۲۱۳۸۵۳
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

۱۴ تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

هر کسی ممکن است در طول زندگی خود تصادف داشته باشد البته ممکن است برخی از انسان‌ها بخاطر ماهیت شغلی که دارند بیشتر از دیگران تصادف کنند.

zoomit.ir - محسن کریمی: هر کسی ممکن است در طول زندگی خود تصادف داشته باشد البته ممکن است برخی از انسان‌ها بخاطر ماهیت شغلی که دارند بیشتر از دیگران تصادف کنند. اما تصادف‌هایی در گوشه و کنار دنیا اتفاق می‌افتند که میلیون‌ها دلار خرج بر دست طرفین می‌گذارند. در ادامه به ۱۴ تصادف پر هزینه نگاهی می‌اندازیم.

تصادفات زیادی در طول تاریخ رخ داده است ولی برخی از این تصادفات در تاریخ ثبت شده و در حافظه بسیاری از افراد ثبت شده‌اند. برخی از این تصادف‌ها هزینه زیادی داشتند، انسان‌های زیادی در آن‌ها جان خود را از دست دادند و البته این تصادفات در تاریخ نیز ماندگار شدند.

تایتانیک

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

حادثه‌ای که برای کشتی تایتانیک رخ داد بدون تردید جزو معروف‌ترین تصادفات تاریخ دریانوردی به حساب می‌آید. ۱۲ آوریل سال ۱۹۱۲ تایتانیک در سفر خود در اقیانوس غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ انسان جان خود را در این حادثه از دست دادند. ساخت این کشتی در آن زمان هفت میلیون دلار هزینه داشت که معادل ۱۵۰ میلیون دلار امروزی است.

تانکر حمل سوخت و پل

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

در سال ۲۰۰۴، یک خودرو با تانکر حمل سوخت که ۳۲٫۰۰۰ لیتر سوخت حمل می‌کرد بر روی پل ویلتال آلمان تصادف کرد. تانکر سوخت به محافظ‌های (گارد ریل) کنار پل برخورد کرد و از ارتفاع ۲۷ متری بر روی آزادراه A۴ سقوط کرد که این امر منجر به یک انفجار مهیب شد. تعمیرات ۴۰ میلیون دلار هزینه داشت و هزینه تعویض پل نیز حدود ۳۱۸ میلیون دلار شد.

تصادف قطار

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۸ یکی از بدترین تصادفات تاریخ کالیفرنیا اتفاق افتاد. ۲۵ نفر در این حادثه تصادف قطار جان خود را از دست دادند. این تصادف ۵۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشت.

سانحه بمب افکن B-۲

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

در سال ۲۰۰۸ پس از این که بمب افکن B-۲ از پایگاه هوایی واقع در گوام به هوا برخاست به دلیل داده‌های اشتباه در کامپیوتر کنترل پرواز سقوط کرد. این هواپیما یکی از ۲۱ بمب افکن پنهان‌کاری بود که تا آن زمان ساخته شده بود. قیمت این هواپیما ۱.۴ میلیارد دلار بود.

اکسون والدز

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

وقتی صحبت از بزرگ‌ترین نشت نفت روی دریا می‌شود، اکسون والدز بدون شک یکی از پر هزینه‌ترین‌های تاریخ بوده است. در ۲۴ مارس سال ۱۹۸۹، حدود ۱۰.۸ میلیون گالن نفت به دلیل بی‌دقتی کاپیتان جوزف هازل‌وود به دریا نشت کرد. هزینه پاک‌سازی این لکه‌های نفتی از روی سطح دریا ۲.۵ میلیارد دلار بود.

سکوی نفتی Piper Alpha

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

در ۶ جولای سال ۱۹۸۸، روزانه حدود ۳۱۷٫۰۰۰ بشکه نفت در این سکوی نفتی تولید می‌شد. طی چند ساعت، آتش تمام این سکوی عظیم نفتی را در برگرفت. در این حادثه تلخ ۱۶۷ کارگر جان خود را از دست دادند و ۳.۴ میلیارد دلار هزینه بر دوش شرکت صاحب این سکو گذاشته شد.

انفجار شاتل فضایی چلنجر (Challenger)

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

در ۲۸ ژانویه سال ۱۹۸۶، شاتل فضایی چلنجر درست ۷۳ ثانیه پس از پرتاب منفجر شد. بعدها دلیل لین حادثه یک واشر اشتباه ذکر شد که منجر به خسارت ۵.۵ میلیارد دلاری شد.

نشت نفت پرستیژ

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

۱۳ نوامبر سال ۲۰۰۲، تانکر نفت پرستیژ در جریان طوفان در نزدیکی اسپانیا منفجر شد. در جریان این حادثه ۲۰ میلیون گالن نفت به وارد آب اقیانوس شد. گزارش‌ها حاکی از این است که هزینه پاک‌سازی آب اقیانوس ۱۲ میلیارد دلار بود. نکته جالب این است که وقتی این تانکر حمل سوخت آسیب دیده بود و پناه می‌خواست هیچ کشوری حاضر به کمک نشد.

شاتل فضایی کلمبیا

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

فضاپیمای کلمبیا اولین شاتل فضایی مورد استفاده در ناوگان فضایی ناسا بود که نخستین ماموریت فضایی خود را در سال ۱۹۸۱ با موفقیت به پایان رساند. یک فوریه سال ۲۰۰۳ این فضاپیما در بازگشت از ایستگاه بین‌المللی فضایی به همراه ۷ فضانورد خود در حال بازگشت به جو زمین منفجر شد و تمام سرنشینان آن کشته شدند. هزینه این فضاپیما ۱۳ میلیارد دلار بود.

چرنوبیل

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

از چرنوبیل با عنوان یکی از بدترین سوانح رخ داده در تمام دنیا یاد می‌شود. طی این حادثه بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ نفر خانه‌های خود را تخلیه کردند و تقریبا ۱.۷ میلیون نفر تحت تاثیر انفجار رآکتور هسته‌ای و پاک‌سازی‌ها، اسکان مجدد و غرامت به قربانیان بعد از آن قرار گرفتند. هزینه کلی حادثه چرنوبیل حدود ۲۰۰ میلیارد دلار شد.

بوگاتی ویرون

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

در سال ۲۰۰۹، مرغ ماهی‌خواری که در ارتفاع بسیار کم پرواز می‌کرد باعث شد تا حواس راننده بوگاتی ویرون پرت شود و این راننده با خودروی خود به درون یکی از تالاب‌های اطراف تگزاس افتاد. این تصادف ۱.۶ میلیون دلار هزینه داشت!

مک‌لارن F۱

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

روان آتکینسون بازیگر نقش مستر بین در سال ۲۰۱۱ یک خودروی مک لارن F۱ داشت که به دلیل لغزندگی جاده کنترل خودرو از دستش خارج شد و این حادثه ۱.۲۵ میلیون دلار هزینه داشت.

پاگانی زوندا F

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

راننده‌ای که مشغول رانندگی در یکی از خیابان‌های شلوغ دوبی بود یکی از نادرترین مدل‌های پاگانی زوندا را از بین برد. شدت این حادثه به قدری بود که قطعات این خودرو در گوشه‌و‌کنار خیابان دیده می‌شدند. این خودرو که تنها ۲۵ عدد از آن ساخته شده بود، ۱.۴ میلیون دلار قیمت داشت.

فراری ۲۵۰ GTO

14 تصادف پر هزینه تاریخ +عکس

تصادف این خودرو بدون تردید یکی از پرهزینه‌ترین تصادفات تاریخ اتومبیل بوده است. ۳۹ خودرو از این مدل در بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد و یکی از این خودروها از بین رفت که برای صاحبش یعنی خانم آن کاکس ۳۰ میلیون دلار هزینه داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حقگو

      بزرگترين تصادف ,تصادف بمب اتمى آمريکا به شهر هيروشيما بود

      پاسخ ها

      • sara

        اون تصادف نبود.از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده بود

    • بدون نام

      از سانحه فوکوشیمای ژاپن چیزی یادآوری نشد که ببینیم اون چقدر هزینه برداشت

    • سيبيل

      اون حق ژاپنيهاى وحشى بود که اگه اينکار انجام نمى شد معلوم نبود کشورهاى هم جوار ژاپن الان وضعيتشون چه جورى بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج