۲۱۱۶۲
۲ نظر
۵۱۰۷
۲ نظر
۵۱۰۷
پ

جدول قیمت گوشی موبایل در چند ماه گذشته

بازار تلفن همراه در روزهای آغازین سال جدید روزهای آرامی را سپری مي‌کند. البته به گفته فروشندگان بازار، این آرامی در بخش قیمت گوشی‌هاي همراه است چرا که به نظر مي‌رسد این بازار نسبت به روزهای پایانی سال گذشته با استقبال خریداران روبه‌رو شده است.

بازار تلفن همراه در روزهای آغازین سال جدید روزهای آرامی را سپری مي‌کند. البته به گفته فروشندگان بازار، این آرامی در بخش قیمت گوشی‌هاي همراه است چرا که به نظر مي‌رسد این بازار نسبت به روزهای پایانی سال گذشته با استقبال خریداران روبه‌رو شده است.


جدول قیمت گوشی موبایل در چند ماه گذشته


در حالی که در ماه‌هاي پایانی سال گذشته نوسانات نرخ ارز باعث افزایش بی‌سابقه قیمت‌هاي تلفن همراه شده بود اما هم‌اکنون در بسیاری از مدل‌ها، قیمت‌ها کاهش یافته است. هر چند که هنوز در بخش گوشی‌هاي هوشمند شاهد افزایش قیمت هستیم اما در رده گوشی‌هايي در کلاس قیمتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌ها نسبت به سال گذشته اگر کاهش پیدا نکرده باشد افزایشی نیز نداشته است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که برخی از واردکنندگان تلفن همراه در روزهای پایانی سال از عدم شفافیت اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان ناراحت بودند. در عین حال آنها معتقد بودند که با تداوم این وضع بازار در روزهای پایانی سال 90 ممکن است با کاهش گوشی مواجه شود؛ اتفاقی که هم اکنون به وضوح در بازار مشاهده مي‌شود. چرا که در بسیاری از مدل‌ها از تمام برندها هم‌اکنون بازار فاقد مدل‌هايي خاص است. البته این کاهش مدل بیشتر در بین گوشی‌هايي که به تازگی به بازار عرضه شده است مشاهده مي‌شود. به نظر مي‌رسد که دلیل آن هم تعویض گوشی از سوی کاربران در روزهای پایانی سال گذشته با گوشی‌هايي باشد که به تازگی به بازار عرضه شده اند.

باز هم کاهش واردات رسمی
از سوی دیگر بررسی گوشی‌هاي موجود در بازار باز هم نشان دهنده سردرگمی واردکنندگان قانونی است. چرا که برخی از مدل‌هايي که در ماه‌هاي گذشته با گارانتی رسمی وارد بازار شده بود هم اکنون توسط قاچاقچیان در بازار عرضه شده است.

اتفاقی که تا پیش از این و به واسطه اختلاف نرخ ارز رسمی و غیر رسمی باعث شده بود فعالیت قاچاقچیان در بازار کاهش یابد. هر چند که بازار تلفن همراه هم‌اکنون روزهای بی دردسری را سپری مي‌کند اما باز هم باید منتظر ماند و دید که آیا این روند در ماه‌هاي آینده هم تداوم می‌يابد یا خیر. چرا که بر اساس اظهار نظر واردکنندگان قانونی هم اکنون گوشی‌های بالای 500 هزار تومان به عنوان کالای لوکس شناخته شده که در نتیجه آن ارز دولتی برای واردات به آنها اختصاص نمی‌یابد. در چنین حالتی انتظار مي‌رود که بازار تلفن همراه به روزهای ابتدایی سال گذشته باز گردد، چرا که واردکنندگان قانونی با دریافت ارز دولتی تنها مي‌توانند به واردات رسمی گوشی‌هاي ارزان قیمت بپردازند و باز هم تامین گوشی‌هاي گران قیمت به گردن قاچاقچیانی که بدون پرداخت تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش‌افزوده، کالا در بازار عرضه مي‌کنند،خواهد افتاد.

دلیل این مهم هم بی تردید نبود توان رقابت میان واردکننده قانونی با واردکننده غیرقانونی است. اما از سوی دیگر واردکنندگان قانونی نیز بیکار ننشسته و با جلساتی که با مسوولان دولتی دارند خواهان اجرای سریع‌تر طرح شبنم در بازار هستند. پیش از این قرار بود این طرح از اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ به طور رسمی در بازار اجرایی شود. واردکنندگان قانونی معتقدند تنها راهی که هم اکنون باعث جلوگیری از عرضه گوشی‌هاي بدون گارانتی و گوشی‌هايي که به طور قاچاق وارد بازار شده است، به کارگیری طرح شبنم و نظارت مستمر در بازار برای شناسایی فروشندگان متخلف است.

گوشی‌هاي هوشمند در صدر
هر چند که هم‌اکنون شاهد کاهش عرضه قانونی گوشی‌هاي هوشمند در بازار هستیم اما بدون تردید در سال جاری و با توجه به عرضه مدل‌هاي متنوع از سوی تولیدکنندگان جهانی باز هم بازار این نوع از گوشی‌ها پر رونق تر از سایر مدل‌ها خواهد بود. در این بین سال 90 برای گوشی‌هاي لمسی و هوشمند نسبت به سال‌هاي گذشته پررونق بود، چرا که میزان خریدوفروش این گوشی‌ها به شدت افزایش یافت و بیشتر مشتریان به خرید این گوشی‌ها در بازار روی آوردند.تاچ یا لمسی بودن گوشی‌هاي موجود در بازار به یکی از فاکتورهای اصلی گوشی در هنگام خرید توسط مشتریان در سالی که گذشت تبدیل شد.

از جمله دیگر مواردی که گوشی‌هاي هوشمند را نسبت به گوشی‌هاي معمولی متفاوت کرده علاوه بر صفحه نمایش لمسی برخورداری از سیستم عامل، پردازنده پرقدرت، پشتیبانی از سرویس‌هاي شبکه‌هاي نسل سوم، دوربین‌هاي پیشرفته و رابط‌هاي کاربری مختلف است.

در سالی که گذشت میزان خریداران گوشی‌هاي لمسی و هوشمند در میان اقشار مختلف جامعه دیده شد، چرا که چندی پیش تنها افراد تحصیلکرده و افراد شاغل با توجه به نوع حرفه‌‌شان به خرید این نوع گوشی‌ها در بازار پرداختند، اما گستردگی استفاده از این گوشی‌ها حتی به نوجوانان و گروه‌هاي سنی 11 تا 15 سال نیز رسید.

در همین حال یکی از واردکنندگان رسمی گوشی‌هاي هوشمند در کشور با اشاره به تمایل بالای مشتریان از این نوع گوشی‌ها در سالی که گذشت مي‌گوید: با توجه به شرایط فعلی هرچند کاربران تمایل به خرید گوشی‌هاي ارزان قیمت دارند، اما با این حال قابلیت‌هاي گوشی، تنوع سرویس‌هاي قابل استفاده در گوشی‌هاي لمسی باعث شده تا فروش این گوشی‌ها نیز به نسبت بالا باشد.«بابک عزیززادگان» مدیرفروش شرکت پرشین تلکام در این باره گفت: باوجود فناوری‌هاي نوین و پیچیده به‌کار رفته در گوشی‌هاي تلفن همراه هوشمند، شاید برای بعضی از کاربران قابل درک و استفاده نباشد، با این‌حال میزان خرید این نوع گوشی‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته افزایش چشمگیری یافت.

او مي‌گوید: استفاده از اینترنت و به‌کارگیری از نرم افزارهای مختلف همچنین برخورداری از GPS و موقعیت‌یابی باعث شده تا افرادی که خواستار چنین سرویس‌هايي هستند به خرید گوشی‌هاي هوشمند روی آورند.مدیرفروش شرکت پرشین تلکام توزیع‌کننده گوشی‌هاي اچ تی سی ادامه مي‌دهد و مي‌گوید: طبق اطلاعات دریافتی از خریداران برند اچ تی سی مشخص شده که بیشترکسانی که این گوشی‌ها را خریداری می‌کنند دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر از آن بوده و به همین دلیل ویژگی‌های کاربردی این گوشی‌ها برایشان مهم است.

این واردکننده گوشی‌هاي اچ تی سی معتقد است که بخشی از خرید مردم برای گوشی‌هاي هوشمند به خاطر کنجکاوی است، چرا که این عده از گوشی‌هاي هوشمند مانند گوشی‌هاي معمولی تنها برای مکالمه استفاده مي‌کنند و تنها به دلیل طرح و ظاهر این گوشی‌ها آن را خریداری مي‌کنند. عزیززادگان بر کاربردهای متفاوت گوشی‌هاي هوشمند نسبت به گوشی‌هاي معمولی در بازار تاکید کرد و گفت: سیستم عامل بکار رفته در این گوشی‌ها بسیار ارزشمند است و مي‌تواند به عنوان یک کامپیوتر تمامی امکانات را در اختیار کاربران قرار دهد. وی با بیان اینکه کاربران با استفاده از گوشی‌هاي هوشمند مي‌توانند ایمیل چک کنند و روتر وای فای این گوشی‌ها امکان انتقال اینترنت را از گوشی به لپ تاپ فراهم مي‌کند، ادامه داد: گوشی‌هاي هوشمند فانتزی نیستند و به دلیل داشتن فایل‌هاي مهمی چون آفیس و حافظه بالا و قدرت پردازنده در حد رایانه استفاده مي‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • meshki push

      یک گوشی دارم واسه دوران قیرسفید هست که الان فکر کنم خیلی قیمت داره
      چون دیگه کلاسیک شده

    • NONO

      سایت عالی وبی نظیری دارید.حس کردم نسبت به یک ماه قبل ازهرنظر خیلی بهتر شدید.تبریک وخسته نباشید میگم وارزومی کنم در ادامه راه همواروشماموفق باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج