفا را منتشر کرد و مدعی شد بلاتر در این زمینه نقش داشته است.

در شرایطی که ساعتی دیگر انتخابات ریاست عالی‌ترین سازمان فوتبال جهان در شهر زوریخ انجام می‌شود، لحظه به لحظه اخبار تکمیلی در مورد فساد‌های که مدیران رده‌بالای فیفا مرتکب شدند، گزارش داده می‌شود.

این نشریه نوشت هزینه اقامت و خوشگذرانی مدیران فیفا در هتل‌های مجلل زوریخ در سال گذشته تنها ۲۷ میلیون دلار بوده است. اما این سازمان برای پیشرفت فوتبال بانوان جهان در مدت ۳ سال فقط ۱۳ میلیون دلار هزینه کرده است.

این نشریه نوشت این آمار تنها بخشی از ارقامی است که فیفا برای مدیرانش هزینه کرده است. در حالیکه می‌توانست با سرمایه‌گذاری کافی، باعث پیشرفت فوتبال مردان و بانوان سراسر جهان شود.

براساس این گزارش سپ بلاتر که در اظهارات صبح جمعه (امروز) به فساد نزد مدیرانش اعتراف کرده و گفته قادر به مهار این اتفاقات ناخوشایند نبوده، خود در جریان دقیق اتفاقاتی مثل خوشگذرانی‌‌ها و پرداخت هزینه‌های کلان بوده است.


تهدید به بمب‌گذاری در زوریخ در حاشیه انتخابات فیفا

خبرگزاری تسنیم: شصت و پنجمین کنگره فیفا در حالی در شهر زوریخ سوئیس پیگیری می‌شود که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فیفا، یک ساختمان این شهر تهدید به بمب‌گذاری شد.

جلسه برگزاری انتخابات ریاست فیفا از صبح امروز (جمعه) در مقر فدراسیون جهانی فوتبال در شهر سوئیس آغاز شده و در فاصله چند ساعت مانده به رأی‌گیری‌، تهدید شدن یک ساختمان به بمب‌گذاری همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است. پلیس شهر زوریخ این خبر را تأیید و اعلام کرده بمب‌گذاران اکنون در این شهر حضور دارند.


ناگوارترین ناهار سپ بلاتر در دوران زندگی

خبرگزاری فارس: وقتی نشست کنگره فیفا دچار وقفه شد، کاربران اینترنتی از این اتفاق به عنوان ناگوارترین صرف ناهار سپ بلاتر نام بردند.

بعد از آنکه جلسه صبح جمعه (امروز) فیفا انجام شد،‌ به مدت یک ساعت دچار وقفه شد.به نمایندگان فدراسیون‌هایی که در این نشست حضور داشتند، فرصت استراحت و صرف ناهار داده شد. در همین ارتباط بلافاصله کاربران در شبکه‌های اجتماعی موضع‌گیری‌های جدیدی علیه سپ بلاتر داشتند.

با توجه به اتفاقات ناشی از دستگیری مدیران ارشد فدراسیون جهانی و اعتراف مدیر سوئیسی به فساد زیاد در سازمان متبوعش یک کاربر انگلیسی نوشت: این ناگوارترین ناهار بلاتر در تمام دوران زندگی‌اش بوده است.


هواداران آلمان موافق کنارگذاشتن بلاتر از فدراسیون جهانی

خبرگزاری فارس: در پی انتشار گسترده اخبار مربوط به دستگیری روسای فیفا در چند روز گذشته و درخواست میشل پلاتینی، رئیس یوفا برای کناره‌گیری رئیس سوئیسی و سالخورده فیفا در انتخابات امروز، هواداران فوتبال آلمان خواهان تغییر و تحول در این سازمان شدند.

در نظرخواهی که توسط یک سایت ورزشی انجام شد 95 درصد رای‌‌دهندگان خواهان کنار گذاشتن بلاتر با توجه به اتفاقات روی داده شدند.

تنها در این میان 5 درصد به ادامه حضور وی رای دادند.


ادعای پلیس زوریخ: محل ساختمان بمب‌گذاری شده!

خبرگزاری فارس، پس از آنکه نشست روز جمعه (امروز) فیفا در محل ساختمان این سازمان در شهر زوریخ دچار وقفه یک ساعته به خاطر صرف ناهار شد، پلیس این شهر اعلام کرد در محل ساختمان بمبی کارگذاشته شده است.

در این ارتباط چند رسانه‌های مهم بین‌المللی اخبار کوتاهی منتشر کردند.

در همین ارتباط پس از انتشار خبر فوق برخی خبرنگاران حاضر در زوریخ در گزارش‌های کوتاه خود عنوان کردند اثری از آنچه ادعا شده مشاهده نکرده‌اند.

اما بعد از گذشت دقایقی مسئولان سالن از کلیه کسانی که در محل حضور داشتند،‌درخواست کردند به منظور پاکسازی و رفع نگرانی بابت این موضوع اقدام به ترک محل نشست کنند.


زمان شروع انتخابات ریاست فیفا

ورزش ۳: از ساعت ۱۶.۳۰ به وقت محلی، ۱۹ به وقت ایران، انتخابات ریاست فیفا در مقر فیفا در سوئیس آغاز خواهد شد.

امشب مشخص خواهد شد که از بین سپ بلاتر و پرنس علی، کدامیک به ریاست فیفا برگزیده خواهند شد. بلاتر به عنوان رئیس فعلی فیفا، از شانس بیشتری برای برنده شدن در انتخابات برخوردار است اما بحران دستگیری مدیران بلند پایه فیفا در روز چهارشنبه، باعث شده تا شانس مسلم و قطعی بلاتر، اندکی دچار تغییر و تحول شود.

هرکدام از این دو نامزد که دو سوم آرا را به دست بیاروند، برنده انتخابات خواهند شد؛ در غیر این صورت انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. آفریقا ۵۶ رای، یوفا(اروپا) ۵۳ رای، آسیا ۴۶ رای، آمریکای جنوبی ۱۰ رای، اقیانوسیه ۱۱ رای و آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب نیز ۱۱ رای خواهند داشت.


حمایت کنفدراسیون آسیا از سپ بلاتر

کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر بر حمایت خود از انتخاب مجدد سپ بلاتر برای ریاست فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) تاکید کرد.

47 عضو این کنفدراسیون، برحمایت خود از نامزد 79 ساله سوئیسی برای انتخاب پنجمین دوره ریاست فیفا حمایت کردند.

این کنفدراسیون در بیانیه ای در وب سایت خود ضمن ابراز ناامیدی و ناراحتی از اتفاقات روز چهارشنبه در زوریخ، اعلام کرد:با تعویق انتخابات ریاست فیفا که قرار است روز جمعه برگزار شود مخالف هستیم. به علاوه، کنفدراسیون فوتبال آسیا بر تصمیم خود که در این کنگره در سائو پولو در سال 2014 مبنی بر حمایت سپ بلاتر اتخاذ شد تاکید می کند.

حافظ المدلج، عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نیز درباره موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در انتخاب رئیس فیفا که قرار است امروز برگزار شود، گفت: از ماه ژوئن گذشته آشکارا به جهان اعلام کرده ایم موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت از بلاتر است.

وی افزود: ما دشمن علی بن الحسین شاهزاده اردنی نیستیم، اما موضع ما حمایت از بلاتر است، از سخنرانی او در کنگره فیفا نیز جلوگیری نمی کنیم اما بر اساس نظام حاکم بر فیفا برای سخنرانی در کنگره باید شش هفته قبل درخواست ارائه می شد در شرایطی که شاهزاده اردنی 27 ساعت قبل این درخواست را ارائه کرد. این اقدام از نظر قانونی درست نیست.


نخست وزیر انگلستان: بلاتر به خاطر فساد باید برود

خبرآنلاین: هر لحظه فشارها برای برکناری بلاتر از قدرت بیشتر می شود و این بار دیوید کامرون مدعی رئیس پیر فیفا شد.

در یکی از سیاسی ترین انتخابات تاریخ فیفا ، سپ بلاتر که آرای زیاد بسیاری از کشورهای فقیر دنیا را در اختیار دارد ، با فشار دولت های بزرگ برای کناره گیری مواجه است. او که متهم شده سیستمش تمام میزبانی های اخیر جام جهانی را با گرفتن رشوه و فروختن حق پخش بازی ها را هم با تصمیماتی از این دست جا به جا کرده است ، ایستاده و می گوید حالا که قدرت مجمع را در دست دارد ، برای 4 سال دیگر می ماند.

او اما منتقدان زیادی میان کشورهای بزرگ دنیا دارد. درحالی که پوتین و نتانیاهو ، حامیان بلاتر هستند بعد از انتقاد اوباما ، دیوید کامرون هم به شدت از این مدیر 80 ساله انتقاد کرد و گفت:«او باید برود ، چطور می توان باور کرد او از این همه فساد در مدیران زیر دستش اطلاع نداشته؟ برای اینکه چهره ای زشتر از فوتبال ، این ورزش زیبا به نمایش در نیاید ، بهتر است هرچه زودتر بلاتر از فیفا برود.»


بلیک:‌ حتی بمب هم نمی‌تواند جلوی سپ بلاتر را بگیرد

خبرگزاری فارس: در پی اعلام خبر بمب‌گذاری احتمالی در محل ساختمان نشست کنگره فیفا که عصر امروز اتفاق افتاد و به خاطرش این محل برای تجسس و بررسی نیروهای امنیتی برای ساعتی تخلیه شد، روزنامه بلیک گزارشی کوتاه منتشر کرد.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

گزارشگر این نشریه نوشت بعد از اطمینان خاطری که مسئولان فیفا از جمله جروم والکه،‌دبیر فیفا دادند، نشست بعداز ظهر که رای‌گیری انتخاباتی ریاست این سازمان انجام می‌گیرد،‌به موقع برگزاری خواهد شد.

روزنامه سوئیسی بلیک نوشت حتی بمب‌ هم نمی‌تواند مانع انجام خواسته سپ بلاتر برای ریاست مجدد فیفا شود.


آلمان هم برای میزبانی جام‌جهانی رشوه داده بود

خبرگزاری مهر: به نظر می‌رسد پرداخت رشوه به فیفا برای کسب میزبانی جام‌جهانی یکی از اصول اولیه بزرگترین سازمان فوتبالی جهان است و حتی قهرمان جهان هم از این قاعده مستثنی نیست.

در حالی که بحث های زیادی در مورد میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ مطرح می شود و روسیه هم برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ زیر ذره بین قرار گرفته اسرار عجیب و غریبی در مورد کسب میزبانی جام جهانی با پرداخت رشوه منتشر می شود.

در کنگره اخیر فیفا که هم اکنون درحال برگزاری است رئیس فدراسیون فوتبال کنگو که خود یکی از اعضای کمیته فیفا است فاش کرد آلمان هم برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ رشوه پرداخت کرده است اما چون آنها کشور پیشرفته‌ای هستند و قهرمان جام‌جهانی شده‌اند کسی در مورد این رسوایی آنها صحبتی نمی‌کند اما قطر به دلیل اینکه کشور کوچکی است و فوتبال قدرتمندی ندارد زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

«کنستانت عمری» گفت: آلمان به شکل غیر قانونی رای قاره اقیانوسیه را خرید تا میزبانی جام جهانی ۲۰۰۶ را کسب کند اما کسی در مورد این رشوه بزرگ آنها حرفی نمی زند.


فیفا، حضار را از سالن رای‌گیری بیرون کرد

خبرگزاری تسنیم: درست در آستانه شروع رای‌گیری برای انتخاب رئیس جدید فیفا در شصت و پنجمین کنگره این سازمان ازحضار خواسته شد موقتا سالن را ترک کنند تا بمب احتمالی خنثی شود!

ماجرای بمب‌گذاری وقتی جدی شد که شایعه وجود بمب در ساختمان اصلی و محل انتخاب رئیس جدید مورد تأیید قرار گرفت و سران فیفا بدون هیچ‌گونه توضیح اضافی، مدعوین را به خارج از سالن هدایت کردند. زمزمه‌هایی مبنی بر تعویق ساعت برگزاری از ساعت ۱۶ به وقت انگلیس به زمانی مناسب‌تر هم شنیده می‌شود.


فلسطین کلی از اسرائیل امتیاز گرفت و شکایتش را پس گرفت

خبرآنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین که با شکایت از اسرائیلی ها برای رفتارهای غیر انسانی شان با بازیکنان فلسطینی ، شرایط بازی کردن فوتبال را برای آنها دشوار کرده اند ، اسرائیل را تا آستانه تعلیق از فیفا پیش بردند اما با گرفتن امتیازهای لازم از این رژیم اشغالگر، حاضر شدند تا از ادامه شکایت شان صرف نظر کنند.

اسرائیلی ها در چند روز گذشته تعهد داده اند تمام مشکلاتی که سر راه برگزاری لیگ فوتبال فلسطین ، تمرینات تیم ملی این کشور ، رفت و آمدهای ملی پوشان و باشگاه های شان به دو بخش غزه و بیت المقدس را بردارند و البته کمک کنند به احداث مجدد زمین های نابود شده فوتبال این کشور بر اثر حملات موشکی .

همزمان با برگزاری اجلاس و سخنرانی رئیس فوتبال فلسطین ، جمعیت زیادی از فلسطینی ها مهاجر جلوی در محل برگزاری مراسم با پرجم فلسطین شعار می دادند. جلوت رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین درباره دلیلش برای انصراف از تعلیق فوتبال رژیم اشغالگر قدس گفت:«شخص صدر اعظم آلمان ، خانم مرکل مرا از این کار منصرف کرد .»


ارتباط مشکوک بین پرچم‌ها و شایعه بمب گذاری در مقر فیفا

خبرگزاری فارس: بازار شایعه داغ است و تا ساعتی دیگر تکلیف ریاست فیفا برای دوره ۴ ساله بعدی روشن خواهد شد اما تکلیف انسانیت و صلح هرگز در مجال کنگره شماره ۶۵ فیفا روشن نخواهد شد.

انسانیتی که این بار در ردای پرچم فلسطین در دست مدافعان حقوق بشر خودنمایی کرد و از سالن فیفا اخراج شد. این انسانیت اخراج شده در بیرون از سالن زوریخ نیز سکوت نکرد و همچنان بر سر بیش از یک قرن، سیاهی و فساد اخلاقی و فساد مالی فوتبال فریاد می زد تا اینکه یک شایعه بهانه لازم برای هجوم نیروهای امنیتی به معترضان را فراهم کرد؛ شایعه بمب گذاری در ساختمان فیفا.

معمولا نیروهای امنیتی برای تایید یک شایعه تا سطح بمب گذاری حداقل دو روز کاری وقت درخواست می کنند و این بار پلیس سوئیس تنها پس از ۱۰ دقیقه از تولید شایعه، دریافت هشدار بمب گذاری را تایید و حتی از رویت بمب نیز خبر داد.

این شایعه صحت داشته باشد یا خیر، به هر حال به جنگ روانی علیه صلح طلبان و فعالان ضد جنگ و هواداران فلسطین مظلوم دامن زد.

اینک تحلیل های شتاب زده نزد رسانه های غربی تا حدود زیادی قابل پیش بینی است، مربوط دانستن این بمب گذاری با پرچمهای فلسطین داخل سالن، مذبوحانه ترین و مضحک ترین تحلیلی است که هر چند خواننده آگاه و خبرنگار مستقل را فریب نخواهد داد اما تاثیرش را در اذهان عمومی خواهد گذاشت.


رای‌گیری شروع شد...

خبرگزاری ایسنا: رای‌گیری برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون بین‌المللی فوتبال لحظاتی پیش در مقر فیفا آغاز شد.

در زمانی که برای تنفس اعلام شده بود سژ بلاتر و بن حسین اعتنایی به همدیگر نکردند که این حرکت از چشم دوربین‌های تلویزیونی دور نماند.


علی بن حسین: ما ناجی فوتبال هستیم

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

خبرگزاری ایسنا: ابتدا سخنرانی علی بن حسین نامزد آسیایی شروع شد و او با اطمینان خاصی شروع به صحبت کردن کرد و گفت: ما ناجی فوتبال هستیم و شنیده ایم که فساد و سوء مدیریت در فیفا بیداد می کند و به همین خاطر برآنیم تا از فوتبال دفاع کنیم. ما برای مراقبت از فوتبال همه کار می کنیم و می خواهیم چهره این رشته را در دنیا بهتر کنیم.

می خواهم این رویه تغییر کند و برای همین نامزد ریاست فیفا شدم. تغییر یک روزه حاصل نمی‌شود و زمان می‌برد و من قول می‌دهم وجهه فیفا را بهتر کنم. تمام تلاش خودم را می‌کنم تا درهای فیفا به روی همه باز باشد و هیچ پنهان کاری صورت نگیرد. دوست ندارم به هیچ وجه از مخفی کاری لذت ببرم و زمینه را برای فساد باز کنم.

از همه شما می خواهم که به وجدان و قلبتان گوش دهید و این فسادها و اتفاقات را ببینید.


سپ بلاتر: ما به انقلاب در فیفا نیاز نداریم

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند

خبرگزاری ایسنا: سپ بلاتر پشت تریبون قرار گرفت و با مکث زیادی شروع به صحبت کرد: ما به انقلاب در فیفا نیاز نداریم ولی به رشد و پیشرفت نیاز داریم. من مسئول اتفاقاتی که در روزهای گذشته رخ داده است نیستم. با این حال این مسئولیت را بر عهده می‌گیرم و می خواهم با همکاری شما این مشکلات را حل کنیم و شرایط بهتری ایجاد کنیم.

بلاتر ادامه داد: اولویت من این است که از جام جهانی مراقبت کنم چرا که ویترین کاری من است و در کنار آن از فساد در فیفا جلوگیری کنم و اصلاحاتی را در این رشته ایجاد کنم. در این مقطع زمانی حساس به کسی نیاز داریم که رئیس فیفا باشد که تجربه زیادی داشته باشد و بتواند فوتبال را مدیریت کند. به یک رئیس قوی. در این راستا باید با سیاستمداران نیز همکاری کنیم و در فیفا شرایط خوبی ایجاد شود.

امیدوارم یکی دو ساعت دیگر من در کنار شما باشم و بتوانم در کنار شما فیفا را بهتر کنم.


گمانه‌زنی در مورد انتخاب مجدد سپ بلاتر

خبرگزاری فارس: در شرایطی که از یک ساعت دیگر انتخابات ریاست فیفا در شهر زوریخ آغاز خواهد شد،‌ آخرین گمانه‌زنی ها حکایت از برتری بلاتر بر رقیب اردنی اش «علی بن الحسین»‌دارد.

براساس اعلام روزنامه واشنگتن‌پست، بلاتر با وجود آنکه در چند روز گذشته بیشتر مدیرانش به جرم فساد دستگیر شده‌اند، رای زیادی برای انتخاب مجدد دارد.

براساس اعلام این نشریه از ۲۰۹ رای ممکن، ۱۱۹ کشور به بلاتر رای خواهند داد. در حالیکه ۴۸ رای از آن داوطلب اردنی خواهد شد.

۴۲ کشور نیز هنوز مشخص نکرده‌اند که به کدامیک رای می‌دهند.

در بین کشورهای مهمی که خواهان انتخاب مجدد بلاتر هستند، می‌توان از روسیه،‌جمهوری کنگو و الجزایر نام برد.

همچنین از کشورهای مهم صاحب فوتبال که به رقیب وی رای می‌دهند، می توان از آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه نام برد.

در حال حاضر اکثریت کشورهای اروپایی مخالف مدیر سوئیسی هستند. در حالیکه قاره آسیا،‌آفریقا و اقیانوسیه از بلاتر حمایت می‌‌کنند.


آغاز شمارش رای برای انتخاب رئیس جدید فیفا

خبرگزاری ایسنا: شمارش رای گیری در حالی آغاز شده است که هر نامزد برای انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا باید دو سوم کل آرا را به خود اختصاص دهد یعنی حداقل 139 رای از 209 رای ممکن. در صورتی که هیچکدام از دو نامزد به دو سوم آرا نرسند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. البته در این بین چند کشور بودند که از قبل رای خود را اعلام کردند.

شمارش آرا بر طبق حروف الفبا خواهد بود و اینکه هر کشور به کدام شخص رای دادند. نمایندگان هر کشور رای خود را به داخل صندوق می‌اندازند.


اوج هیجان برای فوتبال، بلاتر یا بن حسین؟

خبرگزاری ایسنا: نمایندگان کشورها براساس حروف الفبا پای صندوق های رای حضور پیدا می کنند و کمی طول خواهد کشید تا همه رای های شان را به صندوق بیندازند. سروصدای زیادی هم در محل کنگره فیفا شنیده می‌شود و هیجان به اوج خود در زوریخ رسیده است.


کفاشیان رای خود را به صندوق انداخت +عکس

خبرگزاری فارس: علی کفاشیان که به نمایندگی از فدراسیون فوتبال کشورمان راهی سوئیس شده،‌امروز رای خود را در انتخاب رئیس 4 سال آینده این سازمان به صندوق انداخت.

وی در ساعت 20 و 10 دقیقه به وقت تهران بعد از آنکه جروم والکه، دبیر فیفا نام ایران را اعلام کرد، در اتاق شماره یک مخصوص رای‌گیری حضور یافت و با دریافت برگه،‌رای خود را به صندوق انداخت.

در این انتخابات سپ بلاتر، رئیس کنونی فیفا و علی بن الحسین اردنی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

سپ بلاتر با انصراف رقیبش رئیس فیفا ماند


پایان رای‌گیری و آغاز شمارش آرا

خبرگزاری ایسنا: رای‌گیری انتخابات فیفا تمام شد و تمامی کشورهای رای خود را به صندوق انداختند و دقایقی دیگر شمارش آرا شروع می‌شود.

شمارش آرای انتخابات فیفا آغاز شده است و دو نامزد منتظر هستند تا سرنوشت خود را متوجه شوند.

شمارش آرای انتخابات فیفا در مقابل میزی روبروی حضار انجام می‌شود.

در حالی که به نظر می‌رسد تمامی کشورهای اروپا به بن حسین رای می‌دهند، گاردین ادعا کرد اسپانیا به بلاتر رای داده است.


پیشتازی نسبی سپ بلاتر/ انتخابات به دور دوم کشیده شد

خبرگزاری ایسنا: سپ بلاتر 133 رای و علی بن حسین 73 رای کسب کردند که این برای انتخاب مجدد بلاتر کافی نبود و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

همچنین 3 رای نیز مخدوش بود و از 209 رای 206 رای شمارش شد که البته تاثیری نداشت.

در حالی که انتخابات به دور دوم کشیده شده بود علی بن حسین انصراف داد تا سپ بلاتر به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال فیفا باقی بماند.به این ترتیب دوره آخر ریاست سپ بلاتر بر فیفا آغاز شد.

بن حسین در صحبتی کوتاه عنوان کرد از همه شما که به من رای دادید تشکر می کنم. تجربه خیلی خوبی برای من بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hamid

      ادعا عجیبی نیست ....امریکا از همه جا خبر داره

    • میثم

      هیشکی
      نمیتونه
      جلوی
      آمریکا
      وایسه
      .
      .
      این ثابت شده
      است

    • پیام

      حتی بمب هم نمی‌تواند جلوی سپ بلاتر را بگیرد

      موافقم !

    • بدون نام

      امیدوارم فیفا بدست اعراب نیفتد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج