۲۱۴۵۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ستاد استهلال: پنجشنبه اول ماه رمضان است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه، قابل رویت خواهد بود بنابراین پنجشنبه ۲۸ خرداد ، روز اول ماه مبارک رمضان است.

خبرگزاری مهر:نشست اعلام و رویت ماه رمضان ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام علیرضا موحد نژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز سه شنبه ۲۶ خرداد ماه برگزار شد.

موحد نژاد گفت: ان شاء الله در غروب روز چهارشنبه ۲۷ خرداد مصادف با ۲۹ شعبان بیشتر از ۱۵۰ گروه استهلال رویت ماه از استان‌های مختلف کشور برای رویت هلال ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد. پیش بینی ستاد استهلال این است که در غروب چهارشنبه، هلال ماه قابل رویت خواهد بود. بنابراین پنج شنبه ۲۸ خرداد، روز اول ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در صورتی که از مجموعه گزارشها چیزی خلاف آن به دست بیاید، به اطلاع ملت شریف ایران خواهیم رساند. در غیر این صورت طبق تقویم پنجشنبه ۲۸ خرداد، روز اول ماه مبارک رمضان است. پیش بینی ما این است که ماه رمضان طبق تقویم ۳۰ روزه خواهد بود و احتمال ۲۹ روزه بودنش کم است.

وی در پایان گفت: بیش از ۱۹۰ گروه استهلال داریم که از این تعداد ۱۵۰ گروه دارای تجهیزات رصدی کامل هستند و سابقه زیادی در رویت هلال ماه دارند. این گروه‌ها در استان‌های خراسان، فارس، تهران، اصفهان و کرمان احتمال رویت ماه بیشتر از بقیه استان‌ها است و در دو سه استان مثل گیلان و مازندران و سیستان و بلوچستان که شرایط جوی و آب و هوایی چندان مناسب نیست و مشکلات جوی دارند هلال ماه رویت نمی شود. البته گزارشات مردمی هم مربوط به رویت هلال ماه رمضان به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج