۲۱۸۱۶۶
۱ نظر
۵۰۸۱
۱ نظر
۵۰۸۱
پ

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان

بانک انگلیسی اتم بانک، نخستین بانک جهان است که هیچ شعبه ای ندارد و حتی از طریق پرتال اینترنتی خود نیز، خدمات بانکداری مجازی را ارائه نمی‌دهد. این بانک، یک بانک تمام اپلیکیشنی هست.

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان
برترین ها - علی محمد آقازمانی: نخستین بانک تمام مجازی دنیا، مجوز فعالیت گرفت. این خبری بود که در روزهای اخیر، با واکنش‌های فعالان فناوری اطلاعات جهان و متخصصان بانکداری مواجه شد. این برای اولین بار در تاریخ بانکداری مجازی جهان است که یک بانک، کلیه خدمات خود را در عرصه بانکداری، بدون شعبه فیزیکی و بدون ارائه پرتال اینترنتی ارائه می‌دهد.

بانک انگلیسی اتم بانک که به تازگی از مسئولان این کشور مجوز فعالیت گرفته است، نخستین بانک جهان است که کلیه خدمات خود به جامعه مخاطبانش را از طریق اپلیکیشن اختصاصی پیشرفته خود ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن های قابلیت نصب بر روی گوشی‌های هوشمند را دارد، همه امکانات بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد و از بالاترین سطح امنیتی و تعاملی با مشتریان بانک برخوردار است. آنک اتم با بانک‌های معتبر همراه شده و به مشتریان امکان واریز چکی و نقدی به حساب‌هایشان را می‌دهد. این بانک وب سایت دارد اما وب سایت قرار نیست به شیوه بانک‌های دیگر خدمات بانکداری ارائه دهد. مشتریان می‌توانند از وب سایت اپلیکیشن را روی دستکتاپ کامپیوترشان نصب کنند. مزیت اپلیکیشنی بودن اتم، امنیت بیشتر خدمات است.

پرتال تحلیلی فعال در حوزه فناوری اطلاعات موسوم به سی نت، در خبری درباره این بانک نوشت که‌اتم بانک تنها بانگ انگلیسی نیست که هیچ شعبه فیزیکی ندارد و همه کارهای خود را از طریق فناوری اطلاعات انجام می‌دهد. پیش از این بانک، بانک‌هایی چون Egg Banking، Smile و Cahoot انگلیس نیز، شعبه فیزیکی نداشتند و از مشتریان خواستند، فقط از طریق پرتال این بانک، خدمات بانکی مورد نیاز را انجام دهند که با استقبال مخاطبان رو به رو شد. اما این بانک جدید (اتم بانک)، نه تنها به مشتریان گفته است که شعبه فیزیکی ندارد، بلکه هیچ خدمات بانکداری مجازی هم مانند دیگر بانک‌ها از طریق پرتال خود ارائه نمی‌دهد.

این بانک فقط از طریق اپلیکیشن اختصاصی حرفه ای خود، خدمات بانکی به مشتریانش ارائه می‌دهد. آمارهای نشریه تلگراف اخیراً نشان داد که بریتانیایی‌ها، بیش تر از گوشی‌های هوشمند خود برای ارتباطات بانکی و تراکنش‌های مربوطه استفاده می‌کنند. تنها، برای بانک Barclays، یک مشتری به طور متوسط، ۲۶ بار در ماه از طریق گوشی هوشمند خود به این سیستم بانکی متصل می‌شود و اپلیکیشن موبایل این بانک، ۱۹۸۰ لاگین را در دقیقه ثبت کرده است. اپلیکیشن هایی چون: Paym, Barclays Pingit, Zapp,Apple Pay تقریباً رفتار کاری اپلیکیشن اتم بانک را دارند، با این تفاوت که اتم بانک، صفر تا صد را در این اپلیکیشن ارائه می‌دهد و شعبه ای ندارد.

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان

(خبر نشریه معتبر سی نت Cnet درباره راه اندازی بانک تمام اپلیکیشنی اتم بانگ انگلیس)

ادوارد توییدی Edward Twiddy، مدیر نوآوری و عملیاتی اتم بانک گفته است که این بانک، مانند یک نوآور در عرصه فناوری اطلاعات در بانکداری عمل می‌کند و تلاش می‌کند تا تجربه‌های جدیدی را در عرصه بانکداری مجازی از طریق گوشی‌های هوشمند و نه سایت اینترنتی به مشتریان ارائه کند. این مسئول اتم بانک، شرکت‌هایی چون اپل و فدکس را به عنوان الهام بخش‌های فناوری خود معرفی کرد.

برای ارتقای سطح ایمنی این نرم افزار قابل نصب بر روی موبایل، اتم بانک از سامانه پیشرفته تشخیص هویتی (چهره و صوت مشتری) یا face and voice recognition استفاده می‌کند تا ضریب ایمنی تراکنش‌های بانکی خود را ارتقا دهد. آقای توییدی اعلام کرده است که مجوز تشخیص چهره و صوت مشتری برای ارتقای امنیت نرم افزار اتم بانک، برای نخستین بار در سیستم بانکی انگلیس از Bank of England کسب شده است و به عضویت اتحادیه مراکز خدمات مالی پیشرفته انگلیس FSCS درآمده است.

اتم بانک به مشتریان خود گفته است که می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، با کارمندان اتم بانک از طریق گوشی موبایل، پست الکترونیک و حتی شبکه‌های اجتماعی در تعامل باشند و قرار است، نرم افزار قابل نصب بر روی دسکتاپ نیز به زودی ارائه شود. دریافت پول نقد از این بانک، از طریق برخی دستگاه‌های خود پرداز در خیابان‌های شلوغ انگلیس که بعداً اعلام می‌شود، صورت خواهد گرفت.
احتمال می‌رود که اتم بانک، از سامانه‌های پرداخت Apple Pay برای تراکنش‌های مالی استفاده کند که اپلیکیشن iOS می‌باشد. اپل پی، قرار است به‌زودی ارائه شد و توسط 8 بانک انگلیس از جمله سانتاندر، HSBC و NatWest. پشتیبانی خواهد شد.

اتم بانک، توسط Mark Mullen، مدیرعامل اسبق شرکت First Direct, و آقای Anthony Thomson که از موسسان Metro Bank به شمار می‌رود، راه اندازی شده است. تامسون گفته است که اتم بانک، انقلابی را در زمینه بانکداری مجازی ایجاد خواهد کرد

آغاز فعالیت اتم بانک در روزهای اخیر، در رسانه‌های مختلف اقتصادی جهان نیز بازتاب داشت. فایننشال تایمز آمریکا که از معتبرترین نشریات اقتصادی جهان است، درباره سیستم امنیت نرم افزار اتم بانک نوشت که سامانه امنیت بیومتریک بر روی اپلیکیشن تلفن همراه اتم بانک نصب خواهد شد که قابل ملاحظه است.

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان

(گزارش اختصاصی فایننشال تایمز درباره تأسیس نخستین بانک تمام اپلیکیشنی انگلستان)

این نشریه مالی معتبر مدعی شد که اتم بانک قصد دارد تا ۲۵ میلیون پوند سرمایه گذاری را از طریق Neil Woodford برای استارت آپ خود جذب کند. فایننشال تایمز نوشت، این موضوع که اتم بانک، شعبه فیزیکی ندارد، موجب کاهش هزینه هار سر بار می‌شود که در نهایت، ترازنامه شفافی را برای این بانک تمام اپلیکیشنی رقم خواهد زد.

سایت خبری.pocket-lint.com نیز در باره Atom Bank نوشت، سامانه امنیتی سه بعدی تصویری ۳D visualizations برای تشخیص هویت مشتریان اتم بانک برای ورود به سامانه بانکی از طریق اپلیکیشن، تحولی دز نظام بانکداری مجازی در جهان است.

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان

(تصویر خبر پوکتنیک درباره نخستین بانک تمام اپلیکیشنی انگلیس)

پرتال خبری تحلیلی crowdfundinsider.com نیز در گزارش خبر تأسیس اتم بانک، به تصویر جالبی اشاره کرد که دران، سیستم بانک قدیمی را که با شعبه فیزیکی همراه بود با اتم بانک که فقط یک اپلیکیشن روی گوشی هوشمند است، مقایسه کرد و به معرفی این سیستم جدید بانکداری پرداخت.

Atom Bank، نخستین بانک بدون شعبه جهان

(آینده بانکداری آمد: اتم بانک، پروانه فعالیت به‌عنوان بانک تمام مجازی انگلیس را دریافت کرد)

راه اندازی اپلیکیشن این بانک تمم مجازی، می‌تواند بستر توسعه چنین فعالیت‌هایی را در کشورهای دیر اروپا و جهان ایجاد کند. در کشور ما نیز، نظام بانکداری الکترونیکی باید تمرکز بیش‌تری بر روی ارتقای سامانه‌های نرم افزار بر روی گوشی‌های هوشمند داشته باشد تا از غافله عقب نماند. امروزه، میلیون‌ها گوشی هوشمند در دست ایرانیان است که برای برخی‌ها، استفاده ۲۴ ساعته دارد! این ظرفیتی است که بانکداری مجازی کشور نباید از آن غافل باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید ابهری

      درود
      بنده اتفاقی اومدم تو سایت شما. دنبال چنین خبری بودم. ایکاش ایرانی ها یادبگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج