۲۱۵۱۶۳
۹ نظر
۵۰۱۷
۹ نظر
۵۰۱۷
پ

به بهانه تولد ۲۷ سالگی اش

لئو مسیِ سوپر استار

هم دورانی با سوپراستارِ باورنکردنی آرژانتینی، بیش از هر چیز مترادف خوش شانسی است.

لئو مسیِ سوپر استار

همشهری تماشاگر: هم دورانی با سوپراستارِ باورنکردنی آرژانتینی، بیش از هر چیز مترادف خوش شانسی است. ما مشغول زندگی در عصر لئو مسی هستیم؛ پسری که همه رکوردها را در هم شکسته و فوتبال را به دوران قبل و بعد خودش تقسیم کرده است. فوتبالیستی بادپا با ساق هایی چسبناک که می تواند جریان هر مسابقه ای را عوض کند و برای هر تیمی نقش مسیا (ناجی) را داشته باشد. ابرستاره ای که او را با همه ستاره های درخشان تاریخ فوتبال و بهترین های حال حاضر فوتبال را با او مقایسه می کنند.

لئو مسیِ سوپر استار

خانواده اول

خورخه هوراشیو مسی و سلیا ماریو کوچیتینی در بیست و چهارمین روز از ژوئن ۱۹۸۷، لئو مسی را به دنیا هدیه کردند. پدر لئو در مزان تولد او، کارگر کارخانه استیل بود. مسی، دو برادر بزرگتر به نام های رودریگو و ماتیاس و یک خواهر به نام ماریا سول دارد.

نیولز

علاقه لیونل به فوتبال، خیلی خیلی زود آغاز شد. پسرک کم سن و سال و قد کوتاه که زمانی برای بستنی برنده شدن روپایی می زد از همان ابتدا فوتبال را تبدیل به جدی ترین بخش زندگی اش کرد. نیولز اولدبویز آرژانتین اولین باشگاه حرفه ای مسی بود.

لئو مسیِ سوپر استار

بیماری هورمونی

بیماری هورمونی لئو مسی موجب شده بود قد و قامت او نسبت به هم سن و سال هایش بسیار کوتاه باشد؛ اتفاقی که می توانست دوران فوتبال او را با خطر نابودی مواجه کند. خانواده این بازیکن شرایط مالی لازم را برای درمان بیماری او نداشتند.

تغییر بزرگ؛ بارسلونا!

در ۱۳ سالگی، لیونل به همراه پدرش به اسپانیا رفت تا در تست های باشگاه بارسا شرکت کند. باشگاه کاتلانی تحت تاثیر استعداد مسی قرار گرفت و در کنار امضای قرارداد با او، همه هزینه های درمان پسرک آرژانتینی را متقبل شد. سفر پدر و پسر به اسپانیا، برای مدت نسبتا زیادی خانواده مسی را دو تکه کرد.

لئو مسیِ سوپر استار

قرارداد روی دستمال

اولین قرارداد مسی با باشگاه بارسلونا، روی دستمال کاغذی نوشته شد و به امضا رسید. شاید به همین خاطر است که او حالا روی یک دستمال، چند نفر را دریبل می زند. این قرارداد در کنار نسخه اول کتاب هری پاتر، مهمترین چیزی است که روی دستمال کاغذی نوشته شده است!

لئو مسیِ سوپر استار

گلاسیکو رنجرز

در سال ۲۰۰۵ گلاسیکو رنجرز در آستانه خرید این بازیکن از بارسلونا بود. در آن مقطع، مشکلات پاسپورت برای لئو دردسرساز شده بود اما ناگهان مسائل مربوط به سیتیزن شیپ او حل شد و مسی در این سال، به صورت رسمی شهروند اسپانیا لقب گرفت.

خاطره جیو

«رونالدینیو با تعجب به او نگاه کرد و گفت: این پسر از من هم بهتر می شود. آن روز همه به خاطر این جمله خندیدند!» این خاطره جیو فان برونکورست از خاطره اولین تمرین لئو مسی در بارسلوناست.

الگو

همانند همه آرژانتینی ها، مسی نیز تحت تاثیر کاراکتر ماردونا قرار داشت اما الگوی فوتبالی او «پابلو آیمار» بود!

اولین بازی و اولین گل

اولین بازی مسی برای بارسلونا، در شانزدهمین روز از اکتبر سال ۲۰۰۴ رقم خورد. او در اول مه ۲۰۰۵ اولین گلش برای تیم را با پاس رونالدینیو وارد دروازه آلباسته کرد و با ۱۷ سال و ۱۰ ماه و ۷ روز، جوان ترین گلزن تاریخ بارسا شد؛ رکوردی که البته بعدها توسط بویان شکسته شد.

لئو مسیِ سوپر استار

شادی گل

بدون استثنا بعد از هر گل، لئو مسی دو دستش را به سمت آسمان می گیرد و گلش را به مادربزرگ مرحومش تقدیم می کند؛ زنی که در روزهای نوجوانی مسی، نقش مهمی در فوتبالیست شدن او داشته است.

اخراج در اولین بازی ملی

اولین بازی لئو مسی در سال ۲۰۰۶ رقم خورد. او از دقیقه ۶۰ بازی با مجارستان وارد زمین شد و دقایقی بعد از داور کارت قرمز دریافت کرد!

لئو مسیِ سوپر استار

گلزنی در جام جهانی آلمان

با پیراهن شماره ۱۹ به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب تیم خوزه پکرمن برابر صربستان بازی کرد و اولین گلش در رقابت های جام جهانی را به زیبایی به ثمر رساند.

لئو مسیِ سوپر استار

نامزد

اولین بار در سال ۲۰۰۹ بود که مسی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد نامزدی در آرژانتین دارد و به زودی او را به اسپانیا خواهد آورد. این نامزد، آنتو رکوزو بود؛ دختری که از کودکی دوست لئو به شمار می رفت.

پسران

اولین فرزند لئو مسی، نوامبر ۲۰۱۲ به دنیا آمد و به گفته خودش، نگاه او را به زندگی و فوتبال تغییر داد. پسر دوم او نیز ظرف ماه های آینده متولد خواهد شد.

لئو مسیِ سوپر استار

دوست ها

دنی آلوز، خاوی ماسکرانو، جرارد پیکه و اخیرا نیز نیمار، صمیمی ترین دوستان او در بارسلونا به شمار می روند. سرخیو آگرو و سسک فابرگاس نیز نزدیکترین رفقای غیر هم باشگاهی لئو مسی هستند.

قاطعانه ترین توپ طلای تاریخ!

در سال ۲۰۰۹، مسی از ۴۸۰ رأی ممکن برای توپ طلا، ۴۷۳ رأی به دست آورد.

لئو مسیِ سوپر استار

بازی کامپیوتری محبوب

زمانی که اصلی ترین چهره تبلیغاتی بازی «رقابت حرفه ای فوتبال» بود، ناگهان فاش کرد که به بازی «فیفا» علاقه زیادی دارد و از آن به بعد به مردِ اول تبلیغاتی این بازی تبدیل شد. مسی به گفته خودش گاهی به صورت آنلاین با نیمار فیفا بازی می کند و همیشه هم این بازیکن را از پیش رو برمی دارد!

لئو مسیِ سوپر استار

گل محبوب

مسی گلش با ضربه سر به ادوین فان درسار در فینال لیگ قهرمانان را گل مورد علاقه اش در سال های حضور در بارسلونا عنوان می کند.

القاب

لاپولگا، دی یوس و کینگ لئو، اصلی ترین القاب مسی در بین بارسلونایی ها هستند.

دستمزد بارسا

بر اساس آخرین قرارداد با بارسلونا، مسی سالی ۲۱.۲ میلیون یورو از این باشگاه حقوق دریافت می کند.

درآمد؛ هفته ای یک میلیون یورو!

مجموع درآمد لئو مسی از تبلیغات و فوتبال به سالی ۵۲ میلیون پوند می رسد. فوق ستاره آرژانتینی هفته ای یک میلیون یورو درآمد دارد. ترکیش ایرلاینز اصلی ترین و گرانقیمت ترین اسپانسر این روزهای لئو مسی است. این بازیکن در چند تبلیغ بازرگانی با حضور کوبه برایانت برای این کمپانی حاضر شده است.

آدیداس

کمپانی آدیداس، اسپانسر ورزشی لئو مسی به شمار می رود و هر چند هفته یک بار، کفش های جدیدی برای این بازیکن تولید می کند؛ کفش هایی که نام و تاریخ تولد تیاگو روی شان حک شده و معمولا نشانه هایی از زادگاه مسی یعنی روزاریو نیز دارند. لئو در بسیاری از تصاویر خانوادگی نیز با لباس های آدیداس دیده می شود.

لئو مسیِ سوپر استار

خالکوبی

اولین خالکوبی لئو مسی، تصویر صورت مادر او بود که پشت کتف این بازیکن درج شد. بعد از تولد تیاگو، تصویر دست های پسر کوچک نیز به همراه عدد ۱۰ و چند نماد دیگر، پشت ساق چپ مسی قرار گرفت. لئو دست راستش را نیز با چند خالکوبی بزرگ و رنگی پوشاند تا نشان بدهد با پسربچه خجالتی ۱۰ سال قبل، تفاوت های زیادی کرده است.

لئو مسیِ سوپر استار

لالیگا

در طول ۱۱ فصل حضور در باشگاه بارسلونا، لئو مسی ۷ بار قهرمان رقابت های لالیگا شده است.

افتخار اروپایی

لئو در کنار دو سوپرکاپ اروپا و دو جام باشگاه های جهان، سه بار قهرمان معتبرترین تورنمنت باشگاهی در اروپا یعنی لیگ قهرمانان شده و این شانس را دارد که به زودی چهارمین عنوان را نیز به دست بیاورد.

بهترین پاسور

وجه تمایز مسی با بسیاری از مهاجمان دیگر تاریخ، در توانایی خیره کننده بازیسازی او نهادینه شده است. مسی اخیرا با عبور از رکورد ۱۰۶ پاس گل فیگو، تبدیل به بهترین پاسور تاریخ لالیگا شده است.

لئو مسیِ سوپر استار

المپیک

آرژانتینی چغر و بد بدن، در سال ۲۰۰۸ به همراه هم تیمی هایش در آرژانتین، طلای رقابت های المپیک را به دست آورد.

توپ طلا

مسی اولین بازیکن تاریخ با ۴ توپ طلا به شمار می رود. جوایزی که در ۴ سال متوالی به این بازیکن استثنایی رسیده است. آیا پنجمین توپ طلای او در سال ۲۰۱۵ به دست خواهد آمد؟

کفش طلا

لیونل مسی، تاکنون ۳ بار کفش طلای اروپا را پوشیده است.

لئو مسیِ سوپر استار

بهترین بازیکن جام جهانی

مسی در پایان جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، بهترین بازیکن رقابت ها لقب گرفت؛ اتفاقی که البته اعتراض نسبتا زیادی را نیز در پی داشت.

تنها هت تریک کننده رقیب رئال در تاریخ برنابئو!

در تمام تاریخ ورزشگاه برنابئو، تنها یک بازیکن توانسته در این ورزشگاه در مقابل رئال مادرید هت تریک کند. حدس بزنید چه کسی؟ البته که لیونل مسی!

آقای گل

مسی در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ آقای گل فوتبال اسپانیا شده و جایزه پی چی چی را به دست آورده است. لئو سابقه ۴ آقای گلی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را نیز دارد.

لئو مسیِ سوپر استار

بیشترین گل در طول سال

مسی با به ثمر رساندن ۹۱ گل در تقویم سال میلادی ۲۰۱۲، رکورد گرد مولر در این زمینه را شکست و عددی دست نیافتنی برای خودش خلق کرد.

بیشترین گل در طول فصل

۷۳؛ این عدد بیشترین گل های به ثمر رسیده توسط یک بازیکن در طول یک فصل در تاریخ فوتبال است؛ عددی که تنها لئو مسی توانسته به آن دست پیدا کند.

نامزدی توپ طلا

مسی تنها بازیکن تاریخ به شمار می رود که ۸ بار نامزد توپ طلا بوده است. او از سال ۲۰۰۷ به بعد همیشه جزو ۳ نفر نهایی برای بردن این جایزه ارزشمند قرار گرفته است.

بیشترین هت تریک

با ۵ هت تریک در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، از این حیث نیز رکورددار است.

بهترین گلزن

مسی تاکنون ۷۷ گل در رقابت های لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و به صورت مشترک با رونالدو، آقای گل این تورنمنت است. او با ۴۲۵ گل بهترین گلزن تاریخ بارسا و با ۲۸۳ گل بهترین گلزن تاریخ لالیگا نیز هست.

لئو مسیِ سوپر استار

بیشترین گل در یک بازی

مسی یکی از دو بازیکنی است که موفق شده در یک مسابقه لیگ قهرمانان ۵ گل به ثمر برساند. ۵ گل لئو در دیدار با لورکوزن وارد دروازه این تیم شده است. بازیکن دیگر لوئیز آدریانوی برزیلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رئال مادرید

      خدایش مسی پا به توپش خیلی خوبه حالا ما کار نداریم جایزه هایی که گرفته حقش بوده یا نه ، ولی کلاس و تریپ رونالدو کجا مسی کجا هر کاری کنه قیافش به سوپر استارا نمیخوره

      پاسخ ها

      • Amin

        دوست خوبم
        مسی قراره فوتبالیست باشه ، چه نیازی به سوپراستار بودن هستت ؟
        اگر منظور تبلیغات هست ، فعلا که فقط در زمینه ورزشی تبلیغ میکنه، واسه تبلیغ کردن در زمینه ورزشی هم نیاز به سوپراستار بودن نیست ، همین که بازیکن بزرگی باشه کافیه .

      • بدون نام

        فقط دخترا از رونالدو خوششون میاد!
        پسرا مسی رو دوست دارن چون نبوغ داره! اگه مغز مسی و رونالدو رو مقایسه کنی به تفاوت دخترا و پسرا پی میبری

    • یاسی

      چقدر این انسان رو بزرگ جلوه دادین.
      پدر و مادرش اینو به دنیا هدیه کردن؟ برای بشریت چه کاری انجام داده که میگین هدیه کردن؟ مادر ترزاست؟ پیامبره؟ کیه دقیقا؟ اینو که کلا دارن هر روز به یه جدم جدید به دادگاه میفرستن....

      پاسخ ها

      • Amin

        دوست عزیز ، هر زمینه ای توش انسان های بزرگ وجود داره
        مسی ، در زمینه ورزشی آدم بزرگی هست .
        قرار نیست همیشه از دید مذهب به همه چی نگاه کنیم

      • بدون نام

        دوست محترم، اگه انسان بزرگیه، برا یخودش و برای ورزش بزرگه، آدم وقتی میگه فلانی هدیه خداست، که طرف کاری برای پیشرفت علم یا برای انسانها انجام داده باشه، مسی اونقدر هم که تو ایران مشهوره، والا تو جهان اونقدر مشهور نیست!!!! چه ربطی به مذهب داره؟ ملت ایران کلا یا از کسی متنفرن، یا عاشقشن، الان عاشق مسین، همین یه سال قبل تو فیسبوکش مینوشتن سلام هورمونی چطوری؟ یا هزار تا فحش دیگه. بیاین متعادل باشیم. مسی اونقدرها ه بزرگ نیست که بهش بگیم هدیه خدا! والا!

      • بدون نام

        اشتباه منفی دادم

    • بدون نام

      بهترین بازیکن کل تاریخ در کهکشان راه شیری وخیلی جاهای دیگه

      پاسخ ها

      • یاسی

        شما چون فوتبال رو نمیدونی چیه و اطلاعات عمومیتم پایینه، نمیشه بهت خرده گرفت. آفرین پسرم برو بشین مشقتو بنویس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج