۲۱۶۷۵۲
۲ نظر
۵۰۳۵
۲ نظر
۵۰۳۵
پ

راه های رسیدن به آرامش برای زنان پرمشغله

آیا شما هم جزو خانم های متاهل شاغل هستید که دغدغه های فراوان دارید؟ زنان پرمشغله با عوامل استرس زای زیادی در طول روز مواجه می شوند. از آنها انتظار می رود هم مادر باشند و هم همسر. هم در خانه کار می کنند و هم بیرون از خانه.

راه های رسیدن به آرامش برای زنان پرمشغله





هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه مونا ضرغام: آیا شما هم جزو خانم های متاهل شاغل هستید که دغدغه های فراوان دارید؟ زنان پرمشغله با عوامل استرس زای زیادی در طول روز مواجه می شوند. از آنها انتظار می رود هم مادر باشند و هم همسر. هم در خانه کار می کنند و هم بیرون از خانه. حال اینکه با وجود این همه مشغله و کار زیاد چطور می توانند آرامش خود را حفظ کنند، موضوع بحث ما است. در این مقاله به روش های رسیدن به آرامش برای خانم های پرمشغله می پردازیم.

راه های رسیدن به آرامش برای زنان پرمشغله

به دوستان خود تلفن کنید

به کسی تلفن بزنید که همیشه به لب های شما لبخند می آورد. به او بگویید در فکرش بودید و بدانید دوست واقعی کسی است که در زمان نیاز حضور دارد.

جوراب کرک دار بپوشید!

شاید برای شما عجیب باشد، اما گرما راحتی و راحتی آرامش به ارمغان می آورد. پس پوشیدن جوراب را فراموش نکنید. به ویژه در فصل سرد یک جوراب کرکی می تواند دنیای تان را عوض کند.

به عکس بچه هایتان وقتی خیلی کوچک بودند نگاه کنید

شیطنت و بانمک بودن آنها را به خاطر آورید و از اینکه شما آنها را به دنیا آورده اید به خودتان افتخار کنید. کودکان لبخند معصومی دارند. شما می توانید با نگاه کردن به لبخند آنها مقدار زیادی از تنش و استرس درونتان را از بین ببرید.

فیلم خنده دار نگاه کنید و بخندید

بالاخره شما همیشه زمانی را برای فراغت بین کارهایتان دارید. می توانید از این زمان برای فیلم دیدن آنلاین استفاده کنید تا استرستان را کاهش دهید.

۱۰ دقیقه به خودتان وقت دهید و یک فصل کتاب را بخوانید

یکی از آثار نویسنده محبوبتان را انتخاب کنید و به دنیایی بروید که در جستجوی آن بودید. این هم یکی دیگر از راه های خلاص شدن از روزمرگی و رسیدن به آرامش است.

دوش آب گرم بگیرید و در حمام با صدای بلند آواز بخوانید

این هم یکی از روش های رسیدن به آرامش است؛ دوش آب گرم و آوازخوانی با صدای بلند! آهنگی از زمان کودکی تان انتخاب کنید. با انجام حرکات موزون آن را با صدای بلند بخوانید. موسیقی اثر آرامبخشی دارد و تمام حس های شما را بر می انگیزد. پس این روش را هم در نظر بگیرید.

ورزش را در فهرست کارهایتان قرار دهید

ورزش به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می تواند شما را به آرامش برساند. حتی یک پیاده روی کوتاه در مدت زمان کمتر از این هم می تواند موجبات آرامش شما را فراهم کند. ورزش باعث آرامش و بازشدن ذهن شما می شود.

آشپزی کنید

تعجب نکنید. ما هم می دانیم که شما به عنوان یک همسر و مادر تقریبا هر روز آشپزی می کنید اما منظور ما از آشپزی این است که این بار آشپزی را نه به عنوان یک وظیفه همیشگی بلکه به عنوان یک تفریح و سرگرمی انجام دهید. البته لازمه آن این است که شما قید پختن غذاهای خوشمزه تکرار را بزنید و با مراجعه به کتاب آشپزی یا حتی گشتی در اینترنت، غذایی هیجان انگیز، متفاوت و البته متناسب با ذائقه تان پیدا کنید و آن را بپزید. با این کار هم لذت آشپزی را تجربه کرده اید و استرس های روزانه تان کم می شود و هم غذایی خوشمزه برای خانواده پخته اید.

گلکاری کنید

حتی اگر خانه بزرگی ندارید باز هم می توانید با نگهداری از چند گلدان کوچک فضای خانه تان را زیباتر و با رسیدگی به گل هایتان فارغ از همه استرس های روزانه، لحظاتی را در آرامش سپری کنید. اصلا می توانید چند گیاه کاربردی مانند رزماری کنار پنجره آشپزخانه تان قرار دهید و هرازگاهی چند برگی را برای معطرکردن داخل غذایتان بریزید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بحیرا

      ببخشید یک فرد پر مشغله بعد از یک روزه کاری و پر دغدغه به نظره شما توان انجام این کارها رو داره؟

    • مرضی

      اگروقت اضافه ای داشته باشم ترجیح میدم بجای کتاب خواندن یا گلکاری با کودکم وقت بگذرانم!!این چه برنامه ایست؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج