جاباما
۲۱۲۰۲۴
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

آیا می دانید که ۱۰ جاذیه گردشگری در دنیا وجود دارد که بیش ترین تعداد عکس های سلفی جهان در آن مکان ها گرفته شده است؟

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟





برترین ها - علی محمد آقازمانی: آیا می دانید که ۱۰ جاذیه گردشگری در دنیا وجود دارد که بیش ترین تعداد عکس های سلفی جهان در آن مکان ها گرفته شده است؟ تحلیل آماری موسسه Attraction Tix بریتانیا این مکان ها را به شما معرفی می کند.

موجی که امروز در سراسر دنیا برای گرفتن عکس های سلفی با مونوپاد یا بدون آن راه افتاده است، همانند موج مکزیکی است که از جام جهانی مکزیک در اواخر دهه نود میلادی باب شد و اکنون این موج در شمار زیادی از ورزشگاه های فوتبال جهان دنبال می شود و طرفداران خاص خود را دارد. اپیدمی موج مکزیکی فوتبال امروزه در دنیای دیجیتالی، رنگ و سبک دیگری دارد و باید از آن به عنوان موج سلفی بازان نام برد. عکس های سلفی یا عکس هایی که افراد از خودشان میگیرند، امروزه میلیون ها عکس را شامل می شود.

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام که محفلی برای معرفی و عرض اندام تصویری میلیاردها کاربر اینترنت از اقصی نقاط جهان است، محفل خوبی برای انتشار و به اشتراک گذاری عکس های سلفی کاربران شده است. موبایل های هوشمند با کیفیت های مگا پیکسلی عالی نیز، فرصت های خوبی را برای عکاسان غیر حرفه ای در فضای دیجیتال ایجاد کرده است تا ظرف چند ثانیه، عکس سلفی خود را با کم ترین میزان ویرایش، در اختیار میلیون ها مخاطب در فضای وب قرار دهند. موج سلفی بازی فقط به آسیا یا اروپا ارتباطی ندارد.

از آفریقا تا شمال آمریکا و از سیدنی تا توکیو، موج سلفی باز های اینستاگرام باز!، روزانه صدها هزار عکس سلفی را در تور جهان گستر منتشر می کنند. این که چرا مردمان روزگار ما به قول بعضی ها اینقدر خود شیفته شده اند یا علاقه به گرفتن عکس پیدا کرده اند، موضوعی است که در فضای روان شناسی سایبر و مسائل اجتماعی عصر دیجیتال قابل بحث و پیگیری است، اما موضوع گزارش امروز ما، به موضوع عکس سلفی و مشهورترین مکان های دنیا برای گرفتن عکس سلفی می پردازد.

موسسات تحلیل فضای جامعه اطلاعاتی، همواره علاقمند به بررسی نوع رفتار دیجیتالی کاربران در فضای وب با بررسی محصولات و خدمات و میزان گرایش کاربران به زمینه های مختلف هستند. موسسه فعال در عرصه گردشگری مجازی انگلیس به نام AttractionTix در ماه های اخیر به بررسی عکس های سلفی کاربران که در فضای مجازی منتشر می شد پرداخت. نتایج بررسی های این موسسه نشان داد که ۱۰ مکان محبوب در دنیا وجود دارد که خیل عظیمی از شهروندان دهکده جهانی امروز، علاقمند هستند تا در آن مکانها، عکس سلفی بگیرند.

موج عکس های سلفی در دنیا بسیار گسترده شده است و به دلیل مشکلاتی که این سلفی گرفتن ها برای افراد در مکان های خاص دارد، مشاهده شده است که برخی از رویدادها و مکان ها در ماه های اخیر، مخاطبان را از گرفتن عکس سلفی منع کرده اند. نمونه آن، ممنوعیت عکس سلفی در موزه های شهر نیویورک و همچنین ممنوعیت عکس سلفی برای شرکت کننده گان در کنفرانس بین المللی اپل بود که با بازتاب های مختلفی همراه بود. به هر حال اینکه آیا مکان های دیگری در دنیا کاربران را از این فرصت عکس سلفی منع خواهند کرد یا خیر، موضوعی است که آینده به آن پاسخ می دهد.

به گزارش بخش گردشگری شبکه خبری CNN، اترکشن تیکس بریتانیا که پرتالی برای خدمات گردشگری در محیط وب می باشد، ۲۱۹ میلیون عکسی که در اینستاگرام در فاصله اکتبر ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۵ منتشر شده بود و تگ SELFIE در اختیار داشت را مورد بررسی قرار دارد. تنها آن دسته از POST های کاربرانی در اینستاگرام مورد بررسی قرار داده شد که نام مکانی که در آن عکس سلفی گرفته شده بود را نوشته بودند.

نتیجه بر این قرار بود که برج ایفل در شهر پاریس فرانسه، به عنوان یکی از مکان های مهم گردشگری در دنیا، رتبه نخست محبوب ترین مکان دنیا برای گرفتن عکس سلفی را از آن خود کرد و پل لندن (London Bridge) در رتبه دهم محبوب ترین مکانهای دنیا برای عکس سلفی قرار گرفت. نتیجه ۱۰ مکان محبوب جهان برای گرفتن عکس سلفی بر اساس تحقیق اخیر اترکشن تیکس بریتانیا به این شرح است :

۱- برج ایفل پاریس (۱۰۷۰۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۲- دیزنی لند فلوریدا (۹۸۷۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۳- برج خلیفه دوبی (۸۸۶۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۴- ساعت بیگ بن لندن (۸۷۸۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۵- امپایر state نیویورک (۸۴۳۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۶- ساختمان ساگرادا فامیلای بارسلونا (۴۹۷۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۷- دیزنی لند پاریس (۴۷۴۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۸- امارت کلوزئوم رم (۶۶۷۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۹- Top of the Rock نیویورک (۴۲۹۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

۱۰- پل لندن (۳۸۲۰ عکس)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

تصاویری که به صورت سلفی یا سلفی، گردشگران از مکان های مختلف دنیا می گیرند و در شبکه های اجتماعی مانند فلیکر، فیسبوک، اینستاگرام منتشر می کنند، توسط مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی در عرصه گردشگری و مطالعه رفتار گردشگران، آنالیز و برای توسعه خدمات در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد که تا کنون مقالات و کتاب های زیادی در این حوزه منتشر شده است که ۲ مورد آن در زیر ارائه شده است.

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

(نقش شبکه های اجتماعی عکس محور جهت تحلیل رفتار گردشگران در صنعت گردشگری)

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟

همان طور که شاید در خبرها خوانده باشید، عکس سلفی که الن د جنرس، مجری مشهور آمریکایی در مراسم اسکار ۲۰۱۴ با حضور بازیگران مشهور هالیوود از جمله براد پیت و آنجلینا جولی گرفت، از معروف ترین و پر مخاطب ترین سلفی های دنیا لقب گرفت که در زیر مشاهده میکنید.

بیشترین سلفی‌های دنیا کجاها گرفته شده؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      این امار کاملا اشتباهه . بیشترین سلفی در دستشویی جلوی اینه یا حمام گرفته شده شده

    • بدون نام

      تو ایران بیشترین سلفی تو اسانسوره یا در محضر سیب گاز زده اپل

    • بدون نام

      توسط بانوان بازیگر ایرانی در هرمکان و هرشرایطی

      امارتون اشتباهه

    • الین

      وااااااااای چه عکس سلفی های باحالی.منم دوست دارم از این جور جاها عکس سلفی بگیرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج