۲۱۲۵۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شیطان ۱.۲ میلیارد دلاری!

منچستریونایتد با پس گرفتن عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان از رئال‌مادرید، عنوان گران‌ترین برند دنیای فوتبال را از آن خود کرد و به اولین باشگاه یک میلیاردی تاریخ این رشته تبدیل شد.

روزنامه شهروند: منچستریونایتد با پس گرفتن عنوان ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان از رئال‌مادرید، عنوان گران‌ترین برند دنیای فوتبال را از آن خود کرد و به اولین باشگاه یک میلیاردی تاریخ این رشته تبدیل شد. این باشگاه از دوران اوج سرآلکس فرگوسن تقریبا هر‌سال در صدر جدول باارزش‌ترین و ثروتمند‌ترین باشگاه‌های فوتبال قرار داشت اما پس از پایان دوران فرگی، همزمان با افت کیفی، دچار تنزل ارزش مالی شد تا این‌که به لطف حضور دوباره در لیگ‌قهرمانان اروپا در فصل آینده، جایگاه قبلی را به‌دست آورد.

برند با ارزش اقتصادی

هر چند شیاطین سرخ برای اولین بار از فصل ٢٠٠٤-٢٠٠٥، ٢ فصل متوالی از قهرمانی در لیگ برتر بازماندند اما طبق تحقیقات یک پژوهشکده، ارزش ١,٢‌میلیارد دلاری (معادل ٧٨٧.٥‌میلیون یورو) آنها باعث شده با اختلاف ٣٠٠‌میلیون پوند نسبت به بایرن‌مونیخ در رده اول ٥٠ برند ارزشمند فوتبالی دنیا قرار بگیرند؛ بالاتر از رئال‌مادرید، منچستر‌سیتی و چلسی.

زیان بارسا

سود ٢٨‌میلیون دلاری بارسلونا پس از برتری بر یوونتوس در فینال فصل گذشته لیگ‌قهرمانان هم نتوانست آنها را به رتبه‌ای بالاتر از منچسترسیتی و چلسی برساند. اگر بارسای رده ششمی، ادو ودوارد، مدیر اجرایی منچستریونایتد(ملقب به کریس رونالدوی بازاریاب‌ها) را داشت، احتمالا رتبه بهتری به‌دست می‌آورد! پس از فرگوسن، گلیرزها(مالکان باشگاه) و شخص «ودوارد» با بازاریابی مناسب و یافتن هواداران بیشتر برای منچستریونایتد در تمام نقاط دنیا، نقش مهمی در تداوم پیشرفت اقتصادی پرافتخارترین تیم انگلیس داشته‌اند. هر چقدر شیاطین سرخ از شکسته شدن رکورد قرارداد حق پخش تلویزیونی فصل آینده لیگ برتر(قرارداد با اسکای به ارزش ٧,٨‌میلیارد دلار) بهره بردند، ساوتهمپتون هم به لطف رهبری مناسب پوچتینو و سپس کومان به همان اندازه سود برد و با رقم‌زدن سریع‌ترین رشد اقتصادی و ارتقای ٨٩‌درصدی برند خود، باشگاهی به ارزش ١٨٣‌میلیون دلار نامیده شد. وستهام ٢٠٩‌میلیون دلاری، رشدی ٨٦‌درصدی داشت و برای نخستین‌بار به جمع ٢٠ باشگاه باارزش اقتصادی دنیا پیوست. به سرانجام رسیدن پروژه ساخت استادیوم المپیک در‌سال ٢٠١٦، آنها را ثروتمندتر و به لحاظ اقتصادی بزرگ‌تر هم خواهد کرد. یوونتوس با وجود قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی ایتالیا و نایب‌قهرمانی در لیگ‌قهرمانان راهی به جمع ١٠ تیم برتر نیافت و به‌عنوان باارزش‌ترین باشگاه فوتبال ایتالیا در رده یازدهم قرار گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج