جاباما
۲۱۳۳۵۱
۲۴ نظر
۵۰۰۳
۲۴ نظر
۵۰۰۳
پ

خانم مهندس ایرانی در کانادا به قتل رسید

یک زن مهندس ایرانی، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ‌بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.مریم رشیدی ۳۵ ساله از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر ۶ ساله‌اش در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کرد.

روزنامه ایران: یک زن مهندس ایرانی، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف که در کانادا در یک پمپ‌بنزین مشغول کار بود، در جریان حمله دو جوان سارق به قتل رسید.مریم رشیدی ۳۵ ساله از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی (کارشناس نفت) با همسر و پسر ۶ ساله‌اش در شهر کلگری کانادا زندگی می‌کرد.

مریم زمانی پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته مهندسی شیمی و کسب تخصص در امور نفت و گاز با همسر و فرزندش به کانادا سفر کرد. احمد شاملو - همسر مریم - نیز به عنوان مهندس نفت و گاز از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شده بود. مریم قبل از مهاجرت در پتروشیمی بندر امام کار می‌کرد.

سال گذشته زن و شوهر با سفر به کانادا با توجه به مهارت و تخصص‌شان در رشته مهندسی شیمی سرمایه‌گذاری کردند و همزمان مریم رشیدی برای گذران زندگی به ناچار در «کلگری» کانادا در یک پمپ‌بنزین به عنوان فروشنده بنزین به رانندگان مشغول کار شد تا اینکه یکشنبه هفته گذشته با حادثه مرگباری روبرو شد.احمد شاملو، همسر مریم می‌گوید: روز حادثه در یک تماس تلفنی به من خبر دادند که مریم در حمله دزدان بشدت مضروب شده و حالش وخیم است. به بیمارستان رفتم و به من گزارش دادند که چهار رگ اصلی خون‌رسان به مغزش آسیب دیده و در کما وخیم است.

از قراری که شنیدم ۲ تن از دزدان جوان اتومبیل پس از سرقت یک خودرو فرار می‌کنند و برای ادامه فرار به پمپ‌بنزین می‌روند تا بنزین بزنند که همسرم باک بنزین اتومبیل‌شان را پر می‌کند و وقتی می‌بیند دزدان بدون دادن پول بنزین در حال فرار هستند خودش را جلوی اتومبیل‌شان قرار می‌دهد اما دزدان بسرعت راه می‌افتند که همسرم به روی کاپوت ماشین و سپس به روی زمین پرتاب می‌شود، ولی دزدان با زیرگرفتن مریم موفق به فرار می‌شوند.

به گزارش پلیس کانادا مریم به بیمارستان انتقال می‌یابد و سرانجام روز سه‌شنبه گذشته در حال کما جان می‌سپارد.پلیس اعلام کرده که سارقان بین ۲۰ تا ۲۵ سال داشتند که با یک وانت مسروقه به پمپ‌بنزین رفته و پس از دریافت بنزین و زیر گرفتن مریم رشیدی فرار کرده‌اند.

دیروز گزارش رسید که پلیس یکی از سارقان به‌نام «کودی میچل» ۲۰ ساله را دستگیر کرده است و جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه دارد.

پلیس می‌گوید در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته پمپ‌بنزین موفق به شناسایی هر دو سارق شده است. آنان در بازداشت هستند و تحقیقات ادامه دارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه مشتاق فارق التحصیل برای کار کردن در کانادا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر نميرسه واقعي باشه ؟
        اول متن ميگه سرمايه گذاري ميكنند ولي در ادامه ميگه ناچارا كارگري ميكنه !
        بسيار بعيد است كه يك مهندس نفت يا مهندس شيمي در كانادا بيكار باشه !

      • بدون نام

        خیلی از فارغ التحصیلان بعد از مهاجرت به دیگر کشورها وضعیت معیشتی خوبی ندارند و به هر دری می زنند تا بتوانند مشغول به کار شوند و تا از عهده هزینه های سرسام آور زندگی بر بیایند. و جالبتر اینکه خیلی از افراد به دلایل مختلف حاضر به برگشت هم نیستند و حتی حاضرند با بدترین شرایط ممکن زندگی کنند.

    • ناشناس

      اخی
      با کدام پول تشریف برن امریکا

    • رستم

      روزگار غریبی است نازنین... یار را در پستوی خانه نهان باید کرد!

    • abdi

      یک زن مهندس ایرانی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان فروشنده در پمپ بنزین؟!؟!!!!!! واقعاً هدف از مهاجرت چیه؟!

      پاسخ ها

      • علی

        باور کن داداش اینا رو اینقدر اینور آب با تبلیغات الکی و عوام فریبانه گول میزنن که بیشتریهاشونم گول میخورن میرن ولی دست از پا درازتر یا برمیگردن یا همونجا با یه خفتی میمونن.
        خب داداش اگه خیلی مردی وایستا همینجا رو آباد کن . . .

      • بدون نام

        فکر میکنید تو این مملکت چه خبره؟

    • براتعلي

      فقط متاسفيم

    • بدون نام

      فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به عنوان فروشنده در پمپ بنزین???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    • سعید

      من حاضرم تو ایران چوپانی کنم اما مهاجرت نکنم

      پاسخ ها

      • سلی

        رات نمیدن پس برو دنبال چوپونیت

      • بدون نام

        باز یه شغلی تو ایران پیدا کردی

    • sara

      فقط میخواست بگه اینجا خوبه اونجا بده.اینجا کار هست اونجا کار نیست.اونجا برین بدبخت میشین.قصه ی ما به سر رسید خخخخخخ

    • بدون نام

      خدا رحمتش کنه دعای شوهرش گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه کدوم انسانی عاقلی دلش میخواهد بچه اش بی مادر بشه؟ شوخی خوبه ولی به جاش

    • ناهید

      مهاجرت به چه قیمتی فارغ التحصیل شریف باشی و بری فروشنده بنزین بشی و بخاطر پرداخت نکردن پول بنزین خودتو بندازی جلو ماشین و...
      طفلک بچه 6 ساله اش.

    • بدون نام

      ۱۱:۲۱ -۱۳۹۴/۰۳/۲۳
      مجبوری یک چیزی بنویسی دیگه مگه نه ؟!!!
      پس بذار یک کمکی بهت بکنم اول خودتو جای طرف بذار بعد بنویس!

    • جعفر

      بعله اين خبر كاملا صحت داره
      اول بايد ديد چرا يك نفر كه فارق التحصيل دانشگاه معتبره براي زندگي بايد به اب و اتش بزنه و مهاجرت كنه به يك كشور ديگه
      دوم اينكه اين خانم به دليل پايين اومدن قيمت نفت بيكار شده بوده
      سوم اينكه به ايشون توضيح داده شده بوده كه اگه كسي پول بنزين رو پرداخت نكرد باهاشون درگير نشيد اما ايشون بدليل اينكه سه روز بوده مشغول كار شده بوده و تجربه نداشته در اين مورد حضور ذهن نداشته
      چهارم اينكه تو كانادا با كارگري و حداقل حقوق هم ميتوني زندگي كني
      و خونه بخري و ماشين بخري و زندگي كني و حتما لازم نيست كه پولدار باشي و بتوني خونه زندگي فراهم كني و دولت هم كمك مالي ميكنه

    • حمید

      من از چند تا بستگانم که به خارج از کشور رفتن پرسیدم میگن هیج دنیا ایران نمیشه
      به نظر من فقط ایران ایران عزیز

    • مانی

      به نظر مشکوک هستش، دانشگاه شریف رو همه مهندسان ایران میشناسند و ارزش فارغ التحصیلان این دانشگاه که در رتبه حدود 200 دانشگاتههای جهان هست بر کسی پوشیده نیست.
      با درود به غیرت و شرف خانم مهندس مریم زمانی و تلاشش برای ارتقای موقعیت اجتماعی خانواده اش به همسر ایشون که یگانه گوهری رو از دست دادن به عنوان یک ایرانی تسلیت میگم.

    • حسین

      متاسفانه سرگذشت اکثر قریب به اتفاق ایرانیهای خارج نشین با همه دبدبه و کبکبه شان همینقدر و حتی پست تر از این نیز میباشد و تازه این فقط نوع کاریست که تقبل میکنند ، وضع حقوقی که میگیرند بابت این قبیل کارها در مقایسه با میزان هزینه زندگی و درآمد بومیهای آن کشورها به مراتب بدتر است.

    • بدون نام

      متنه مشکوکی هست ، من در کانادا زندگی میکنم اینجا یک نفر با این تحصیلات میتونه به راحتی تویه یه شرکت نفتی مشغول به کار بشه .

      کارگر پمپ بنزین ؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      اگربه گدائی هم بروندبهتراززندگی توی ایران است.روزی صدبارازخجالت زن وفرزندمیمیریم بااین گرانی وبی بندباری.کسانی زن وبچه دارن وکاسبی خوبی ندارن حرف مرادرک می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج