جاباما
۲۱۶۴۶
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

۱۰ راهکار ساده برای تزئین خانه

به فکر راهکارهایی ساده و ارزان برای داشتن چیدمان مطلوب در محیط منزل باشیم. با ۱۰ راهکار ساده برای تزئین خانه آشنا شوید.

10 راهکار ساده برای تزئین خانه

هفت صبح: این روزها که خانه ها کوچک تر و کوچک تر می شوند و تهیه تزئینات منازل هزینه گزافی می طلبد باید به فکر راهکارهایی ساده و ارزان برای داشتن چیدمان مطلوب در محیط منزل باشیم. با ۱۰ راهکار ساده برای تزئین خانه آشنا شوید.

10 راهکار ساده برای تزئین خانه

۱- بهتر است به هر قیمتی راضی نشوید خانه تان را زیبا کنید. اگر خانه شما در روز دارای نور کافی نیست از پرده های سنگین و ضخیم به بهانه شکیل بودن و شیک بودنشان استفاده نکنید. نور خانه یکی از فاکتورهای مهم در داشتن چیدمانی زیبا و روح بخش است پس خودتان را مجبور نکنید که از همه کلیشه ها برای چیدمان خانه استفاده کنید. فاکتورهای اصلی برای داشتن خانه ای زیبا را فدای چیزهای عامه پسند نکنید. بهتر نیست به جای وسایل و ایده های کلیشه ای، فضاییی زیبا همراه با آرامش داشته باشید؟

۲- اموزه طراحان چیدمان خانه سعی دارند با ترکیب عناصری از سبک های قدیم و جدید چیدمانی مدرن و نو در خانه به وجود آورند. اگر می خواهید چیدمان خانه تان را تغییر دهید لازم نیست تمامی وسایل خانه و همه چیزهایی که در اختیار دارید و عمری برای جمع کردن آنها سعی و هزینه کرده اید، را دور بریزید. تنها کافی است با تغییر دادن یکی از وسایل، محیطی مدرن و جدید به وجود آورید. به طور مثال اگر از میز و صندلی غذاخوری تان خسته شده اید یا یک نواختی خانه دلتان را زده و خواهان یک تغییر تحول آن هم با هزینه کم هستید، می توانید فقط با تعویض صندلی ها یا حتی با تغییردادن پارچه روکش صندلی ها آنها را به سبکی جدید درآورید و حس و حالی نو به فضای خانه ببخشید.

۳- در طراحی خانه با دل و جرات عمل کنید. نگران واکنش اطرافیان نباشید چون اینجا، خانه شماست و شما این حق را دارید که با سلیقه خودتان آن را چیدمان کنید. خودتان را مجبور به کارهایی که همه در چیدمان خانه شان انجام می دهند نکنید و ایده خودتان را هرچند که شاید در نظر دیگران کمی غریبه و جا نیفتاده است عملی کنید.

۴- قراردادن مجموعه ای از تابلوها کنار هم روی دیوار بسیار زیبا و سبکی هنری به خانه می دهد. تابلوها حتما نباید گران قیمت و کار دست باشد شما می توانید با قراردادن چند قاب ساده چوبی یا نقاشی های ساده مجموعه ای دلنشین در خانه به وجود آورید. اگر در چیدمان تابلوها ترکیب رنگ و هماهنگی لازم را رعایت کنید حتما فضایی زیبا و روح بخش به خانه می بخشید.

10 راهکار ساده برای تزئین خانه

۵- امروزه طراحان چیدمان خانه به دلیل محدودیت فضا سعی می کنند از حداقل وسایل، زیباترین فضا را به وجود آورند. به عنوان نمونه اگر جایی برای قراردادن تختخواب بزرگ خود ندارید با قراردادن چند کوسن آن را تزئین کنید و در جایی قرار دهید که بتوانید به عنوان یک کاناپه از آن استفاده کنید.

۶- بهتر است فضای خانه را با قراردادن وسایل زیاد شلوغ نکنید. هرچه فضا آرام تر و منظم تر باشد، فضایی کلاسیک همراه با تازگی خواهید داشت. اگر خواهان مبلمان بزرگ هستید سعی کنید رنگ های آرام و ساده انتخاب کنید تا با تداخل رنگ ها فضایی به هم ریخته و شلوغ به وجود نیاید. رنگ کفپوش خانه بسیار مهم است. هرچه رنگ کف اتاق آرام تر باشد فضای آرام تری به وجود می آورد.

۷- سعی کنید همیشه گوشه ای دنج در خانه برای خودتان طراحی کنید تا هر زمان که از هرجا و هرکس خسته شدید به آنجا پناه آورید و احساس آرامش در آنجا داشته باشید. این گوشه دنج حتما نباید فضایی خاص باشد شما می توانید با قراردادن یک صندلی یا نیمکتی چوبی با یک میز کوچک و قدیمی حسی دل انگیز به فضا بدهید و فضایی دنج خلق کنید. سعی کنید روی این میز گلدانی ساده با شاخه گلی طبیعی قرار دهید. اگر این فضا را کنار یک پنجره چیدمان کنید بسیار عالی است.

10 راهکار ساده برای تزئین خانه

۸- به دلیل جایگاهی که تلویزیون در خانه دارد و دوست همیشگی برای خانواده ها شده، بهتر است آن را در جایی قرار دهید تا افراد خانه بتوانند دور هم بنشینند و در ساعت های تماشای تلویزیون در کنار هم باشند.

۹- اگر مایلید که دیوارهای خانه را کاغذدیواری کنید اما از هزینه آن نگران هستید می توانید دیوارهای اصلی و آن دیوارهایی که در زاویه دید بیننده قرار دارد را با کاغذ و دیوارهای رو به رو را با رنگ های مکمل کاغذ دیواری بپوشانید. در این صورت هم سبکی مدرن به وجود آورده اید هم هزینه زیادی نمی پردازید. نکته مهم اینکه قبل از انجام این کارها حتما به رنگ دیگر وسایل و کفپوش خانه توجه کنید.

۱۰- بیشترین وقت خانم خانه در آشپزخانه می گذرد. پس این حق خانم خانه است که در مورد سبک و وسایل آن و چیدمان انجا بیشترین نظر را بدهد. بعضی از خانم ها فکر می کنند آشپزخانه نیز باید مانند دیگر قسمت های خانه از وسایلی کاملا شیک و گران تزئین شود و در معرض دید نیز قرار گیرد. در این صورت فضایی بسیار شلوغ خواهید داشت و به دلیل فراوانی وسایل امکان هرگونه آسیب و شکستن وجود دارد. سعی کنید وسایلی که بیشترین استفاده روزانه از آنها دارید را روی میز کابینت قرار دهید و وسایل غیرضروری را داخل کابینت بگذارید. به این ترتیب هم فضای بیشتری در آشپزخانه به وجود می آید و هم لازم نیست برای تهیه وسایلی که داخل کابینت قرار می گیرد هزینه زیادی بپردازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      از مطالب دکوراسیون خیلی استفاده کردم
      ممنونازشما

    • بدون نام

      مهمونام عاشقش شدند

    • زینب

      موردپسندبود.ممنون ازشما

    • زهرا

      خونه هاتون خیلی کوچیک بود

    • دل آرام

      سلام شماكه زحمت كشيدين و نوشتين خوب عكس مرتبط با مطلب رو بزارين اين عكسا دلنشين نيستن
      مثلا من خونه با كف پوش و بدون فرش رو دوست ندارم
      فرش يه گرماي خاصي به خونه ميده
      هرچند شايد كف پوش امروزي تر باشه اما حس زندگي رو سرد ميكنه

    • زهرا

      به قول باب اسفنجی من اون 3تا خونه رومیخام*********

    • مهسا

      ممنون خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج