۲۱۵۲۶۶
۱۳ نظر
۵۰۰۷
۱۳ نظر
۵۰۰۷
پ

زیباکلام: چرا پشت پیکر شهدا پنهان شدید؟!

صادق زیباکلام تحلیل گر مسائل سیاست داخلی گفت: تندروها از ترس پشت پیکر ۲۷۵ شهید غواص پنهان شدند.

آفتاب نیوز: صادق زیباکلام، تحلیل‌گر مسائل سیاست داخلی در واکنش به حواشی تشییع پیکر شهدای غواص در میدان بهارستان گفت: مدت‌ها است که گروه اقلیت افراطی و تندرو که نه پایگاه مردمی و نه پایگاه اجتماعی دارند سعی می‌کنند مناسبت‌هایی مثل تشییع جنازه غواص‌ها که دیروز برگزار شد را مستمسک قرار دهند تا به مخالفین سیاسی‌شان حمله کنند.

زیباکلام گفت: این گروه اگر تاسوعا و عاشورا، حلول ماه مبارک رمضان و حتی تشییع جنازه غواصان باشد این کار را می‌کنند که از شور احساسات و عواطف مذهبی مردم برای حمله به مخالفین سوءاستفاده کنند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه که اکثریت افرادی که دیروز جمع شده بودن مخالف تندروها هستند، یادآور شد: این اکثریت به روحانی رای دادند، طرفدار مذاکرات و ظریف هستند.

او تاکید کرد: اینکه شما بیاید با کمک صداوسیما طوری رفتار کنید که جمعیت را به نفع مخالفین روحانی مصادره کنید و وانمود کنید که این افراد می‌خواهند به دهن امریکا زده شود و همچنان سیاست‌های تندروانه جبهه پایداری ادامه پیدا کند اصلا و ابدا چنین نیست. آنهایی که آمده‌اند به خاطر احساسات ملی و مذهبی که نسبت به فرزندان وطن داشتند آمدند. چه کسی می‌گوید این‌ها آمده بودند بگویند ما مخالف مذاکرات هستیم.

زیباکلام در این مصاحبه به صورت موکد با طرح پیشنهادی برای مواجه عمومی با این طرز تفکر تندروها توصیه کرد: اگر این اقلیت تندرو و ۸درصدی جبهه پایداری که در انتخابات ۹۲ به سعید جلیلی رای دادند فکر می‌کنند هواداران زیادی دارند اجازه دهند فردا وزارت کشور مجوز صادر کند بگوید هرکس که طرفدار مذاکرات هست، هرکس که می‌خواهد مذاکرات به نتیجه برسد در بیابان‌های بهشت زهرا جمع شوند که در خیابان هم نباشد تا بهانه امنیتی بیاورند. چرا می‌ترسند؟

او در ادامه پرسید: چرا یکبار اجازه ندادند که طرفداران اصلاحات و طرفداران دولت روحانی تجمع کنند اما خودشان از نمازجمعه، تاسوعا عاشورا و تشییع جنازه استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند این طور جا بیاندازند که همه مخالف مذاکرات هستند؟ اگر ترس ندارید پس چرا از این مردم می‌ترسید؟ من قول شرف می‌دهم که حتی یک شیشه هم نشکنند.

او درخواست کرد که اجازه بدهید مخالفین در بیابان‌های بهشت زهرا جمع شوند آن زمان ببینند چند میلیون حضور پیدا می‌کنند؟ چرا به‌جای اینکه چنین آزمونی کنند به دروغ تجمع تشییع جنازه‌ را به نفع خودشان مصادره می‌کنند؟ چرا مناسبت‌های ملی را مصادره می‌کنند؟ اگر کسی ۳۰ سال پیش برای وطن شهید شده، برای جبهه پایداری رفته است؟ چه کسی گفته شهدای جنگ و رزمندگان و آزادگان طرفداران تندروها هستند.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که نظرشما در مورد شیوه برگزاری این تشییع جنازه چیست، گفت: مسلم است که از این مراسم سواستفاده سیاسی شده است. برگزار کنندگان همدست تندروها بودند اما من به برگزار کنندگان و تندروها می‌گویم؛ اگر ترسی ندارید که اتفاقا سرپا ترس هستید که پشت جنازه ۲۷۵ شهید پنهان می‌شوید اجازه دهید موافقان مذاکرات هم در بیابان‌های بهشت زهرا تجمع کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الیور

      شیر مادرت حلالت !

    • احمد

      درودبرمنطق بی بدیلت دکتر

    • mehdi

      فقط ميشه گفت احسنت . ايول داري دكتر

    • بدون نام

      اگر روزی قرار باشد موافقان جمع شوند آنوقت معلوم خواهد شد خیلی چیزا !؟

    • بدون نام

      یه سوال دارم
      آیا استفاده از رنگ سبز که تقدسی مذهبی دارد برای یک جریان خاص سیاسی سوء استفاده از مقدسات نبود؟! شعار یا حسین میرحسین چی؟! استفاده از روزهای خاص انقلاب و تظاهراتهای آن مثل روز قدس، روز دانشجو و اشغال لانه جاسوسی و دیگر روزهای انقلاب که در سال 88 توسط برخیها مصادره شد و شعارهای خاص خودشون رو دادن از جنس همین مصادره کثیفی نیست که این همه ازش مینالند؟! آقای زیباکلام چرا در این مورد سکوت کردید؟!

    • javid

      درود بر پرچمدار آزادی بیان در ایران ...

    • ایس یوس

      زنده باد دکتر
      دکتر جان مطمعنم این کامنتها را خواهی خواند . احتیاط کن کمی. مردم دیگر نمیتوانند جان برکف باشند چون این شیوه تفکر همه چیز را کمی آنطرف تر می دید ولی بواسطه روشن شدن برخی مساعل کمی این شیوه تفکر کمرنگ شده و ثانیا پیروان خط فکر شما اصلن اینگونه فکر نمیکنند اینجا مردمانش مثل کوفیان نیستند اما اسیر نان شب زن وبچه هستند و مجبورند شرمنده ات شوند همانگونه که شرمنده ... شدند. چون دوستت دارم این را میگویم. من و سرزمینم به شما نیاز داریم .امیر کبیر به وقت عزلش گفت فهمیدم مملکت نه وزیر باهوش نیاز دارد و نه به شاه باهوش بلکه به مردمی دانا نیازمند است.

    • بدون نام

      برترینها خواهش می کنم دنبال یه آرم باسواد باشین و از نظراتش استفاده کنید!!!

      پاسخ ها

      • صمد از تبریز

        جناب user
        معیار شما برای با سواد بودن در مسائل اجتماعی و سیاسی چیست ؟ آیا اگر شخصی مطابق با نظر شما نظر بدهد میشود باسواد ؟!!!

    • فرهاد

      درود بر احمدي نژاد

    • يك معلم

      بهترين راه انجام رفراندوم براي موضوع هسته اي است

      پاسخ ها

      • محمدم

        رفراندوم هسته ای جالبه
        خداییش اگر چنین شود عین دموکراسی خواهد بود

    • بدون نام

      حرفی که از دل خیزد بر دل نشیند.واقعا زیبا کلام هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج