۲۱۶۱۴۲
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا ۱.۲ میلیارد آن گیمر هستند

به این آمار توجه کنید؛ ۱.۲ میلیارد گیمر در سرتاسر جهان، ۷۰۰ میلیون کاربر که به صورت آنلاین بازی های ویدئویی را تجربه می کنند. برخلاف انتظارات مردها تنها ۵۲ درصد گیمرها را تشکیل می دهند. ۳۹ درصد از مخاطبان بازی در سرتاسر جهان بالای ۳۶ سال سن دارند.

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: به این آمار توجه کنید؛ 1.2 میلیارد گیمر در سرتاسر جهان، 700 میلیون کاربر که به صورت آنلاین بازی های ویدئویی را تجربه می کنند. برخلاف انتظارات مردها تنها 52 درصد گیمرها را تشکیل می دهند. 39 درصد از مخاطبان بازی در سرتاسر جهان بالای 36 سال سن دارند.

در سال 2014 میلادی درآمد صنعت بازی چیزی حدود 101 میلیارد دلار بود. طی ماه های اخیر یک بازی ویدئویی توانست با مجموع فروش بیش از سه میلیارد دلار، اوتار به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ را پشت سر گذاشته و تبدیل به پرفروش ترین محصول دنیای سرگرمی شود.

تمام آمار و ارقام ارائه شده به خوبی نشان می دهد که امروزه دیگر صنعت سینما پردرآمدترین شاخه از سرگرمی نیست. بازی های ویدئویی با افزایش مخاطب های خود توانسته اند بخش عمده ای از جامعه جوان دنیا را به خود جذب کنند.

در شرایطی چنین اتفاقی می افتد که برای تماشای فیلم کافی است 10 دلار هزینه کنید اما خرید یک بازی در خارج از کشور 60 دلار نیاز دارد. این نشان می دهد که با وجود نیاز به هزینه بیشتر برای حضور در این صنعت، باز هم گیمرها عقب نشینی نمی کنند.

روز گذشته بخش ابتدایی نمایشگاه E3 به عنوان بزرگترین رویداد صنعت بازی که در لس آنجلس دنبال می شود، به اتمام رسید. در این قسمت شرکت هایی همچون مایکروسافت، سونی، بتسدا، الکترونیک آرتز و یوبی سافت کنفرانس های مطبوعاتی خود را برگزار کرده و جدیدترین بازی ها و فناوری های این صنعت را به نمایش درآوردند. از عینک های واقعیت مجازی که دریچه جدیدی را به دنیای فناوری باز می کنند گرفته تا محصولاتی که توانایی فروش چند میلیارد دلاری را طی سال جاری و آینده میلادی در اختیار دارند.

XBOX ONE

مایکروسافت

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

بزرگترین تولیدکننده سیستم عامل جهان، امسال نیز با شعار نمایش بازی های ویدئویی پا به نمایشگاه لس آنجلس گذاشت. همچون سال های گذشته فیل اسپنسر به عنوان رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت سعی کرده با انتشار جدیدترین اخبار از محصولات مختلف بخش سرگرمی مایکروسافت، دارندگان کنسول ایکس باکس وان را راضی کند.

کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در همان ابتدا با نمایش کامل «هیلو ۵» شروع شد؛ بازی انحصاری جدید مایکروسافت که به عنوان یکی از پرفروش ترین ساخته های داخلی این شرکت نیز محسوب می شود، برای اولین بار در نمایشگاه امسال به صورت کامل معرفی شده و نمایش بسیار خوبی را نیز تجربه کرد.

در کنار این بازی، چهارمین قسمت از مجموعه بسیار موفق «چرخ دنده های جنگ» نیز برای اولین بار به نمایش درآمد. در این عنوان دیگر خبری از مارکوس فینیکس به عنوان شخصیت اصلی نیست اما بازی همچنان شباهت فراوانی به قسمت های قبلی در این مجموعه دارد. هر چند مایکروسافت عناوین قابل توجهی را در نمایشگاه امسال به همراه داشت اما نقطه اوج کنفرانس آنها مربوط به عینک واقعیت مجازی هولولنز می شد.

هر چند مایکروسافت چند ماه پیش عینک واقعیت مجازی خود را به صورت رسمی معرفی کرد اما تاکنون فرصت نمایش قابلیت های مختلف آن را به دست نیاورده بود. بالاخره بعد از چند ماه در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه E۳ قابلیت های هولولنز در «ماینکرفت» به نمیاش درآمد.

هولولنز در کنار قابلیت هایی که دیگر محصولات مشابه یعنی حضور کاربر در دنیایی کاملا مجازی در اختیار دارند، این توانایی را نیز به همراه دارد که با نمایش محیط واقعی بعضی المان های مجازی را به آن اضافه کند. به طور مثال در بخشی از کنفرانس مایکروسافت فردی که در حال تجربه ماینکرفت بوده، بازی خود را روی میزی کاملا معمولی منتقل کرده و در ادامه با لمس اجزای مختلف آن روی میز می توانست با بازی مورد نظر تعامل قابل قبولی برقرار کند.

مطمئنا نمایش قابلیت های جدید هولولنز شگفت انگیزترین بخش کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت در نمایشگاه امسال بود که در آینده نویدبخش آینده ای متفاوت برای دنیای فناوری و بازی های ویدئویی است.

EA

الکترونیک آرتز

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

بالاخره بعد از گذشت سال ها، الکترونیک آرتز نسخه جدید «نیاز به سرعت» را معرفی کرده و قابلیت هایی را به نمایش درآورد که پیش از این در قسمت های قدیمی مجموعه تنها دیده شده بودند. طرفداران قدیمی این مجموعه می توانند امیدوار باشند که بازی جدید، خاطرات آنها با دو قسمت آندرگراند را زنده کند.

در کنار این عنوان بالاخره قسمت جدید «لبه آیینه ها» به طور کامل نمایش داده شد؛ بازی که تمرکز اصلی خود را استفاده از حرکات پارکور برای پشت سر گذاشتن مراحل قرار داده است. نکته قابل توجه این است که تیم الکترونیک آرتز در کنفرانس مطبوعاتی امسال با حضور پله به عنوان یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ، نسخه جدید فیفا را معرفی کرد.

سازندگان بازی در فیفا ۱۶ تمرکز اصلی خود را روی این مسئله قرار داده اند تا با پردازش حرکات دقیق فوتبالیست های مطرح دنیا همچون لیونل مسی، نسخه شبیه سازی شده آنها را بیش از پیش شبیه به واقعیت کنند. در نهایت باید به این نکته توجه کرد که الکترونیک آرتز در انتهای کنفرانس مطبوعاتی خود جدیدترین بازی بر اساس دنیای جنگ ستاره ای را با عنوان «خط مقدم» به نمایش درآورد.

استودیوی دایس به عنوان سازنده این بازی از تکنیک گرافیکی خاصی استفاده کرده و نتیجه آن باعث شده تمامی محیط های بازی شباهت بسیاری به تصاویر واقعی داشته باشند.

نکته قابل توجه این است که در نمایش های اولیه بسیاری از مخاطبان به اشتباه فکر کردند الکترونیک آرتز در حال نمایش بخش هایی از فیلم جنگ ستاره ای است. در این بازی که به صورت کاملا چند نفره و آنلاین دنبال می شود، گیمرها می توانند در تیم های ۲۴ نفره مقابل یکدیگر قرار گرفته و نقش شخصیت های مطرح این مجموعه همچون لوک اسکای واکر و دارت ویدر را ایفا کنند.

SQUARE ENIX

اسکوئر انیکس

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

بعد از نینتندو که همچون سال گذشته کنفرانس زنده برگزار نکرده و به ویدئویی از قبل ضبط شده رضایت داد، نوبت به اسکوئر انیکس رسید تا همانند بتسدا برای اولین بار امسال کنفرانس مطبوعاتی زندنه برگزار کند.

هر چند مسئولین اسکوئر انیکس از جنبه اجرایی در سطح بسیار پایین تری از دیگر رقبای خود قرار داشتند اما توانستند با ارائه محتوای خود، ضعف های خود را بپوشانند.

در همان ابتدای کنفرانس، سومین قسمت «جاست کاز» به نمایش درآمد که از نظر کارشناس ها بهترین فیزیک را در میان بازی های ویدئویی در اختیار دارد. در این بازی با استفاده از فیزیک محیطی حرکاتی را می توانید به نمایش درآورید که در دیگر محصولات این صنعت بی سابقه هستند.

در ادامه نوبت به نسخه جدید «هیتمن» رسید. این بار نیز مامور ۴۷ به عنوان شخصیت اصلی مجموعه بازگشته تا گیمرها را برای حضور در دنیای آدمکش های حرفه ای دنبال کند. طبق معمول گذشته ساخت موسیقی این اثر بر عهده جسپر کیدی قرار دارد که ساخت موسیقی تعداد زیادی از فیلم های هالیوودی را در کارنامه خود دارد.

امسال بالاخره اسکوئر انیکس در کنار مجموعه های آشنایی همچون آخرین فانتزی و اقیانوس ستاره ها، مجموعه جدیدی را معرفی کرد. این بازی که تحت عنوان پروژه تتسونا شناخته می شود، توسط استودیوی تازه تاسیس توکیو آر پی جی فکتوری در حال ساخت است.

Bethesda

بتسدا

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

شرکت بتسدا به عنوان یکی از بزرگترین ناشرهای فعلی صنعت بازی برای اولین بار در نمایشگاه امسال کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. در این کنفرانس تعدادی از عناوین مختلف شرکت همچون «فالوت ۴»، نسخه جدید «Doom» و دومین قسمت از مجموعه «سیاه رو» به صورت رسمی و به نمایش درآمدند.

در همان ابتدا تادهاورد به عنوان کارگردان اصلی فالوت روی سن آمده و نمایش اولیه بازی را شروع کرد. این قسمت از مجموعه فالوت همچون قسمت های گذشته در دنیایی دنبال می شود ه با جنگ هسته ای به کلی نابود شده. این بار بوستن پسا آخرالزمانی به عنوان محیط اصلی بازی شناخته می شود. گیمر در همان ابتدا می تواند شخصیت اصلی را با توجه به سلیقه خود و البته تعداد زیادی متغیر شکل داده و در ادامه روند اصلی داستان را شروع کند.

همچون قسمت های قبلی کلیت جریان بازی به صورت نقش آفرینی (ساخت شخصیت و ارتقای آن در طول بازی بسته به انتخاب های مخاطب) دنبال می شود. نکته قابل توجه این است که سگ همراه شخصیت اصلی این بار کامل از نو طراحی شده و سازندگان بازی سعی کرده اند با استفاده از هوش مصنوعی کاملا جدید، همراهی قابل توجه و البته باهوش را طراحی کنند.

در کنار این عنوان بالاخره بعد از گذشت چند سال نسخه جدید Doom به عنوان یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین بازی های تاریخ به صورت رسمی معرفی شد. نمایش اولیه بازی به خوبی نشان می دهد که این نسخه به ریشه های مجموعه بازگشته و سعی دارد گیمر را در جریانی بسیار سریع و نفسگیر قرار دهد.

UBISOFT

یوبی سافت


از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

شرکت فرانسوی یوبی سافت به عنوان یکی از مطرح ترین ناشرهای صنعت بازی بدون ش امسال ضعیف ترین کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه E۳ را برگزار کرد. در این نمایش که با حضور تعدادی از ستاره های سینما و موسیقی همراه شد، یوبی سافت بازی های مختلف خود از جمله «رینبوسیکس» و «دیویژن» را به نمایش درآورد. دیویژن روایتگر نیویورکی است که با شیوع ویروسی ناشناخته جمعیت آن از بین رفته و تعداد انسان های عادی بسیار اندک شده اند.

سازندگان بازی در استودیوی یوبی سافت مسیو برای این عنوان نقشه کامل شهر نیویورک را طراحی کرده و تمامی بخش های آن را در اختیار گیمر قرار داده اند.

نکته قابل توجه این است که در این بازی چیزی به نام هوش مصنوعی حضور نداشته و تمامی شخصیت های حاضر توسط گیمرهای مختلف در حالت آنلاین کنترل می شوند. کاربرها با قرار گرفتن در گروه های چند نفره می توانند به بخش های مختلف رفته و با دریافت و انجام ماموریت در داستان پیشروی کنند.

طبق اطلاعات به دست آمده دیویژن تنها در حالت آنلاین قابل بازی بوده و روند قابل توجهی را در اختیار دارد. از دیگر نکات قابل توجه این عنوان می توان به گرافیک چشمگیر و انیمیشن بسیار طبیعی اشاره کرد که در هیچ بازی آنلاین دیگری سابقه نداشته است.

در نهایت باید به این نکته توجه کرد که یوبی سافت به عنوان سورپرایز امسال قسمت جدید گوست ریکون را تحت عنوان «سرزمین وحشی» معرفی کرد. در این عنوان دنیای بازی کاملا در اختیار گیمر بوده و برای دسترسی به محیط های مختلف آن باید از وسایل نقلیه مختلف استفاده کرد.

در این بازی گیمر نقش یکی از نیروهای نظامی ویژه را برعهده گرفته و می تواند با دیگر گیمرها همراه شده و تیم های مختلفی را برای انجام ماموریت های متنوع تشکیل دهند. هر چند نمایش این بازی در سطح قابل قبولی قرار داشت اما در مجموعه روند برگزاری کنفرانس مطبوعاتی یوبی سافت به هیچ وجه راضی کننده نبود.

Sony

سونی

از جمعیت هفت میلیاردی دنیا 1.2 میلیارد آن گیمر هستند

در روزهایی که سونی پرفروش ترین کنسول خانگی یعنی پلی استیشن ۴ را در اختیار دارد، مسئولین شرکت نتوانسته بودند برای برنامه انتهای سال جاری میلادی آثار مناسبی را در نظر بگیرند. همین موضوع باعث شده بود بسیاری انتظار بازی های مختلفی را داشته باشند که برای اولین بار در نمایشگاه امسال به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ معرفی شوند.

در نهایت همین اتفاق رخ داده و سونی یکی از بهترین کنفرانس های چند سال اخیر نمایشگاه E۳ را رقم زد. در همان ابتدا سونی یکی از معروف ترین عناوین خود که از سال ۲۰۰۹ تاکنون نمایشی نداشت را برای بار دیگر معرفی کرد.

«آخرین نگهبان» که سال ها پیش برای کنسول پلی استیشن ۳ در نظر گرفته شده بود، با طولانی شدن مراحل ساخت به کنسول جدید سونی منتقل شده و در نهایت برای عرضه در سال ۲۰۱۶ میلادی برنامه ریزی شده است. در این بازی گیمر کنترل پسربچه ای را برعهده دارد که توسط موجودی غول پیکر (ترکیبی از گرگ و عقاب) همراهی می شود. هر چند گیمر تنها کنترل پسربچه داستان را برعهده دارد اما می تواند از موجود اشاره شده برای پشت سر گذاشتن موانع مختلف کمک بگیرد.

به جز این بازی سونی سومین قسمت از مجموعه «شنمو» را به صورت انحصاری برای پلتفرم خود معرفی کرد. نکته قابل توجه این است که قسمت های پیشین شنمو که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ عرضه شده اند، سال ها به عنوان پرخرج ترین بازی های تاریخ شناخته می شدند.

از جمله دیگر آثار بزرگ سونی می توان به قسمت هفتم «آخرین فانتزی» اشاره کرد. آخرین فانتزی همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی های ژاپن شناخته شده و قسمت هفتم آن که سال ها پیش برای پلی استیشن ۱ عرضه شده بود، در این مجموعه محبوب ترین است. بعد از گذشت بیش از یک دهه سونی و اسکوئر انیکس به عنوان سازنده بازی، نسخه بازسازی شده این عنوان را برای پلی استیشن ۴ تایید کردند.

امسال استودیوی گوریلا گیمر بالاخره بعد از چند سال بازی جدید خود تحت عنوان «افق» را معرفی کرد. عنوانی که در دنیایی پسا آخرالزمانی اما با حضور ربات های دایناسورشکل دنبال می شود. افق یکی از بهترین نمایش های امسال را به خود اختصاص داد.

در کنار بازی های مختلفی همچون بتمن، کیش آدمکش و جنگ ستاره ای سونی در انتهای کنفرانس خود بهترین نمایش امسال را رقم زد. قسمت چهارم مجموعه «آنچارتد» که به عنوان یکی از موفق ترین بازی های تاریخ شناخته می شود، برای بار دیگر در کنفرانس مطبوعاتی امسال سونی به نمایش درآمده و صحنه های فوق العاده ای را به نمایش درآورد.

استفاده از جلوه های سینمایی، گرافیک فوق العاده و البته معرفی قابلیت کنترل وسایل نقلیه برای اولین بار در این مجموعه، نمایش آنچارتد ۴ را به بهترین بخش E۳ امسال تبدیل کردند.

در نهایت باید به این نکته نیز توجه کرد که سونی بخشی از کنفرانس خود را به عینک واقعیت مجازی مورفیوس اختصاص داد. مورفیوس همچون دیگر رقبایش این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می دهد که در محیطی کاملا مجازی قرار گرفته و با اجزای مختلف آن تعامل برقرار کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Shayan ps4

      اي ول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج