جاباما
۲۱۳۰۶۸
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

کشف آرامگاه زیبای خفته! +عکس

باستان‌شناسان پس از ۶ هفته حفاری و تحقیق در شمال اتیوپی موفق به کشف ۱۱ گور شدند که حاوی اقلامی غیرعادی بودند، اما آنچه در یکی از این گورها نهفته بود، بیش از آنهای دیگر مورد توجه قرار گرفته‌است.

شبنم نیوز: باستان‌شناسان پس از ۶ هفته حفاری و تحقیق در شمال اتیوپی موفق به کشف ۱۱ گور شدند که حاوی اقلامی غیرعادی بودند، اما آنچه در یکی از این گورها نهفته بود، بیش از آنهای دیگر مورد توجه قرار گرفته‌است.

کشف آرامگاه زیبای خفته! +عکس

لوئيز شوفيلد، باستان‌شناسي كه رهبري اين پروژه كاوش را به عهده داشت معتقد است اين گور به زيباي خفته تعلق دارد، زيرا نحوه دفن كردن جسدي كه درون اين گور كشف شده و اجسامي كه به همراه جسد مدفون شده‌اند نشان از آن دارند كه زن مدفون بسيار زيبا و محبوب و مورد علاقه بوده‌است. زيباي خفته نام افسانه‌اي كلاسيك است كه براساس آن فيلم‌ها و انيميشن‌هاي متعددي ساخته شده‌است.

شوفيلد مي‌گويد جسد به گونه‌اي درون قبر قرار گرفته، گويي كه متمايل به يكي از پهلو‌هايش دراز كشيده و دست بر چانه دارد درحالي‌كه انگشتر برنز زيبايي نيز در انگشتانش ديده مي‌شود. وي درحالي دفن شده كه و در كنارش آينه برنزي رومي ديده مي‌شود، گويي هنگام دفن شدن درحال نگاه كردن خود درون آينه بوده‌است.

به گفته باستان‌شناسان، امپراطوري آكسوم در سال‌هايي ۱۰۰ تا ۹۴۰ پيش از ميلاد در منطقه‌اي وسيع كه امروزه اريتره، اتيوپي شمالي، غرب يمن، جنوب عربستان و سودان را دربر گرفته، حكمراني مي‌كرده‌است. آينه رومي به همراه اقلامي ديگر درون گور اين زن كشف شده‌اند كه نشان از رابطه تجاري روم باستان با اين امپراطوري دارد.

شفيلد كه سال‌ها است در اتيوپي مشغول تحقيق و اكتشاف است در سال ۲۰۱۲ نيز از كشفي خبر داد كه به گفته وي به ملكه سبا، دختر پادشاه سرزمين سبا مرتبط است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج