۲۱۶۶۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

واقعیت‌هایی در فهرست میلیاردرهای جهان

نشریه فوربس برای بیست و نهمین سال متوالی، فهرست ۵۰۰ میلیاردر برتر جهان را برای سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر کرد که بررسی واقعیت‌هایی در این فهرست، می‌تواند حقایق جالبی را بر ما آشکار کند.

واقعیت‌هایی در فهرست میلیاردرهای جهان



برترین ها: فهرست پانصد نفر از میلیاردرهای جهان که نشریه مشهور فوربس، اخیراً منتشر کرد، همچون روال سال های گذشته، تحلیل ها و آمارهای مختلفی را در اختیار کارشناسان و فعالان کسب و کار دنیا قرار داد. فوربس برای بیست و نهمین سال متوالی، فهرست برترین میلیاردرهای جهان را به همراه تحلیلی از وقایع کسب و کارشان، ارائه کرد که برای سال 2015 میلادی، این فهرست واکنش های زیادی را در پی داشت.

واقعیت‌هایی در فهرست میلیاردرهای جهان

به گزارش سرویس موفقیت پرتال برترین ها، فهرست پانصدگانه فوربس، که چندی پیش ارائه شد، به زعم کری دولان و لوییسا کرول، تحلیل گران فوربس، دارای حقایق جالبی است که باید به ان توجه کرد. علی رغم کاهش شدید بهای جهانی نفت و تضعیف یورو در سال گذشته میلادی، سرمایه و دارایی برترین میلیاردرهای دنیا، نه تنها کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش محسوسی را نشانم یدهد. ۱۸۲۶ میلیاردر اول دنیا که توسط فوربس بررسی می‌شوند، نشان گر این واقعیت است که مجموعه دارایی خالص این افراد، به ۷.۰۵ تریلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱ تریلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

در این فهرست ۱۸۲۶ میلیاردر، شاهد حضور ۲۹۰ تن از فعالان کسب و کار هستیم که برای نخستین بار، به باشگاه میلیاردرهای جهان وارد می‌شوند. از این ۲۹۰ نفر، ۷۱ نفر چینی هستند. حضور میلیاردهای جدید به فهرست فوربس، نشان می‌دهد که فضای کسب و کار در مقایسه با سده گذشته، کاملاً تغییر کرده است و خلاقیت های مختلف می‌تواند، افرادی را حتی به صدر فهرست برترین میلیاردرهای دنیا پرتاب کند. موضوعی که درباره مارک زوکربگ، خالق فیسبوک شاهد بودیم.

واقعیت‌هایی در فهرست میلیاردرهای جهان

همانند روال سال های گذشته، بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت آمریکا، در صدر میلیاردرهای جهان قرار دارد. برای شانزدهمین بار در ۲۱ سال گذشته، بیل گیتس همچنان نفر اول میلیاردرهای جهان است. سرمایه وی، ۳.۲ میلیارد دلار افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. اگر چه بیل گیتس، ۱.۵ میلیارد دلار از دارایی های خود را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس در نوامبر سال گذشته میلادی اعطا کرد، اما همچنان قدرت وی حفظ شده است. کارلوس اسلیم، تاجر مشهور مکزیکی در رتبه دوم قرار دارد و پس از وی، وارن بافت، غول وال استریت و نخبه بازار بورس، در رتبه سوم برترین میلیاردرهای جهان قرار دارند. امانچیو اورتگا، تاجر مشهور اسپانیایی، رده بعدی از وارن بافت هست.

وارن باتف در فهرست میلیاردرهای دنیا، بیش‌ترین سرمایه را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد و شرکت‌های او توانستند، ۱۴.۵ میلیارد دلار درامد کسب کنند. این به دلیلان بود که سهام شرکت سرمایه گذاری برکشیر هاساوی که مالکیتان را بافت بر عهده دارد، افزایش یافت. فیس بوک مارک زوکربرگ، نسبت به سال گذشته میلادی ۵ پله ارتقای درجه پیدا کرده است و برای نخستین بار، شاهد هستیم که خالق و مؤسس فیسبوک، در زمره ۲۰ میلیاردر برتر جهان قرار می‌گیرد. جک ما، خالق "علی بابا" هم در فهرست ۵۰ میلیاردر اول دنیا قرار دارد. زوکربرگ، جوان‌ترین میلیاردر دنیا است که در فهرست فوربس، از ۴۶ جوان میلیاردر زیر ۴۰ سال دیگر، بیش تر سرمایه دارد و در واقع، رهبر انقلاب جوانان میلیاردر است.

البته جوان‌ترین میلیاردر دنیا، اون اسپیگل است که مؤسس نرم افزار به اشتراک گذاری تصاویر موسوم به Snapchat است. شرکت های یکه توسط سیلیکون ولی آمریکا Silicon Valley راهبردی و هدایت شده‌اند، منجر به خلق ۲۳ میلیاردر جدید شده اندکه قابل توجه است. الیزابت هولمز که شرکت تست خون ترانوس Theranos را راه اندازی کرده است، نخستین زن کارآفرین جهان است که در سن ۳۱ سالگی، به جمع باشگاه میلیونر ها پیوسته است. ایالت کالیفرنیای آمریکا، ۱۳۱ میلیاردر دارد که بیش از ده میلیارد دلار ثروت دارند و این از تعداد کل میلیاردرهای آمریکا و چین، بیش تر است. یعنی اقتصاد کالیفرنیا، از اقتصاد خیلی از کشورهای جهان برتر است.

بیش‌ترین کاهش ارزش دارایی باید به Aliko Dangote از نیجریه داده شود که نسبت به سال قبل، حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌اش را از دست داد. این به دلیل کاهش تقاضا برای خرید سیمان و کاهش ارزش پول نیجریه بود. اماوی، همچنان، ثروتمندی‌ترین فرد آفریقا هست. کشور روسیه، یکی از کشورهایی بود که در سال گذشته میلادی، شمار میلیاردهای ان از ۱۱۱ تن در سال ۲۰۱۴ به عدد ۸۸ کاهش یافت و این قضیه تقریباً برای میلیاردرهای آلمانی و هندی نیز، اتفاق افتاد.

۱۳۸ نفر از میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی، نتوانستند رتبه خود را در سال جدید حفظ کنند که مهم‌ترین آن‌ها، مایکل کورس، طراح مشهور مد و لباس بود و پس از آن، پترو پورشنگو، رییس جمهور کنونی اوکراین است و البته بسیاری از سرمایه داران روسی هم به دلیل تحریم ها و مشکلات روسیه در سال گذشته، از سرمایه آن ها کاسته شد. تردیدی نیست که دنیای کارآفرینی، همچنان در جهان امروز پیشتاز است، ۱۹۱ نفر از لیست میلیاردرهای فوربس، میلیاردرهای خود ساخته کارآفرین هستند و تنها ۲۳۰ تن از میلیاردرها، همانند خانواده وال مارت، سرمایه خود را از پدرشان به ارث برده‌اند. ۴۰۵ نفر دیگر، سرمایه خود را به ارث برده‌اند اما برای افزایشان در حال تلاش هستند. تخمین ما نشان می‌دهد که ۱۳ فوریه، زمان مهمی در تغییر قابل ملاحظه سرمایه میلیاردها بود.

واقعیت‌هایی در فهرست میلیاردرهای جهان

آن چه که در گزارش فوربس به آن اشاره نشد و باید در این جا به ان بپردازیم، مساله کارآفرینی دیجیتالی است که سبب شده است تا اکنون، ۵ تن از ۲۰ میلیاردر برتر دنیا، کارآفرینان دیجیتال باشند. قدرتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات برای خلق بسترهای کسب و کار در حوزه دیجیتال برای علاقمندان به فعالیت های فناوری و اقتصادی ایجاد ه کرده است، خارق‌العاده می‌باشد. کارآفرینی دیجیتالی ، آرام آرام دارد فضای جدید در کسب و کار جهان ایجاد می‌کند. استارت آپ های کوچک با ایده های خلاقانه و عزم طراحانشان، با کمک های مادی و معنوی بخش های مختلف اقتصاد، در کم‌ترین زمان ممکن به نسبت فرآیند شکل گیری در بازارهای سنتی، تبدیل به غول های بزرگ می‌شوند. از تبدیل شدن فیسبوک و گوگل و آمازون و یوتیوب و اینستاگرام، به غول‌های صنعت دیجیتال، کم تر از ۵ سال زمان نیاز بود تا خالقان این سرزمین های دیجیتالی پر مخاطب، اکنون به معتبرترین برندهای جهان تبدیل شوند. برندهایی که هر یک، تأثیر زیادی در دهکده جهانی امروز دارند و ارتباطات و تعاملات کاربران را در عرصه های مختلف راهبری می‌کنند. حضور نوظهور میلیاردرهای جوان در عرصه کسب و کارهای آی تی محور، خبر از انقلاب جدیدی به نام کارآفرینی دیجیتالی دارد که در سال های بعد، از ان بیش تر خواهیم دید.

گزارش ما را درباره فهرست 20 میلیاردر برتر دنیا بخوانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج