۲۱۲۲۸۹
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

بازی با چشم های بسته!

گاهی دیده شده بازیگرانی که ردای سوپراستاری بر تن دارند حاضر می شوند روبروی یک بازیگر تازه وارد بازی کنند و آنها را به عنوان پارتنر خود بپذیرند. عیبی دارد؟ قاعدتا نباید داشته باشد چون بالاخره بازیگر تازه وارد هم باید از یک جایی شروع کند و چه بهتر که روبروی بازیگری مطرح و چهره باشد.

بازی با چشم های بسته!





روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: گاهی دیده شده بازیگرانی که ردای سوپراستاری بر تن دارند حاضر می شوند روبروی یک بازیگر تازه وارد بازی کنند و آنها را به عنوان پارتنر خود بپذیرند. عیبی دارد؟ قاعدتا نباید داشته باشد چون بالاخره بازیگر تازه وارد هم باید از یک جایی شروع کند و چه بهتر که روبروی بازیگری مطرح و چهره باشد.

مشکل اما وقتی است که آقا یا خانم تازه وارد قواعد ابتدایی بازیگری را نمی داند؛ چهره واکنش مناسب پرده بزرگ نیست ولی اصرار دارد در همان گام نخست روبروی بازیگری مطرح بازی کند. در غالب اوقات هم بازی بد او روی کیفیت کار بازیگر روبرو و حتی فیلم سایه افکنده و نتیجه ای بد به بار آمده. این وسط یک شائبه هم در ذهن شکل می گیرد که براساس کدام متر و معیار بازیگران تازه وارد انتخاب اول کارگردان و تهیه کننده می شوند؟ با خود سرمایه می آورند یا رابطه فامیلی با سازندگان دارند؟

این گزارش الزاما دنبال رسیدن پاسخی برای این سوال نیست؛ صرفا سراغ بازیگران مطرحی رفته که پذیرفته اند چهره های تازه وارد روبروی شان حضور داشته باشند.

بعد هم بررسی کرده ایم که نتیجه این همکاری چه شد و چه اتفاقی برای آقا و خانم بازیگر تازه وارد رخ داده. در این میان محمدرضا گلزار، مهناز افشار و رضا عطاران نخواسته اند (یا نشده) که پارتنرشان ناشناس و ضعیف باشد. تازه ترین مورد مربوط است به الناز شاکردوست در «اسب سفید پادشاه». او پذیرفته بازیگری تازه وارد و ضعیف (امیرعلی کاظمی) پارتنرش باشد.

هدیه تهرانی

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: علی قربان زاده

* در چه فیلمی؟ سیاوش

* کارگردان: سامان مقدم

* نتیجه همکاری: هدیه تهرانی همواره سعی کرده آداب سوپراستاری را رعایت کند، برای همین وقتی «سیاوش» اکران شد خیلی ها متعجب شدند چطور او پذیرفته در برابر یک بازیگر ناشناس و تازه وارد بازی کند.

تهرانی گلیم خود را از آب بیرون کشید اما ناتوانی علی قربان زاده در برخی لحظات به وضوح اثرش را روی بازی او می گذاشت؛ به ویژه اینکه سامان مقدم نخستین کارگردانی اش را تجربه می کرد. «سیاوش» در نهایت فیلم مقبولی شد و به فروش بالایی دست یافت.

* سرنوشت پارتنر: علی قربان زاده به واسطه همبازی شدن با هدیه هتهرانی خیلی زود مورد توجه واقع شد و به قول معروف ره صد ساله را یک شبه طی کرد. بعد از آن حضوری مستمر در سینما و تلویزیون دارد اما هیچ کدام به اندازه «سیاوش» برایش آورده نداشته است. عمده ترین همکاری اش هم با سامان مقدم بوده.

بهرام رادان

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: السا فیروز آذر

* در چه فیلمی؟ یکی از ما دو نفر

* کارگردان: تهمینه میلانی

* نتیجه همکاری: بهرام رادان از جمله بازیگرانی است که خیلی زود ردای استاری بر تن کرد و به محبوبیتی فزاینده دست یافت. او سعی کرده این محبوبیت را به آسانی از دست ندهد. در فیلم «یکی از ما دو نفر» اما این قاعده را کنار گذاشت و پذیرفت با السا فیروز آذر همبازی شود.

خانم فیروز آذر به واسطه ارتباط فامیلی با تهمینه میلانی در اکثر ساخته های او حضور داشته اما هیچ گاه بازیگر توانایی لقب نگرفته. انتخاب عجیب رادان باعث شد نتیجه ای مخرب به همراه داشته باشد.

* سرنوشت پارتنر: السا فیروز آذر همکاری اش را با تهمینه میلانی ادامه می دهد ولی قطعا بازیگر مطرح در سینمای ما نخواهد شد.

شهاب حسینی

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: ویدا وحید

* در چه فیلمی؟ دوران عاشقی

* کارگردان: علیرضا رئیسیان

* نتیجه همکاری: «دوران عاشقی» نخستین بار در جشنواره فیلم فجر سال پیش دیده شد و به زودی اکران عمومی می شود. رئیسبان این بار هم یک بازیگر تازه به سینما معرفی کرده با نام ویدا وحید. بخشی از بازی شهاب حسینی با اوست؛ در واقع حسینی و لیلا حاتمی در این فیلم زن و شوهر هستند و خانم ویدا وحید همسر یواشکی حسینی. وحید در این فیلم نشان داد بازیگر بدی نیست اما اگر بخواهیم بر اساس متر و معیار قضاوت کنیم هرگز پارتنر مناسبی برای شهاب حسینی محسوب نمی شود.

* سرنوشت پارتنر: ویدا وحید هنوز اول راه است و به یقین نمی توان درباره آینده بازیگری اش نظر داد.

لیلا حاتمی

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: فرزان اطهری

* در چه فیلمی؟ چهل سالگی

* کارگردان: علیرضا رئیسیان

* نتیجه همکاری: لیلا حاتمی هم سعی کرده انتخاب هایش براساس متر و معیارهای اصولی باشد اما خب او هم گاه دچار اشتباه می شود؛ مثل «چهل سالگی». او نقش همسر محمدرضا فروتن را در این فیلم بازی می کرد که فرزان اطهری روزگاری دلبسته او بود. زمان اکران فیلم خیلی ها تعجب کردند که چرا باید اطهری این نقش را بازی کند. حتی این عیب به محمدرضا فروتن هم وارد بود.

* سرنوشت پارتنر: فرزان اطهری بعد از آن در «شبانه روز» امید بنکدار و کیوان علیمحمدی در کنار بازیگران پرتعداد فیلم بازی کرد. در ادامه هم متاسفانه دچار مشکلاتی شد که اکنون در زندان دبی به سر می برد.

محمدرضا فروتن

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: الهه استیری

* در چه فیلمی؟ سایه روشن

* کارگردان: فرزاد موتمن

* نتیجه همکاری: محمدرضا فروتن هم بالاخره پذیرفت روبروی بازیگری تازه وارد بازی کند. «سایه روشن» هنوز اکران نشده اما در اکران های خصوصی غالب نظرات درباره فیلم و همچنین بازی فروتن چندان مثبت نیست. آنچه مشخص است اینکه این فیلم هرگز نمی تواند برای فروتن اثری رو به جلو محسوب شود. چه شده که فروتن از سوپراستارهای سینما به پارتنری در حد استیری می رسد، معلوم نیست.

* سرنوشت پارتنر: الهه استیری همچنان منتظر اکران «سایه روشن» است تا احتمالا فرصت دیده شدن برایش فراهم شود اما قطعا اتفاق خاص در سینما برای او رخ نخواهد داد.

حامد بهداد

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: الهه حصاری

* در چه فیلمی؟ بی تابی بیتا

* کارگردان: مهرداد فرید

* نتیجه همکاری: حامد بهداد خیلی زود چهره و محبوب شد. تا الان هم نشان داده بازیگر روبرویش برای او اهمیت دارد، با اینحال همبازی شدن با الهه حصاری در «بی تابی بیتا» از آن اتفاقات غیرقابل هضم است. نتیجه این همکاری عایدی برای بهداد که نداشت هیچ، حتی بازی بد حصاری روی کیفیت کارش سایه می انداخت. حصاری وقتی با این فیلم قرارداد می بست چندین تجربه حضور مقابل دوربین داشت اما هیچ کدام وزنی در کارنامه این بازیگر نداشتند.

* سرنوشت پارتنر: الهه حصاری مورد توجه کارگردان ها هست و مهمترین فیلمش بعد از «بی تابی بیتا»، «قاعده تصادف» بوده اما نباید انتظار داشت او تبدیل به بمب گیشه یا حداقل بازیگری شاخص شود.

پرویز پرستویی

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: دریا آشوری

* در چه فیلمی؟ سیزده ۵۹

* کارگردان: سامان سالور

* نتیجه همکاری: «سیزده ۵۹» در مجموع فیلم خوبی نشد و نتوانست مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گیرد. آشوری نتوانست در «سیزده ۵۹» پارتنر خوبی برای پرویز پرستویی باشد و همین ضربه ای دیگر بر فیلم وارد کرد. طبعا برای بازیگری که با چهره های مطرح سینما همبازی بوده، حضور مقابل آشوری یک ضعف محسوب می شود.

* سرنوشت پارتنر: دریا آشوری بعد از این فیلم در «من و زیبا» بازی کرد؛ فیلمی که پرستویی یکی از نقش های اصلی را برعهده داشت. با اینحال هنوز برای آشوری پیشرفت خاصی حاصل نشده.

ابوالفضل پورعرب

بازی با چشم های بسته!

* پارتنر: هیلا اکرانی

* در چه فیلمی؟ تیک

* کارگردان: اسماعیل فلاح پور

* نتیجه همکاری: ابوالفضل پورعرب ابتدای دهه هشتاد ابهت سابق را نداشت ولی کسی هم انتظار نداشت در هر فیلمی بازی کند. «تیک» نه فروش خوبی داشت و نه مورد توجه علاقمندان این بازیگر قرار گرفت. هیلا اکرانی پیش از اینکه پارتنر ابوالفضل پورعرب شود، تجربه حضور در چهار فیلم سینمایی را داشت که هیچ کدام موفق نبودند و اعتباری در سینمای ایران کسب نکردند.

* سرنوشت پارتنر: هیلا اکرانی بعد از این فیلم در چند تله و نیز فیلم های سینمایی «خاک سرد» و «یکی برای همه» بازی کرد اما به جایگاهی نرسیده.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج