جاباما
۲۱۳۵۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رویارویی برندها در رقابت های مختلف

قهرمان شو و پول پارو کن!

مسابقات و تورنمنت های بزرگ فوتبال در دنیا محلی است برای تقابل برندهای مختلف که می خواهند لباس ها و کفش های خود را تبلیغ کنند.

قهرمان شو و پول پارو کن!

همشهری تماشاگر: مسابقات و تورنمنت های بزرگ فوتبال در دنیا همیشه با استقبال عجیبی از سوی فوتبالدوستان روبرو بوده است. جام جهانی، جام ملت های اروپا، کوپا آمه ریکا، جام ملت های آسیا (برای ما)، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، کوپا لیبرتادورس، لیگ قهرمانان آسیا (برای ما) و بسیاری دیگر از رقابت های فوتبال محلی است برای تقابل برندهای مختلف که می خواهند لباس ها و کفش های خود را تبلیغ کنند.

قهرمان شو و پول پارو کن!

نایکی پس از ۴ سال قهرمان می شود

رسیدن به فینال لیگ قهرمانان برای هر تیمی افتخار بزرگی است؛ اگر برنده از آن خارج شود که این افتخار دوچندان هم می شود و اگر نتواند پیروز میدان باشد، باز هم می تواند به خاطرات و افتخاراتش بنازد.

در کنار رویارویی تیم ها، حامیان مالی هم برای شان مهم است که آیا تیم شان به فینال رسیده یا خیر. این می تواند به منزله انجام یک بازی بیشتر و همچنین بیشتر دیده شدن باشد.

فصل گذشته تیم های رئال مادرید و اتلتیکو مادرید داربی پایتخت اسپانیا را در فینال لیگ قهرمانان برگزار کردند و در حالی که تشک دوزها ثانیه هایی تا قهرمانی فاصله نداشتند، ناگهان همه چیز عض شد و در پایان وقت های اضافه این رئال مادردی آدیداس پوش بود که مقابل حریف نایکی اش به برتری رسید.

در فصل ۱۲-۲۰۱۱ رویایی دو تیم نایک پوش بارسلونا و منچستریونایتد برای این شرکت آمریکایی یک پیروزی بزرگ محسوب می شود. واقعیت این است که نایک را چه به فوتبال؟! آن ها سرمایه گذاری اصلی شان در بسکتبال، فوتبال آمریکایی، تنیس و بیس بال است و وقتی دیدند که چه بازار بزرگی در فوتبال وجود دارند، آمدند و بساط کردند!

یک فصل قبل تر از جدال نایک ها، بایرن مونیخ و اینترمیلان فینالیست شده بودند و این اینترمیلان با برند نایک بود که توانست قهرمان شود و دست آدیداس از این جام کوتاه ماند. نکته جالب دیگر این بود که فصل قبل تر هم تیم های منچستر یونایتد و بارسلونا یک فینال تمام نایکی را انجام داده بودند.

فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ یک فنیال تمام انگلیسی شکل گرفت که یک طرفش من یونایتد با نایک و طرف دیگرش چلسی با آدیداس قرار داشتند. در این فصل هم نایک توانسته بود فاتح چمپیونز لیگ شود.

در فصل ۷-۲۰۰۶ یک فنیال تمام آدیداسی شکل گرفت. میلان مقابل لیورپول ایستاد و توانست انتقال ۲ فصل پیش را بگیرد. این فنیال پاسخی بود به فینال تمام نایکی فصل گذشته که بین بارسلونا و آرسنال برگزار شد.

اما فصل کنونی باز هم شاهد یک فینال تمام نایکی بودیم. بارسلونا و یونتوس پس از آنکه در مرحله نیمه نهایی توانستند حریفان آدیداس پوش خود را شکست دهند موفق به راهیابی به فینال شدند.

قهرمان شو و پول پارو کن!

نایک فاتح جام ملت های آسیا

قهرمانی های متعدد ژاپن آدیداس پوش در رقابت های جام ملت های آسیا باعث شده بود که نایک به عنوان اسپانسر AFC دستش از جام کوتاه باشد. در آسیا استرالیا و کره جنوبی قدرتمندترین تیم هایی هستند که از کیت های نایکی استفاده می کنند. البته در جام ملت های امسال، چین هم با نایک آمد و دیگر پیراهن آدیداس را بر تن چینی ها نمی دیدیم. اما آدیداس پوشان بزرگ در رقابت های این دوره ژاپن و امارات بودند. فینال ۲۰۱۵ جدالی بود بین تیم های نایک پوش و بدین ترتیب نایکی به آرزوی دیرینه اش در آسیا رسید و قهرمان شد.

قهرمان شو و پول پارو کن!

آلمانی ها در جام جهانی پیشتازند

فینال تمام آدیداسی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در حالی شکل گرفت که هر دو تیم فینالیست در نیمه نهایی از سد تیم هایی گذشته بودند که پیراهن های نایک را بر تن می کردند. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی هم یک آدیداس پوش توانست در بازی نهایی مقابل تیمی پیروز شود که پیراهن نایکی بر تن داشت. اسپانیا و هلند در نیمه نهایی با غلبه بر آلمان و اروگوئه ۲ برند آلمانی آدیداس و پوما را کنار زدند و به فینال رسیدند. با قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰، فروش پیراهن های این تیم حسابی بالا رفت و بدین ترتیب آدیداسی ها توانستند پول پارو کنند!

قهرمان شو و پول پارو کن!

در جام جهانی ۲۰۰۶ پوما و آدیداس رودرروی هم ایستادند. فرانسه با پیراهن های آدیداس و ایتالیا با پیراهن های پوما که در پایان این جنگ تاریخی، پوما توانست قهرمان شود. این پیروزی برای شرکت پوما ارزشی دوچندان داشت. به هر حال، قوی ترین تیمی که از کیت های پوما استفاده می کرد، ایتالیا بود و آتزوری در پایان هم توانست مقابل تیمی آدیداس پوش به برتری رسیده و قهرمان شود. در رقابت های جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن نبرد برزیلی های نایکی و آلمانی های آدیداسی به سود سلسائو به پایان رسید تا نایک قهرمان شود. این آخرین مرتبه ای بود که نایکی توانست در جام جهانی فاتح باشد. ۴ سال قبل تر فرانسه که آدیداس بر تن می کرد با گذشتن از سد برزیل نایک پوش قهرمان شد و در سال ۱۹۹۴، برزیلی ها با آمبرو قهرمان شدند. در جام جهانی ۱۹۹۰ هم آدیداس توانست قهرمان شود. آلمان و آرژانتین در ایتالیا فینالی تمام آدیداسی را برگزار کردند.

آدیداس از ۱۹۹۶ تاکنون قهرمان است

در جام ملت های اروپا شرایط کاملا به سود آدیداس است. آن ها از سال ۱۹۹۶ تاکنون اجازه نداده اند قهرمانی از چنگال شان خارج شود. بدین ترتیب می توان گفت که آدیداس قدرت بلامنازع در جام ملت های اروپا بوده است. البته نایکی امیدوار است که در یورو ۲۰۱۶، فرانسه میزبان بتواند قهرمان شود و به سلطه آدیداس در این تورنمنت معتبر پایان دهد. این در حالیست که تیم های ملی آلمان، اسپانیا و ایتالیا با آدیداس و پوما برای قهرمانی دندان تیز کرده اند. البته نایکی به غیر از فرانسه قدرت دیگری به نام هلند را هم در این مسابقات دارد. در جام ملت های اروپا در سال ۱۹۹۶ که انگلستان میزبان آن بود، آلمان در فینال جمهوری چک را شکست داد و قهرمان شد. در یورو ۲۰۰۰ این فرانسه بود که با پیراهن های آدیداس فاتح جام شد. در یورو ۲۰۰۴ یونان در کمال تعجب توانست جام را بالای سر ببرد و این در حالی بود که پرتغال میزبان با پیراهن های نایک نتوانست در فینال حریف شاگردان اتورهاگل شود. در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ اسپانیا با آدیداس در حالی قهرمان شد که آلمان و ایتالیا را در فینال ملغوب کرده بود؛ یعنی یک آدیداس و یک پوما را برده بود.

قهرمان شو و پول پارو کن!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج