۲۱۲۴۷۰
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

کـار واقعی در فضای مجازی!

در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به تلویزیون، بیلبورد، صفحات روزنامه‌ها و... محدود می‌شد، به‌دلیل سنگینی حجم سرمایه‌گذاری لازم، بسیاری از کسب و کارها عطای تبلیغات را به لقایش بخشیده بودند اما امروز فرصتی برابر در نرم‌افزارهای ارتباط جمعی به‌وجود آمده.

همشهری آنلاین - داریوش گرگوند، آیدین نامدار: در سالیان نه چندان دور که تبلیغات برای مشاغل به تلویزیون، بیلبورد، صفحات روزنامه‌ها و... محدود می‌شد، به‌دلیل سنگینی حجم سرمایه‌گذاری لازم، بسیاری از کسب و کارها عطای تبلیغات را به لقایش بخشیده بودند اما امروز فرصتی برابر در نرم‌افزارهای ارتباط جمعی به‌وجود آمده.

حالا، اگر شما يك كسب و كار خيلي كوچك را اداره مي‌كنيد، كافي است كمي هوشمندانه به اين موضوع فكر كنيد و ياد بگيريد چگونه با يك عملكرد صحيح، چراغ فرصت‌ها را به نفع خودتان روشن كنيد. هزينه اين نوع تبليغات در قبال نتايجي كه دارد، در حد صفر است. به ويژه اينكه ورود تلفن‌هاي هوشمند، تحولي بزرگ در دنياي وب ايجاد كرده؛ دنيايي كه تا پيش از اين، وب‌سايت‌ها بر آن حكومت مي‌كردند و سپس جايشان را به شبكه‌هاي اجتماعي و حالا اپليكيشن‌ها سپرده‌اند. حالا، دنياي وب عملا به دنيايي واقعي تبديل شده كه مي‌توان بسياري از كارها را در آن كليد زد. مي‌خواهيم در مورد استفاده از قابليت‌هاي اين فضا براي رونق‌دادن به كسب و كار حر ف بزنيم. اجازه بدهيد چند توصيه در اين مورد را با هم مرور كنيم.

کـار واقعی در فضای مجازی!

۱- مخاطبان احتمالي را پيدا كنيد. البته با حفظ حريم خصوصي آنها و بدون اصرار به عضوگيري. كافي است يكي از نرم‌افزارهاي ارتباطي را نصب كنيد تا مشاهده كنيد چند نفر از مشتريان شما از اين نرم‌افزارها استفاده مي‌كنند. بدون شك چندتايي از مشتريان خود را خواهيد يافت. ضمن اينكه با توليد محتواي خوب و كاربردي در فضاي وب، خودبه‌خود اين افراد با شما، تخصص و خدمات‌تان آشنا خواهند شد.

۲- كار را شخصي نكنيد، اينجا با صفحه شخصي متفاوت است و مخاطبان به حريم خصوصي‌شان حساس هستند؛ همانطور كه شما نسبت به امنيت خود اهميت مي‌دهيد. پس با نام شخصي اقدام به برقراري ارتباط نكنيد. بهتر آن است كه از طريق نام تجاري و يك حساب كاربري مرتبط به كسب و كار رسمي خود، گام اول را در مسير برقراري ارتباط برداريد.

۳- محتواي جذاب توليد كنيد. بسياري اوقات، متن‌ها و خبرهاي تكراري و گاهي نه چندان جذاب در گروه‌هاي مختلف به اشتراك گذاشته مي‌شود كه موجب خسته‌شدن مخاطب مي‌شود. براي گروه خود، محتوايي توليد كنيد كه به حد كافي جذاب و منحصر‌به‌فرد باشد. مطمئنا شما به واسطه تخصصي كه در موضوع داريد، مي‌توانيد اين كار را به بهترين شيوه انجام بدهيد.

۴- عكس‌هاي مناسب از محصولات و خدمات خود تهيه كنيد. جزئيات مرتبط را خلاصه و كامل بنويسيد و هر بار يك شعار هميشگي نيز به‌عنوان امضاي تبليغاتي خود در آخر متن بنويسيد. اين شعار نبايد كليشه‌اي و غيرمرتبط با واقعيت حرفه شما باشد. به ياد داشته باشيد اغلب مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي را جوانان تشكيل مي‌دهند، پس جوان‌پسند باشيد و در عين حال به سلايق بزرگ‌ترها نيز توجه كنيد.

۵- روي اعصاب مخاطب نرويد. بهترين زمان براي به اشتراك‌گذاري مطلب را پيدا كنيد. مي‌توانيد قرار‌هاي مشخص تعيين كنيد؛ به‌طور مثال، پاسخگويي آنلاين در ساعت مشخصي و تخفيف در ارائه خدمات در بازه زماني خاص. بيش از ۳بار در روز، محتوا به شبكه اجتماعي نفرستيد، اما تقريبا هميشه در فضاي سايت يا گروه حضور داشته باشيد. شايد مشتري سؤالي پرسيده باشد.

۶- فعاليت اعضا و كامنت‌ها را كنترل كنيد. قصدتان از ايجاد گروه، يافتن مشتريان جديد و تحكيم روابط با مشتريان پيشين است، پس، از به بيراهه رفتن فعاليت گروه جلوگيري كنيد. با ادبياتي مودبانه، اهداف و برنامه‌هاي گروه را گوشزد و اعلام كنيد كه تنها مطالب تخصصي در حوزه كسب و كار شما بايد در اين گروه به اشتراك گذاشته سؤال‌هايي در اين زمينه پرسيده شود.

کـار واقعی در فضای مجازی!

۷- همزمان در چند محيط فعال باشيد. در وب‌سايت، شبكه‌هاي اجتماعي و اپليكيشن‌هاي موبايلي؛ هر كدام از آنها فرصت‌ها و مشتري‌هاي خودشان را دارند اما فرهنگ منحصر به فرد هر يك از رسانه‌هاي اجتماعي را رعايت كنيد. به جاي منتشر كردن مطالب يكسان در آنها، متناسب با تعريف آنها و سليقه مخاطبانشان محتوا منتشر كنيد.

۸- از تبليغات مستقيم دوري كنيد. تبليغات مستقيم معمولا نتيجه مطلوب به همراه نخواهد داشت. تا مي‌توانيد حسي از توانايي ايجاد كنيد. مخاطب بايد قبل از هر چيز از بودن در يك گروه تخصصي احساس رضايت كند و سپس اگر تمايل داشت، از خدماتي هم كه پيشنهاد مي‌شود استفاده كند؛ آن هم به‌واسطه اعتمادي كه ايجاد شده و تخفيف‌هايي كه ارائه شده است؛ در واقع، مشكي باشيد كه ببويد، نه آنكه عطار بگويد!

۹- هميشه وقت بگذاريد و فعال باشيد. گروه تا زماني فعال خواهد بود كه شما فعال باشيد. روال بر اين است كه در روزها و هفته‌هاي اول، انگيزه بالاست و گروه فعال. با كنار گذاشتن فعاليت در گروه و از رونق انداختن آن، هر آنچه رشته‌ايد، پنبه خواهد شد. يكي از راه‌هاي تضميني براي رونق دادن به فضايي كه در وب ايجاد كرده‌ايد، غيراز فعال بودن خودتان، درگير‌كردن اعضا در بحث‌ها و به اشتراك‌گذاري مطالب است. اگر سايت داريد امكان آپلود عكس و مطلب را فراهم كنيد، يا از آنها بخواهيد تجربه كاربري‌شان را در مورد محصول يا خدمات شما بنويسند. در گروه‌هاي اپليكيشن‌هاي موبايل اين كار آسان‌تر و خودجوش‌تر است. در واقع اجازه دهيد اعضايي از گروه مجازي كه پيش‌تر مشتري شما بوده‌اند، نظرشان را در مورد شما، محصول و يا خدمت‌تان بيان كنند. تاب انتقاد داشته باشيد و مسئولانه رفتار كنيد. با اين رفتار، اعتمادسازي خواهيد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج