۲۱۶۶۸۴
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

کیهان واقعا دغدغه تحریف مواضع امام را دارد؟!

در پی درج مطلبی در روزنامه کیهان امروز دوشنبه ۱۳۹۴/۴/۱ روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) جوابیه ای صادر کرد.

پایگاه خبری انتخاب: در پی درج مطلبی در روزنامه کیهان امروز دوشنبه ۱۳۹۴/۴/۱ روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) جوابیه ای صادر کرد.

متن جوابیه به این شرح است:

بسمه تعالی

مدیر مسئول روزنامه کیهان

جناب آقای حسین شریعتمداری

با سلام

با کمال تعجب و تأسف در صفحه اول امروز آن روزنامه مطلبی با تیتر «آیا سید حسن خمینی و موسسه تنظیم و نشر آثار امام موضع می گیرند؟» را انتشار داده است که هر خواننده ای که متن ذیل آنرا بخواند بوضوح متوجه این نکته می شود که از طرح این سوال هدفی جز تخریب یادگار امام و موسسه نشر آثار امام که ظاهرا این روزها با بهانه و یا بدون آن در دستور کار محافلی خاص قرار گرفته است نمی باشد.

هفته‌نامه در شماره جدید خود گفتگویی را با حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دعایی داشته است. ربط آن نشریه و گوینده و پاسخ دهنده با موسسه نشر آثار امام و تولیت معزّز آن چیست که جنابعالی قبل از آنکه از موضع موسسه استفسار نمایید خود را مجاز به طرح این سوال القایی منفی کرده اید؟ در این رابطه چند تذکر ذیل را ضروری می دانیم :

۱ - اگر واقعا آن روزنامه دغدغه تحریف مواضع امام را دارد آیا راه صواب آن نبود که اول مطلبی را که از آن اطلاع یافته اید برای موسسه ارسال می کردید و همانجا - نه در صفحه اول روزنامه - از موضع موسسه پیرامون مطلب گفته شده سوال می کردید؟

۲- شما قطعا اطلاع داشته و دارید که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در باره هر دو موضوع مطروحه در آن گفتگو قبلا به صراحت بارها اعلان موضع کرده است. و قرار نیست که هر روز در برابر مطلبی تکراری بیانیه صادر کند. موسسه بوظایف خویش کاملا آگاه است و در اینگونه موارد - البته بعد از مراجعه به متن اصل مطلب - نه به شیوه آن روزنامه بلکه براساس وظیفه قانونی خویش تذکر لازم به نشریه مذکور برای اصلاح موضوع و درج نظر موسسه را در شماره بعد می دهد. شما که از مواضع صریح اعلان شده قبل موسسه اطلاع کامل دارید چرا بجای این سوال، در آغاز و یا پایان این مطلب به مواضع موسسه نه تنها اشاره ای نکرده اید بلکه بجای استناد و تشکر از موسسه ، با این تیتر، القای خلاف کرده اید؟ براستی چرا؟

۳- شما که اینگونه بسرعت نشریات و رسانه ها را رصد می کنید آیا اعلام نظر چندین باره مسئولین موسسه در باره اصالت نامه حضرت امام به نهضت آزادی را که با شفافیت و توضیح دقیق و کافی همین چند روز قبل در پایگاه خبری جماران در باز نشر گفتگوی قائم مقام موسسه با ضمیمه سیاسی اجتماعی نشریه تربیت منتشر شده است را ملاحظه نکرده اید؟ نکته بسیار شایان توجه آنکه برخلاف تیترهای مکرر القایی آن روزنامه نسبت به موسسه ، مصاحبه مذکور نشان دهنده عمق و دقت نظر موسسه نشر آثار حضرت امام نسبت به شناخت اولویتها و پیش بینی نیازهای جامعه می باشد.

یاد آور می شویم این گفتگو در اوایل خرداد و قبل از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد انجام یافته و با تیتر «باید با ترسیم یک بعدی و تحریف اندیشه امام مقابله کرد» در نشریه ضمیمه تربیت بچاپ رسیده است و در آن ضمن بررسی انواع تحریفهای احتمالی و بیان سیاستها و مواضع موسسه به موضوع ضرورت استخراج محکمات و اصول ثابت اندیشه امام نیز به تفصیل تأکید شده است. شما که بارها بجای سوال از خود موسسه ابتدا آنرا با خوانندگانتان در میان گذاشته اید آیا به خوانندگان آن روزنامه حق نمی دهید اقلا یکبار ، با چاپ مشروح این گفتگو نظر شفاف موسسه را در اینگونه موارد به اطلاع ایشان برسانید؟

۴ - آنچه را حضرت آقای دعایی - بنا به نقل مطلب امروز آن روزنامه - در رابطه با تلاش مرحوم یادگار امام برای پیشگیری از موضوع در ماجرای قائم مقام رهبری گفته اند دقیقا مطابق با واقع است . برای اطلاع بیشتر به همان رنجنامه آن مرحوم مراجعه کنید.

۵ - شما در تیتر مقاله امروزتان که نوشته اید «پنجه تحریفگران اینبار بر چهره سید احمد خمینی» و همچنین در پایان مقاله نیز از عقده گشایی علیه امام و یادگار امام ابراز ناراحتی کرده اید، اگر واقعا دغدغه تحریف چهره یادگاران امام را دارید لطفا تیترهای باز نشر شده مطلبی که همین یکی دو روز اخیر در برخی سایتها و روزنامه ها انتشار یافت که در آن هتاکی و اهانتی آشکار و بلاوجه به بیت امام شده بود را نیز ملاحظه بفرمایید!!

روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (سلام الله علیه)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fsdfsf

      سلام علیکم؛

      در توضیح تکمیلی و پاسخ به نامه مؤسسه مذکور باید گفت:

      1- همان‌گونه که پیش از این گفته شد، عبارت مورد اشاره، سالهاست در رسانه‌های رسمی و غیررسمی به تکرار گفته شده و طبیعتاً رخداد چنین خطایی از نویسنده، دور از ذهن نیست. فارغ از ضرورت و وظیفه ذاتی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در گوشزد کردن موارد اینچنینی، حساسیت فصلی و موضعی مسئولان محترم آن مؤسسه نیز جالب توجه است. اینکه موضوعی سالها در رسانه‌های مختلف تکرار شود و یا اینکه مدام از آن عزیز سفر کرده خواب و خاطره نقل شود و واکنشی به همراه نداشته باشد اما برای خطای سهوی یک یادداشت کیهان کمین شود، در نوع خود جالب و حتی ستودنی است!


      2- اما درباره بخشی از جوابیه مؤسسه که در آن به تضاد محتوای مقاله روزنامه با «مبانی فقهی و اندیشه سیاسی حضرت امام(ره)» اشاره شده، باید گفت اولاً معلوم نیست برچه اساسی باید فقیه بودن نویسنده نامه مذکور را قبول کنیم و بالاتر از آن مفسر بودن وی نسبت به آراء فقهی دردانه و نابغه فقاهت، حضرت امام خمینی را چگونه می‌توان پذیرفت!؟ طبیعتاً فقاهت و تفسیر آراء فقها، شانی عظیم و خارج از چارچوب اداری مؤسسه‌ای مثل مؤسسه نگارنده نامه است و از قضا عملکرد تبعیض‌آمیز و بعضاً غلط آن مجموعه در سال‌های اخیر و خاموشی آنها در برابر تحریف‌های آشکار و دروغ‌های بی‌پروایی همچون پشیمانی حضرت امام از شعار مرگ بر آمریکا، شیرین شدن جام زهر قطعنامه 598، حتی تهمت آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به‌دلیل شعار صدور انقلاب (که پرچمدار و بانی آن حضرت امام بوده است) و نمونه‌های متعدد دیگر، راه را بر ادعاهای خالی از وجه مؤسسه تنظیم و نشر می‌بندد و بهتر است با این کارنامه، تحلیل و تفسیر مبانی فقهی را به شاگردان معنوی امام واگذارند. ثانیاً فارغ از عدم بیان چنین سخنی از سوی امام راحل، براساس قرآن، مسجد ضرار، نمونه مسجدی است که از ماذنه‌های آن نوای اشهد ان ‌لااله‌الا‌الله بلند می‌شود اما هدف آن هدم و نابودی اسلام عزیز است و معلوم نیست نویسنده جوابیه که تا این حد با بینات و بدیهیات قرآن آشنا نیست چه اصراری به ورود در این حوزه و زدن رنگ فقهی و معرفتی به یک نامه اداری دارد!؟


      3- آموزه‌ها و زندگی حضرت امام(ره) سرشار از مبارزه با مستکبرین عالم و در رأس آنها آمریکا است و زدودن این ویژگی بارز در سال‌های اخیر، رؤیای تعبیر نشدنی جریانی مرموز و البته مدعی خط امام است که سکوت و مماشات آن مؤسسه هم به آن مجال و امکان بیشتری داده است و حال انتساب صفت تحریف و وهن حضرت امام(ره) به کیهان که بحمدالله همیشه در صف اول مبارزه با تحریف گران دیرینه آن عزیز سفر کرده بوده و بارها وظایف ذاتی مؤسسه تنظیم و نشر را یک تنه به دوش کشیده، ادعایی عجیب و تلخ و در عین حال تعجب‌آور است. به نظر می‌رسد همراهی با عده‌ای که از مبارزه با آمریکا خسته و پشیمان شده‌اند و می‌کوشند امام را هم خسته و پشیمان نشان دهند، موضوع مهم‌تری است که این روزها باید ذهن مسئولان آن مؤسسه را بیشتر به خود مشغول کند تا انتساب حرف‌های عجیب و غریب به کیهان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج