۲۰۹۵۳۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

گشنيز... از سم‌زدايي تا كنترل ديابت

سبزي گشنيز به عنوان دواي معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف آن باعث دفع سرب و آلومينيوم نيز مي‌شود.

روزنامه آرمان: سبزي گشنيز به عنوان دواي معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم غذا شناخته شده است و تحقيقات نشان مي‌دهد كه مصرف آن باعث دفع سرب و آلومينيوم نيز مي‌شود. سبزي گشنيز كه به‌طور معمول و حتي روزانه در آشپزي از آن استفاده مي‌كنيم، خواص بسيار زيادي دارد.

گشنيز... از سم‌زدايي تا كنترل ديابت

سم‌زدايي فوق‌العاده

محققان آمريكايي دريافته‌اند كه گشنيز عامل بسيار موثر و شگفت‌انگيزي در سم‌زدايي بدن و دفع فلزهاي سنگين است. محققان پيش‌تر موفق شده بودند با اتخاذ برنامه‌اي عفونت بيماران را درمان كنند. با اين حال اگرچه علائم عفونت از بين مي‌رفت اما پس از مدتي باز مي‌گشت. آنان معتقد بودند كه علت اين امر، تراكم آلومينيوم، جيوه و سرب در برخي از قسمت‌هاي بدن است كه به باكتري‌ها و ويروس‌ها اجازه تكثير مي‌دهد. نكته جالب اين بود كه يكي از اين بيماران پس از مصرف سوپ گشنيز به ميزان چشمگيري جيوه را از طريق ادرار دفع كرد. تحقيقات نشان داد مصرف گشنيز باعث دفع سرب و آلومينيوم نيز مي‌شود. بنابراين از بيماران خواسته شد به‌طور منظم گشنيز تازه يا آب گشنيز همراه با آنتي‌بيوتيك يا ضدويروس‌هاي طبيعي مصرف كنند تا تمامي عفونت‌ها بدون اينكه عود كند، درمان شود.

خواص عرق گشنيز

كارشناسان عرق گشنيز را در رفع عفونت مجاري ادرار، ناراحتي‌هاي گوارشي و نفخ شكم موثر مي‌دانند.

دانه گشنيز مخصوص بانوان

گشنيز براي زنان به‌ويژه آن‌هايي كه در دوره عادت ماهانه دچار خونريزي شديد مي‌شوند، مفيد است. براي استفاده از اين خاصيت درماني گشنيز مي‌توانيد شش گرم از دانه آن را در ۵۰۰ ميلي‌گرم آب بجوشانيد و پس از افزودن شكر به آن، اين مخلوط را به‌صورت گرم استفاده كنيد. همچنين تناول ۲ تا ۵ گرم از تخم گشنيز با كمي عسل افزايش شير مادران شيرده را در پي دارد.

گياه ضدديابت

از سوي ديگر گشنيز به عنوان سبزي كاهش‌دهنده قند خون شناخته شده است و اين كار را با تحريك ترشح انسولين انجام مي‌دهد. اين تاثير به حدي است كه آن را گياه ضد ديابت نيز مي‌نامند. گشنيز در عين حال با پايين آوردن ميزان كلسترول بد و افزايش سطح كلسترول خوب در خون به سلامت قلب كمك مي‌كند.

مفيد براي پوست

اين سبزي براي پوست نيز بسيار مفيد است. مخلوط آب گشنيز با پودر زردچوبه به درمان جوش‌هاي پوستي و جوش‌هاي سرسياه كمك مي‌كند.

ضدالتهاب طبيعي

گشنيز براي كساني كه دچار مشكلات آرتريتي (التهاب مفصلي) هستند سودمند است چون اين سبزي خواص ضدالتهابي بسياري دارد. براي اين منظور نيز كافي است دانه‌هاي گشنيز خاكي را با آب بجوشانيد و اين مخلوط را بنوشيد.

رفع مشكلات گوارشي

گشنيز به عنوان دواي معده و بهبود‌دهنده عمل گوارش و هضم شناخته شده است. متخصصان علوم پزشكي و تغذيه در كانادا مي‌گويند افزودن يك يا دو قاشق چاي‌خوري آب گشنيز به مخلوط شير تازه، يك تركيب عالي براي درمان حالت تهوع و اسهال خوني است.

رفع تب

سوپ رقيق از آب مرغ و گشنيز تازه و مصرف چند مرتبه در روز در برطرف شدن تب و سرماخوردگي موثر است.

سلامت دهان و دندان

كارشناسان گياهان دارويي شستن دهان و دندان با استفاده از دم‌كرده گشنيز و يك قاشق چاي‌خوري تخم گشنيز در يك ليوان آب جوش به مدت ۵ دقيقه را در ضدعفوني كردن دهان و دندان موثر مي‌دانند. هم‌چنین جويدن تخم گشنيز براي تسكين درد دندان موثر است.

زياده روي نكنيد

مصرف اندازه گشنيز ضرري ندارد، ولي مصرف بيش از حد آن باعث حالت سستي توأم با خستگي شديد شده و گاهي خواب عميق، گنگي و بي‌حسي را به دنبال خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج