۲۰۹۲۵۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار وزیر دفاع آمریکا به چین

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه نسبت به ساخت جزایر مصنوعی به وسیله پکن در دریای جنوبی چین که باعث تضعیف امنیت در آسیا و اقیانوس آرام می شود هشدار داد و تاکید کرد حضور آمریکا در این منطقه از جهان همیشگی است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دفاع آمریکا روز شنبه نسبت به ساخت جزایر مصنوعی به وسیله پکن در دریای جنوبی چین که باعث تضعیف امنیت در آسیا و اقیانوس آرام می شود هشدار داد و تاکید کرد حضور آمریکا در این منطقه از جهان همیشگی است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در نشست امنیتی 'شانگری لا' در سنگاپور خطاب به ۲۶ مقام بلندپایه نظامی آسیا و اقیانوس آرام با اشاره به پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه، گفت: فعالیت چین در خصوص برنامه های آینده عدم اطمینان ایجاد می کند.

وی گفت: آمریکا در دهه های گذشته بدون توجه به اینکه قدرت در دست کدام حزب است و میزان کسری بودجه چه میزانی است، در کنار متحدان خود در منطقه بوده است.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد حضور نظامی این کشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام به برقراری صلح و ثبات منطقه کمک کرده است و آن را همیشگی دانست.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی چین در بیش از دو هزار هکتار از جزایر و مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین در ۱۸ ماه گذشته، گفت که این فعالیت بیش از دیگر مدعیان اتفاق افتاده است.

به گزارش شبکه سنگاپوری خبر آسیا، کارتر گفت که آمریکا در خصوص احیای اراضی به وسیله چین برای فعالیت های نظامی عمیقا نگران است و این می تواند باعث افزایش اشتباه و خطر درگیری شود.

وزیر دفاع آمریکا اکنون در سفر ۱۱ روزه خود در آسیا بسر می برد.

وزیران و مقام های بلندپایه نظامی ۲۶ کشور جهان در سنگاپور برای نشست سالانه شانگری لا در بحبوحه افزایش تنش در دریای جنوبی چین جمع شده اند.

فیلیپین، ویتنام، مالزی و برونئی از کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) و تایوان بر سر مالکیت بخش هایی از دریای غنی جنوبی چین با پکن اختلاف دارند.

دریای جنوبی چین و جزایر پراکنده در آن شاهد پرواز هواپیماهای شناسایی و جاسوسی آمریکایی و تردد کشتی های نظامی این کشور است و نیروی دریایی چین نیز گاهی به مقابله با آن ها بر می خیزد.

دریای جنوبی چین، دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می گیرد. پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگترین ناحیه دریایی جهان محسوب می شود.

چین اخیرا در مقابل واکنش های آمریکا، راهبرد دفاعی منفعل ارتش خود را به راهبرد دفاعی فعال تبدیل کرد و این سند آشکارا بروز تقابل میان چین و آمریکا نشان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج