۲۱۱۹۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

هیات پارلمانی سنای فرانسه در ایران

هیات پارلمانی فرانسه به ریاست «دانیال رنیه» نایب رییس کمیسیون امور خارجی و دفاع مجلس سنای این کشور،بامداد امروز (دوشنبه) برای دیدار با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

خبرگزاری ایرنا: هیات پارلمانی فرانسه به ریاست «دانیال رنیه» نایب رییس کمیسیون امور خارجی و دفاع مجلس سنای این کشور،بامداد امروز (دوشنبه) برای دیدار با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

«حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که سفر این هیات شش نفره به دعوت «سیداحمدرضا دستغیب» نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انجام می شود، افزود: اعضای این هیأت در سفر چهار روزه خود ضمن دیدار با دستغیب با «مجید تخت روانچی» و «ابراهیم رحیم پور» معاونان معاون اروپا و آمریکا و آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

وی ادامه داد: هیات پارلمانی سنای فرانسه همچنین قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اصفهان سفر و از این شهر تاریخی بازدید کنند.

سنا و ملی مجالس کشور فرانسه را تشکیل می دهند، «پاله دو لوکزامبورگ» مکان سنا و «پاله بوربن» جایگاه مجلس ملی این کشور است.

نشست های هر مجلس جداگانه تشکیل می شود، ولی گاه این دو مجلس گردهم آیی ها را در قالب کنگره فرانسه در کاخ ورسای به منظور بازنگری در قانون اساسی این کشور برگزار می کنند.

سفر هیات فرانسوی در حالی است که یک هیات پارلمان اروپا نیز به سرپرستی «المار بروک» رییس کمیسیون امور خارجه این پارلمان رسمی دو روزه ای را به ایران انجام داد و دیروز -یکشنبه- این سفر پایان یافت.

الما بروک و هیات همراه به دعوت «علاءالدین بروجردی» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به تهران سفر کردند. در این سفر، نمایندگان پارلمان اروپا با شماری از مقامات ایران از جمله «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری ایران در امور محیط زیست دیدار و گفت وگو کردند.

بروک در بیانیه ای هدف از سر نمایندگان پارلمان اروپا به تهران - همزمان با آخرین مراحل مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های جهانی - را ایجاد اعتماد متقابل در مناسبات اتحادیه اروپا و ایران اعلام کرده بود.

گفت وگوهای نمایندگان پارلمان اروپا و مقامات جمهوری اسلامی بر وضعیت خاورمیانه به ویژه سوریه، عراق و یمن، قاچاق مواد مخدر و تغییرات اقلیمی متمرکز بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج