۲۱۰۵۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پایان نشست ائتلاف مبارزه با داعش در پاریس

نخست‌وزیر عراق، وزیر خارجه فرانسه و معاون وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پایان نشست ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش، در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

خبرگزاری فارس: روز سه‌شنبه در پایان نشست ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش که با حضور حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در شهر پاریس فرانسه برگزار شد، عبادی به همراه لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه و تونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری حضور پیدا کرد.

عبادی: به حمایت بین‌المللی بیشتری نیاز داریم/تهدید داعش تنها محدود به عراق نیست

نخست‌وزیر عراق در ابتدای این نشست به بحث سقوط شهر الرمادی پرداخت و گفت دولت در حال بررسی است تا دلایل عقب‌نشینی نیروهای ارتش را مشخص کند.

وی در ادامه گفت: «مبارزه با داعش نباید به عراق محدود باد، بلکه باید در تمام منطقه به مقابله با آن پرداخت.»

او با بیان اینکه نشست «صریح» با اعضای ائتلاف تحت رهبری آمریکا داشته، گفت که به این کشورها اعلام کرده است که عراق برای مبارزه با داعش به حمایت‌های بیشتری از جمله در زمینه تأمین تسلیحات نیاز دارد. وی گفت: «ما آماده فداکاری هستیم، اما برای مقابله با داعش به حمایت‌های بیشتری نیاز است.»

آقای عبادی افزود: «داعش تنها تهدیدی برای عراق نیست، بلکه تهدیدی برای منطقه و همچنین تمام کشورهای جهان است.»

وی در بخش پایانی نشست در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه المیادین در خصوص انتقال تسلیحات و جنگجویان به داخل عراق، گفت: «ما امروز به صراحت در این مورد صحبت کردیم. جریان انتقال جنگجویان به داخل عراق باید متوقف شود.»

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که در قطعنامه شورای امنیت که ذیل بند هفتم منشور صادر شده هم، به این نکته اشاره شده که باید برای مختل کردن جریان انتقال تسلیحات و جنگجویان به عراق، تلاش شود.

در ادامه معاون وزیر خارجه آمریکا که پس از مصدومیت جان کری و به جای وی به پاریس رفته، در مورد نشست امروز صحبت کرد و گفت: «امروز مباحثی صریح در مورد دستاوردهای ائتلاف و همچنین عقب‌نشینی‌هایمان داشتیم.»

وی با بیان اینکه ائتلاف تاکنون دستاوردهای مهمی داشته است، مدعی شد که داعش اکنون در مقایسه با زمانی که ائتلاف تشکیل شد، ۲۵درصد از اراضی تحت کنترلش در عراق و همچنین تعداد زیادی از نیروهای خود را از دست داده است.

او با این حال اذعان کرد که این ائتلاف در مواردی ضرباتی خورده و عقب‌نشینی‌هایی نیز داشته و داعش همچنان توانمند باقی مانده است.

بلینکن افزود: «نخست‌وزیر عبادی امروز طرح آزادسازی موصل را با جزئیات برای حاضران تشریح کرد. طرحی سیاسی و نظامی که ما در ائتلاف از آن حمایت می‌کنیم.»

وی گفت برای پیاده‌سازی این طرح، باید به تقویت و آموزش نیروهای قبایلی و کرد پرداخته و تلاش کرد تا تمام نیروهای فعال در میدان، زیر چتر و تحت فرمان دولت عراق فعالیت کنند. معاون وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که لازم است تا روند انتقال تسلیحات به عراق، تقویت شود.

بلینکن همچنین گفت به عنوان اولین گام در اجرای این طرح، واشنگتن قصد دارد از همین هفته انتقال موشک‌های ضدتانک به عراق برای مقابله با خودروهای انتحاری را آغاز کند.

او در پاسخ به سوالی در مورد تصاویر منتشر شده از انتقال تسلیحات توسط سرویس اطلاعاتی ترکیه به داخل سوریه، از پاسخ دادن طفره رفت و گفت در نشست امروز همه کشورها از جمله ترکیه متعهد شده‌اند که از انتقال سلاح برای داعش، آنطور که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم آمده، جلوگیری کنند.

فابیوس: نبرد با داعش، طولانی خواهد بود

در بخش دیگری از این نشست، فابیوس که به عنوان میزبان در نشست خبری حضور داشت، به تسریح روند مذاکرات امروز پرداخت و گفت پاریس از طرح بغداد برای آزادسازی موصل حمایت می‌کند.

وی گفت: «ائتلاف ضد داعش حمایت خود را از برنامه نظامی و سیاسی عراق برای باز پس گیری مناطق تحت اشغال داعش را اعلام می‌کند.»

فابیوس همچنین مانند دیگر مقامات آمریکایی و اروپایی گفت: «مبارزه با داعش، طولانی خواهد بود.»

وزیر خارجه فرانسه هم از مسئله انتقال سلاح از مرز ترکیه به سوریه طفره رفت و گفت همه کشورهای متعهدند که از این امر جلوگیری کنند.

او در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال تغییر موضع پاریس در قبال دمشق، این مسئله را رد کرد و گفت بحران سوریه از طریق انتقال سیاسی در این کشور حل می‌شود. وی همچنین گفت پاریس داعش و دولت سوریه را «دو روی یک سکه» می‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج