۲۱۴۵۷۲
۱ نظر
۵۰۲۲
۱ نظر
۵۰۲۲
پ

کارآفرینی دیجیتالی

گردشگری آنلاین در expedia.com

اکسپدیا دات کام را باید یکی از سردمداران کسب و کار دیجیتالی در عرضه گردشگری آنلاین در فضای مجازی دانست که فرصت‌های گردشگری مختلف و متنوعی را در اختیار میلیون ها مخاطب قرار داده است.

گردشگری آنلاین در  expedia.com




برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کار آفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کار آفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان " گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران " مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

اکسپدیا دات کام را باید یکی از سردمداران کسب و کار دیجیتالی در عرضه گردشگری آنلاین در فضای مجازی دانست که فرصت‌های گردشگری مختلف و متنوعی را در اختیار میلیون ها مخاطب قرار داده است.

تحت سلسه مطالب کارآفرینی دیجیتالی در پرتال برترین‌ها، که ظرف چند ماه اخیر در روزهای فرد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، موفق‌ترین کسب و کارهای ایران و جهان اعم از استارت آپ ها و کسب و کارهای پیشکسوت در عرصه کارآفرینی دیجیتالی مورد معرفی قرار گرفته‌اند و این رویه همچنان ادامه دارد. تا کنون کارآفرینی‌های دیجیتالی موفقی همچون ایر بی ان بی ، ساند کلاود ، علی بابا و رایان ایر ، مورد کاوش سرویس دیجیتال برترین ها قرار گرفته است. مخاطبان چنین مطالبی، با اصول و شیوه ها و تجارب موفق برترین کارآفرینان دیجیتال دنیای وب در لابلای این سلسه مطالب آشنا می‌شوند و امیدواریم جرقه ای برای ارتقای خلاقیت ها و نوآوری‌های جوانان کارآفرین ایران در فضای دیجیتال باشد. کارآفرینانی که چندی پیش، در کنفرانس کارآفرینی دیجیتالی آی بریج برلین ، توانمندی‌های ممتاز خود را به رخ فعالان این عرصه در غرب کشیدند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

امروز نیز به معرفی یکی دیگر از برترین پرتال‌های کسب و کار فضای مجازی پرداخته‌ایم. اکسپدیا دات کام! شاید این نام را قبلاً شنیده باشید. این پرتال تلاش دارد تا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پرتال‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری در فضای اینترنت، بسیاری از مشکلات مربوط به گردشگری از انتخاب محل مناسب تا رزرو بلیط و انتخاب محل اقامت و مشاوره سفر و مسائل مربوطه، به طور کامل و بر اساس حق انتخاب های متنوع در اختیار وی قرار می‌گیرد. این که این پرتال چه قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی دارد و سیستم کاری آن چطور است را ظرف چند دقیقه در ادامه با هم می‌خوانیم. پیش از ورود به بحث، پیام آقای مهندس دارا خسروشاهی، یک تهرانی ۴۶ ساله مقیم آمریکا که اخیراً به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شده است را در زیر بخوانید که اشاره می‌کند بر این موضوع که این شرکت به مجموعه گسترده ای از منابع انسانی خود وابسته است. این تلاش ها فضای شگفت انگیزی را خلق کرده و زیر ساخت‌های گردشگری مقیاس پذیر را در محیط وب برای مخاطبان فراهم کنند. برای جامعه ایرانیان خارج از کشور، افتخار بزرگی است که چنین فردی، مدیر عامل بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری آنلاین می‌باشد.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

برای آشنایی با آقای خسروشاهی، ویدئوی زیر را در چند دقیقه مشاهده کنید.



البته فراموش نکرده‌اید که پیر امیدیار، صاحب پرتال حراجی 8 میلیارد دلاری ebay.com نیز از ایرانیان کارآفرین در عرصه آی تی در آمریکا می‌باشد.

گردشگری آنلاین در  expedia.com
(کارآفرینان ایرانی : پیر امید یار، صاحب ebay.com و دارا خسروشاهی، مدیرعامل expedia.com )

درباره اکسپدیا

اکسپدیا، یک موتور جست و جوی مربوط به خدمات گردشگری آنلاین در اینترنت است که در 22 اکتبر 1996 به عنوان نخستین استارت آپ شرکت مشهور مایکروسافت آمریکا ثبت و راه اندازی شد. امروزه امکان جست وجو بر روی اطلاعات رزرواسیون 510 هزار هتل و 400 خط هوایی معتبر دنیا را برای مخاطبانش فراهم کرده است. ایده پشت این استارت آپ، تلاش برای گذر از محتوا و نگاهی جدید به عرصه گردشگری بود. تیم اولیه این استارت آپ، ترکیبی از گرگ اسلینگستاد به عنوان مدیر گروه، ریجارد بارتون به عنوان مدیر گروه محصولات، ثریا بیتنکورت به عنوان مدیر گروه برنامه و بایرون بیشاپ، در نقش مدیر توسعه محصول به شمار آمد.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت در سال ۲۰۰۱ میلادی تصمیم گرفت تا این شرکت خصوصی را در قالب اسپین آف، عمومی کند و ارزش مالی سبد سهام این شرکت در بازار سرمایه را افزایش دهد. در نهایت شرکت TicketMaster آن را خریداری کرد که در سال ۲۰۰۳ میلادی نام خود را به نام InterActiveCorp تغییر داد. نام Expedia در واقع ترکیبی از exploration and speed جست و جو و سرعت می‌باشد. اینکه چرا Expedia ،Expedia نامیده می‌شود را می‌توان در این آدرس جویا شد. بارتون در دوم آوریل ۲۰۱۵ در پستی در توییتر شخصی خود درباره نام گذاری اکسپدیا نوشت که این دامنه با ۹.۹۹ دلار ثبت شد :

گردشگری آنلاین در  expedia.com

خرید‌ تریواگو Trivago که در واقع یک ابر جست وجوگر اینترنتی Met search engine در عرصه گردشگری و سفر بود به مبلغ ۴۷۷ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ میلادی، یکی از بزرگ‌ترین معاملات اکسپدیا در چند سال اخیر به شمار می‌رود که در فیلد کسب و ادغام Merger & Acquisition قابل تأمل است. البته رقیب سنتی این سایت یعنی پرایس لاین هم ، ابر جست و جو گر کایاک Kayak را در اختیار دارد و این قضایا نشان می‌دهد که این دو قدرت بلامنازع عرصه گردشگری آنلاین، بسیار نزدیک به هم حرکت می‌کنند. نمودار زیر که در واقع نشان دهنده میزان فروش ۱۲ پرتال برتر در عرضه ارائه خدمات جامع گردشگری در فضای مجازی است ،نشان می‌دهد که اکسپدیا با فاصله بسیار کمی از پرایس لاین، در رتبه نخست برترین کسب و کار اینترنتی در عرصه خدمات سفر و گردشگری در دنیا است.

گردشگری آنلاین در  expedia.com
(۱۲ پرتال برتر دنیا در عرصه ارائه خدمات گردشگری در وب (سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ) )

خرید پرتال fitow.com که سامانه اینترنتی رزرواسیون در استرالیا بود به مبلغ 610 میلیون دلار، از دیگر اقدامات این شرکت برای توسعه کسب و کار خود در فضای گردشگری اینترنتی است. بزرگ‌ترین خرید تاریخ گردشگری آنلاین را باید در خرید سایت اوربیتزcorp.orbitz.com به مبلغ 1.2 میلیارد دلار دانست که در سال جاری میلادی اتفاق افتاد. اکسپدیا بر اساس آماری که ارائه کرده است، هم اکنون بیش از 14 هزار کارمند دارد که در بیش از 30 کشور مشغول به کار هستند و درامدان در سال 2013 میلادی بالغ بر 4.8 میلیارد دلار بوده است.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

ریج بارتون به عنوان مدیر ارشد کل و لیود فرینک که برای ریچ در مایکروسافت کار می‌کرد، شرکت مستقل اکسپیدا را هدایت کردند. به عنوان یک پرتال ارائه دهنده خدمات گردشگری و سفر که دفتر مرکزی آن در واشنگتن قرار دارد، توانسته است برای ۳۰ کشور دنیا از آرژانتین و استرالیا و بلژیک و برزیل گرفته تا نیوزلند و نروز و فیلیپین و دانمارک و آمریکا، پرتال‌های اختصاصی طراحی و راه اندازی کند. این پرتال ، بلیط شرکت‌های هوایی مختلف را رزرو می‌کند، رزرواسیون مکان‌های اقامتی را انجام می‌دهد، خدمات اجاره ماشین، کشتی کروز معرفی می‌کند و حتی برای علاقمندان به سفر، پیج های گردش را با بسته‌های تخفیف جذاب در دسترس قرار می‌دهد. لوگو اکسپدیا هم در دو دهه اخیر تغییر کرده است و همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، ابتدا از لوگویی حاوی یک هواپیمای در حال پرواز شروع شد و سپس این هواپیما به دور کره زمین در حال چرخیدن نشان داد. علتش هم این بود که صاحبان این کسب و کار معتقدبودند با گسترش کار سایت، این کسب و کار قابلیت ارائه خدمات به مخاطبان میلیونی خود در اقصی نقاط جهان را دارا می‌باشد و آن ها می‌توانند از ظرفیت‌های متنوع گردشگری آنلاین در این پرتال جهانی استفاده کنند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com
(روند تغییر لوگوی سایت اکسپدیا)

سیستم‌های توزیع جهانی که اکسپدیا برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود بهره می‌برد، مانند آمادوس Amadeusیا سیستم رزرواسیون سابره Sabre reservation systemsبرای پرواز ها و هتل ها، جالب توجه است. شرکت اکسدیا مالک سایت‌های دیگری همچون TripAdvisor, Hotels.com, Hotwire.com, trivago, Egencia نیز می‌باشد که امپراطوری گسترده ای در کسب و کار گردشگری آنلاین e-travel محسوب می‌شود. بیش از 10 هزار شرکت و برند معروف در عرصه گردشگری و تبلیغات در دنیا، با اکسپدیا در 60 کشور دنیا همکاری دارند که خطوط هوایی، هتل ها، برندهای معروف، وب سایت‌هایی با ترافیک بالا از این جمله هستند. در واقع اکسپیدا را باید مظهر اقتصاد مشارکتی در فضای دیجیتال دانست که در مقاله ایر بی ان بی به آن پرداختیم. دارا خسروشاهی، ایرانی مقیم آمریکا امروزه به عنوان OEC در این شرکت حضور دارد که افتخاری برای کارآفرینی دیجیتالی ایران در دنیا محسوب می‌شود. درآمد اکسپدیا در عرصه کسب و کار گردشگری آنلاین در سال 2014 میلادی، بالغ بر 5.7 میلیارد دلار بوده است که از این رقم، نیم میلیارد دلار، درامد عملیاتی بوده است. بر اساس آخرین آمارها در دسامبر 2013 میلادی، بیش از 14 هزار نفر در کارآفرینی دیجیتالی اکسپدیا فعال بوده‌اند. آخرین اطلاعات درباره این شرکت در نشانی expediainc.com در دسترس می‌باشد.

برای استفاده از خدمات سایت باید ثبت نام کرد. این کار به رایگان فراهم شده است و میلیون ها کاربر این کار را انجام داده‌اند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

با ورود به ایندکس پرتال ، خدمات متنوعی را کاربر از هتل تا اجاره ماشین در اختیار خواهد داشت. یکی از بخش‌های جالب و خلاقانه این پرتال در قیاس با رقبایش، بخش چیزهایی که می‌توانید انجام بدهید می‌باشد که در نشانی اینترنتی expedia.com/things-to-do قرار دارد. اگر شما نام یک شهر و مدت زمانی که قصد دارید دران شهر اقامت کنید را در سایت وارد کنید، فهرست بلند بلایی از خدمات و آپشن هایی که می‌توانید به نرخ های مختلف در این شهر برای گردش و سفر در اختیار داشته باشید، به شما معرفی می‌شود. مثلاً برای شهر پاریس، ۱۲۲ مورد از دیدن برج ایفل تا گشت دیزنی لند و موزه لوور و امثالهم ارائه شده است که برای مسافرانی که وقت زیاد ندارند و حوصله بررسی جذابیت‌های گردشگری یک شهر را ندارند، سرویس خوبی هست.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

برای ترغیب کاربران به استفاده از خدمات سایت از طریق گوشی‌های هوشمند، در ابتکاری جالب، ۲۵ دلار تخفیف به کاربرانی که از طریق نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند اکسپدیا نسبت به رزرواسیون اقدام کنند، اعطا می‌شود. این گونه تسهیلات را بد نیست سایت‌های گردشگری فارسی هم به مخاطبان ارائه دهند که در افزایش مشتری نقش مهمی دارد.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

گردشگری آنلاین در  expedia.com

همه این ها، کسب و کار خلاقانه و ساده اکسپدیا را نشان می‌دهد که با نواوری دیجیتالی توانسته است بازارهای گردشگری آنلاین را به خود جذب کند.

همگام با اکسپدیا دات کام

اکسپدیا، برای معرفی ظرفیت‌های تیمی و راهبری خود در سراسر جهان و جذب مخاطبان و علاقمندان با همکاری با این مجموعه گردشگری آنلاین، بسترهایی را در وب و نرم افزارهای دیگر راه اندازی کرده است که یکی از آن ها در پرتال lifeatexpedia.com قابل مشاهده می‌باشد. این فرصت‌های تبلیغاتی و اشتغال در این مجموعه بزرگ را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

در این پرتال، معرفی برخی از برندهای معروف و کسب و کارهایی که در فرآیند اقتصاد مشارکتی و سیستم کسب و ادغام بدست آمده ، معرفی شده است.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

اقتصاد مشارکتی آنلاین

اقتصاد مشارکتی در فضای مجازی، یک مفهوم جدید در کسب و کار را ایجاد کرده است. اقتصاد مشارکتی به این مفهوم است که یک کسب و کار برای تقویت زیر ساخت ها و ارتقای قابلیت های خود در یک یا چند صنعت مرتبط یا غیر مرتبط با وضعیت کاری خود، به جای راه اندازی اهرم‌های عملیاتی، بازاریابی یا حتی تبلیغاتی، که بعضاً هزینه‌های بالایی به همراه دارد، تلاش می‌کند تا یک کسب و کار آماده و موفق و پر مخاطب را خریداری کند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

معمولاً اسپین آف های دانشگاهی یا پروژه‌های استارت آپ در عرصه آی تی ، بهترین نمونه‌های این اقتصاد مشارکتی هستند. مثلاً گوگل در چند سال پیش، به مبلغ ۱.۶ میلیارد دلار یوتیوب youtube.com را خریداری می‌کند یا آمازون amazon سایت رتبه بندی وب یعنی الکسا Alexa را به اختیار خود در می‌آورد یا اکسپدیا سایت مشاوره آنلاین Tripadvisor را خریداری می‌کند یا مایکروسافت با پرداخت ۸ میلیارد دلار به خرید اسکایپ Skype.com می‌پردازد یا فیسبوک، سیستم واتس آپ whatsapp.com را به تملک خود در می‌آورد. اقتصاد مشارکتی با سیستم کسب و ادغام که در بیزینس بسیار رواج دارد، ارتباط معنا دار دارد. اکسپدیا به عنوان غول صنعت گردشگری آنلاین، از این قاعده مستثنی نیست. ۱۳ شرکتی که اکسپدیا در۱۵ سال اخیر برای توسعه زیر ساخت‌های اطلاع رسانی، تبلیغاتی و عملیاتی در حوزه گردشگری آنلاین خریداری کرده است، در جدول زیر ارائه شده است. همه این پرتال ها، روزی استارت آپ های کوچکی بودند که بعد از موفقیت چشمگیر خود، میلیون ها دلار توسط شرکت‌های بزرگی مانند اکسپدیا خریداری می‌شوند.


تاریخ اکتساب

نام شرکت/سایت

کشور

ارزش (دلار)

March 17, 2000

Travelscape

آمریکا

$89,750,000

March 17, 2001

Vacationspot

آمریکا

$70,850,000

March 11, 2002

Classic Custom Vacations

آمریکا

$78,000,000

July 11, 2002

Metropolitan Travel

آمریکا

مشخص نشده

October 28, 2002

Newtrade Technologies

کانادا

مشخص نشده

April 5, 2004

Activity World

آمریکا

مشخص نشده

April 12, 2004

Egencia

فرانسه

مشخص نشده

October 18, 2010

Mobiata

آمریکا

مشخص نشده

April 27, 2012

VIA Travel

نروژ

مشخص نشده

March 12, 2013

trivago GmbH

آلمان

$564,000,000

July 6, 2014

Wotif

استرالیا

$657,000,000

January 23, 2015

Travelocity

آمریکا

$280,000,000

February 12, 2015

Orbitz

آمریکا

$1,600,000,000


(جدول پرتال‌هایی که توسط اکسپدیا برای توسعه کسب و کارش خریداری شده است)

رقبای بزرگ

همان طور رکه در بخش‌های اول مقاله ارائه شد، پرتال‌هایی چون BookIt.com ، HotelQuickly و پرتال مشهور پرایس لاین priceline.com که سیستم جدید و خلاقانه ای در رزرو مکان اقامت در اینترنت می‌باشد و سایت مشهور بوکینگ دات کام Booking.com و آگودا Agoda.com را نیز در اختیار دارد، از جمله رقبای قابل توجه کسب و کار اکسپدیا می‌باشند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

گردشگری آنلاین در  expedia.com

گردشگری آنلاین در  expedia.com

همه رقبای جدید اکسپدیا و خود این مجموعه ،امروزه توسعه محصولات و خدمات خود را در عرصه گوشی های هوشمند نیز در دستور کار قرار داده‌اند تا مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنند. سرمایه گذاری صد ها میلیون دلاری در این عرصه ه معمولاً با خرید شرکت‌هایی مانند OpenTable نیز همراه شده است، نوید بخش آینده پر رقابت در عرصه خدمات موبایلی در عرصه گردشگری می‌باشد. پرایس لاین و بوکینگ دات کام ، از ابرقدرت‌های معروف دنیای گردشگری در فضای مجازی هستند که میلیون ها مخاطب روزانه را در اختیار دارند.

این سایت ها به واسطه توان مندی های نوآورانه خود در ارائه خدمات در عرصه گردشگری آنلاین، شهرت زیادی در میان کاربران وب دارند و قطعاً هر پرتالی بخواهد در زمینه ارائه خدمات در حوزه گردشگری در وب عمل کند و موفق باشد، باید ماورای رفتارهای اطلاع رسانی و خدماتی این دو پرتال ، چیزی برای عرض اندام داشته باشد. به نظر می‌رسد expedia.com و شبکه گسترده پرتال‌های همکار وی در ساختار اقتصاد مشارکتی آن، بازوی محرک برای پیشبرد اهداف و مأموریت‌های این سایت باشند.

خریدهای اکسپدیا در عرصه کسب و ادغام، فرصت‌های جدیدی برای این سایت جهت کسب بازارهای نوظهور و پر مخاطب در عرصه صنعت گردشگری آنلاین e-tourismهست که در سال‌های اخیر به دلیل رشد شمار کاربران اینترنت و علاقمندی به استفاده از خدمات آنلاین در عرصه گردشگری و سفر، توجه به این مقوله و سرمایه گذاری در این حوزه به شدت افزایش یافته است. خریدهای صدها میلیون دلاری expedia.comو حتی رقبایش در ای توریسم، خود دلالت کننده اهمیت این صنعت در تجارت الکترونیک e-commerceو به خصوص در ارتقای کارآفرینی دیجیتالی می‌باشد.

اکسپدیا چطور کار می‌کند؟

در طی ۴ سال گذشته، میزان جست وجوی پروازهای شرکت‌های هوایی مختلف در سایت‌های رزرواسیون بلیط هواپیما، از ۱۵ مورد به ۴۸ مورد توسط هر نفر افزایش یافته است. آیا این رقم جالبی نیست؟ به خاطر دارید که آخرین باری که یک مکان اقامت یا یک بلیط هواپیما را در از طریق سایت‌های وب جست و جو کردید، چه زمانی بود؟ اکسپدیا در زمینه تحقیق و توسعه فعالیت زیادی دارد و رفتار مشتریان خود را زیر نظر دارد و از این طریق به کسب و کار خود توسعه می‌دهد. افرادی که به جست وجوی اطلاعات مربوط به رزرواسیون هتل یا بلیط هواپیما یا بررسی مقاصد گردشگری معرفی شده توسط کاربران سایت‌های گردشگری مشهور مثل اکسپدیا می‌پردازند، همواره دوست دارند اطلاعات ردفاتی را بر روی کاغذ به طور مکتوب ثبت کنند.

معمولاً با وجود اینکه دنیا دیجیتالی شده است، اما همواره علاقه مردم به کاغذ و خودکار از بین نرفته ! خوب همین چالش، برای اکسپدیا مهم بوده و تیم تحقیقاتی این شرکت را مجاب کرده تا برای این معضل فکری بکنند. چاره کار، تولید نرم افزاری به نام Scratchpad. هست که شما می‌توانید نیازهای اطلاعاتی خود را در این ادیتور آنلاین ثبت و ضبط کنید. این نرم افزار expedia.com/scratchpad به مشتریان و مخاطبان و کاربران این سایت کمک می‌کند تا هر اقدام و فعالیتی را در این پرتال، ضبط و ذخیره کنند تا هر وقت نیاز داشتن بدون درج چیزی بر روی کاغذ، به آن مراجعه کند.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

برای استفاده از این خدمات باید در سایت ثبت نام کنید و یک اکانت بگیرید. در واقع اسکرچ پد اکسپدیا، شبیه ویش لیست آمازون هست .

گردشگری آنلاین در  expedia.com

همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، کل اطلاعات بررسی شده کاربر در بخش اسکرچ پد اکسپدیا ذخیره و مانند صندوق پستی پست الکترونیک، برای وی در قابل منوی آبشاری نمایش داده می‌شود.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

استفاده از این نرم افزار بر روی سایت و گوشی‌های هوشمند امکان پذیر شده است که یک در توسعه تجارت اکسپدیا و تسهیل سازی روند عملکردی خدمات این پایگاه برای جامعه میلیونی مخاطبانش ارزش آفرین است. در اکسپدیا، سرعت و مقیاس، اسانس‌های موفقیت هستند و از قابلیت‌های Amazon EC۲ و فیچرهای عملیاتیان استفاده شده است. وقتی یک کاربر جست وجویی را در داخل اکسپدیا انجام می‌دهد، یک پیام به طور اتوماتیک به سرویس تعاملی رایانش ابری موسوم به cloud-based User Interaction Service. ارسال می‌شود که البته سامانه Apache Thrift هم به آن کمک می‌کند تا پیام ها کد گذاری یا از کد خارج شود. سامانه تعاملی کاربر که موسوم به User Interaction Service می‌باشد، مانند یک کارگزار ساده عمل می‌کند.

هدف این ابزار، جست وجوی اطلاعات و ارائه مطلوب و اثربخشان به مخاطبان بر اساس نیازهای مختلف آن ها می‌باشد. به جای طراحی و ساخت بانک اطلاعاتی ارتباطی سنتی، اکسپدیا سیستم موسوم به Travel Graph را ساخته است که به جمع آوری و به اشتراک گذاری هوشمند اطلاعات می‌پردازد که در واقع سامانه ای برای جمع آوری اطلاعات هدف محور special-purpose data stores می‌باشد. امروزه در سایت اکسپدیا، به ازای هر ثانیه، ۱۰۰ رکورد اطلاعاتی از رفتار مخاطبان در سایت ضبط و تحلیل می‌شود و تا کنون ۲۰۰ گیگابایت دیتا جمع آوری شده است. همه این اطلاعات به سایت کمک می‌کند تا بهترین اطلاعات را برای خریداران و علاقمندان به گردشگری ارائه کند.

مثلاً اگر دنبال سفر به ونیز ایتالیا هستید، سیستم به طور خودکار، فهرستی از برترین علاقمندی ها و یا تجارب کسانی که قبلاً به این نقطه دنیا سفر کرده‌اند را نیز برای شما معرفی و پیشنهاد می‌کند. همه این ها فرصت‌هایی است برای درک بهتر و شناخت بیشتر گردشگران از فرصت‌های گردشگری پیش از سفر که رایانش ابری اکسپدیا در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. جزییات فنی دقیق تر درباره روند کارکرد این کارآفرینی دیجیتالی برتر دنیای گردشگری را می‌توانید در نشانی وبلاگ این مجموعه به آدرس http://blog.expedia.com مشاهده کنید. برای توسعه کاربرد و کارکرد اکسپدیا در دنیای گردشگری آنلاین، نرم افزارهای زیادی برای نصب بروی تبلت و گوشی‌های هوشمند طراحی شده است که از طریق لابراتور اپلیکیشن های این سایت قابل دریافت است. برای کسب اطلاعات به/expedia.com/app مراجعه کنید.

گردشگری آنلاین در  expedia.com

درس‌هایی از اکسپدیا

۱- دنیای گردشگری آنلاین را ه سادگی فراموش نکنید.

۲- استارت آپ های آسان و راحتی می‌توانند در زمینه گردشگری آنلاین خدمات بدهند

۳- نوآوری در ارائه خدمات نقش مهمی در کارآفرینی دیجیتالی دارد.

۴- اکسپدیا نشان داد که تحلیل رفتار مشتریان، همواره در کسب و کار اینترنتی ضروری است.

۵- احترام گذاشتن به نظرات مشتریان و مخاطبان و ارائه آن ها در سایت، برگ برنده است.

۶- کسب و ادغام در دنیای کسب و کار وبی، عامل محرک برای جذب مشتری و کسب بازارهای بزرگ و متنوع می‌باشد.

امیدواریم در آینده نزدیک، سایت‌های فعال در عرصه گردشگری ایران نیز با پرتال‌های بزرگ برای معرفی فرصت‌های گردشگری و ظرفیت ها و جذابیت‌های بی نظیر ایران زیبا، اقداماتی را در دستور کار قرار دهند تا شاهد رشد گردشگر در ایران و استقبال روز افزون از سایت‌های گردشگری داخلی باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • beigloo57

      سلام
      بسیار عالی بود.
      زحمت ارزشمندی کشیدید امیدوارم موفق و مؤید باشید.
      راستی اگه امکان داشت منابع رو هم معرفی میکردید خیلی بهتر میشد و البته قابل استناد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج