۲۰۹۴۸۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دفاع سایبری آمریکا از ژاپن

آمریکا و ژاپن امروز (شنبه) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن، توکیو را تحت چتر دفاع سایبری خود درخواهد آورد تا به این کشور در مقابله با تهدید فزاینده‌ حملات سایبری علیه پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌ها نظیر شبکه انتقال برق کمک کند.

ایسنا: مقامات آمریکا و ژاپن در بیانیه مشترکی که از سوی "کارگروه سیاست‌گذاری دفاع سایبری آمریکا- ژاپن" که در سال ۲۰۱۳ تشکیل یافت، منتشر شد، اعلام داشتند: ما سطح روبه رشد پیچیدگی اقدامات عاملان متخاصم سایبری شامل عاملان غیردولتی و عاملان حمایت شده از سوی دولت‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهیم.

حوزه امنیت سایبری یک حوزه کلیدی است که دو کشور آمریکا و ژاپن مشارکت نظامی خود را در آن بر اساس خط مشی‌های امنیتی جدیدی که در ماه آوریل اعلام کردند، تقویت خواهند کرد. بنا به گفته یک مقام وزارت دفاع ژاپن بخش دفاع سایبری ارتش این کشور تنها ۹۰ نیرو دارد در حالی که در مقایسه با آن همین بخش در پنتاگون شش هزار نیرو دارد. هر دو کشور آمریکا و ژاپن نگران تهدیدات سایبری شامل حملات بالقوه از جانب چین و کره شمالی هستند.

با وجود آن‌که آمریکا سرمایه‌گذاری زیادی در تقویت نیروی مقابله با حملات سایبری انجام می‌دهد اما ژاپن که میزبان بزرگترین نیروی احتیاطی نظامی آمریکا در آسیا است به کندی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است.

وزارت دفاع ژاپن در بیانیه‌ای امروز (شنبه) متعهد شد تا در تلاش‌های مشترک به منظور مقابله با تهدیدات سایبری گوناگون شامل تهدیدات علیه خدمات و زیرساخت‌های حیاتی مورد استفاده نیروهای دفاع شخصی ژاپن و نیروهای آمریکایی مشارکت کند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که امروز با گن ناکاتانیف همتای ژاپنی‌اش در حاشیه اجلاس گفت‌وگوی شانگری‌- لا در سنگاپور دیدار کرد، در ماه آوریل از یک راهبرد سایبری نظامی قدرتمندتر آمریکا که بر قابلیت تلافی‌جویی با سلاح‌های سایبری تاکید دارد رونمایی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج