۲۱۰۶۱۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افت واردات طلا به ترکیه

واردات طلای ترکیه در پی افزایش قیمتهای داخلی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را کاهش داده است، به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید.

خبرگزاری ایسنا: واردات طلای ترکیه در پی افزایش قیمتهای داخلی که تقاضا برای این فلز ارزشمند را کاهش داده است، به کمترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسید.

آمار منتشره از سوی بازار بورس طلای استانبول نشان داد ترکیه ۱.۶۵ تن طلا در ماه مه وارد کرد که ۲۱ درصد کمتر از ماه پیش از آن و کمترین میزان از ژوییه سال گذشته بود.

طبق آمار شورای جهانی طلا، تقاضای مصرف کننده برای طلا در ترکیه طی سه ماهه اول امسال ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

قیمت طلا در ترکیه سال گذشته در پی ضعیف شدن ارزش لیره در برابر دلار آمریکا، ۲۱ درصد صعود کرد. این ارز در میان ارزهای بازار نوظهور از نظر میزان کاهش ارزش در رتبه دوم قرار گرفته است.

واردات طلای این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون ۶۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است در حالیکه طبق گزارش ماه مه شورای جهانی طلا، ترکیه با خرید ۱۱۶.۶ تن طلا، چهارمین مصرف کننده بزرگ این فلز زرد در جهان در سال گذشته بود.

تقاضا برای طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به ۱۵.۶ تن رسید که در مقایسه با ۳۵.۳ تن در سه ماهه چهارم و ۲۷ تن در سه ماهه اول سال گذشته کمتر بود.

طلا در آوریل به ۳۲۷۱.۷۹ لیره در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود و تا روز سه شنبه ۳۱۸۶.۳۸ لیره بود در حالیکه طلا به دلار امسال تغییر چندانی نداشته و متوسط قیمت آن ۱۱۸۷ دلار در هر اونس بوده است.

در این بین آمار رسمی نشان داد صادرات طلای ترکیه در آوریل بیش از ۲۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۴۳ میلیارد دلار رسید. حدود ۸۰ درصد از این طلا به مقصد سوییس و عمده ۲۰ درصد دیگر به امارات متحده عربی صادر شد.

نشانه‌های ضعیف شدن تقاضا برای طلا در کشورهای دیگر هم مشاهده می‌شود. ضرابخانه آمریکا ماه گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۰ اونس سکه طلا عقاب آمریکایی فروخت که کمترین میزان از فوریه بود. حجم معاملات ماه مه بازار بورس طلای شانگهای هم حدود ۲۸ درصد کمتر از مارس بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واردات نقره ترکیه هم برای دومین ماه کاهش یافت و با ۵۷ درصد کاهش به ۱۳.۵ تن رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج