جاباما
۲۱۸۷۱۷
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

نامه سرگشاده به هاشمی درباره دولت قبل

عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه سرگشاده به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه ۸ سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری طی نامه سرگشاده به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به اظهارات اخیر وی مبنی بر اینکه ۸ سال دولت گذشته مثل مرض هاری بود واکنش نشان داد.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله رفسنجانی دامت افاضاته

صحبت اخیر شما در رابطه با عملکرد دولت سابق که هشت سال زهر به نظام اقتصادی و اخلاقی تزریق شد بطوریکه مردم تمام مشکلات اخلاقی و اقتصادی که در گوشه و کنار جامعه مشاهده می شود از آن دولت ببینند و در آخر نسبت به پشتیبانی روحانیون از این دولت گلایه فرموده‌اید لازم دیدم کلمه‌ای گفته باشم.

این جانب از آن جمله بوده‌ام و تا آخرین جلسه، سمت استادی اخلاق آن مجموعه را داشته‌ام. اگر این کار گناه بوده است باید پاسخگو باشم زیرا:

این درست نیست که در کنار جماعتی تا آخر بایستیم و وقتی آنها رفتند نسبت به هرچه به آنها می‌رود ساکت باشیم کأنّه آنها جز بدی، کاری نکردند.

آنچه شما دولت سابق را در آن خلاصه کردید، افزایش نقدینگی است. مسئله، مسئله پول رایج جهانی است. طبیعت این پول آن است که نمی‌توان با آن در حد نقطه جوش عمل کرد و مشکلات را حل کرد مگر آنکه از جانب دیگر مشکلی پیش آید.

مسئله صاحب خانه شدن متوسط مردم در قبل از دولت سابق، امری نزدیک به محال بود. الان بسیاری از آنها صاحب خانه هستند. یکی از اشتباهات وارثان آن دولت این بود که در تکمیل خانه‌ها عقب نشینی کردند تا صاحبان ان مجبور شوند به ثمن بخس خانه خود را به دلال‌ها بفروشند و آنها با تکمیل خانه‌ها به آلاف و الوف برسند و مستحقین خانه، دوباره دربدر شوند.

امروز هرکسی بخواهد از تندرویِ بر ضد دولت سابق، کلمه ای بگوید باید قید آبروی خود را بزند که شما از فرد عاصیِ بر رهبری حمایت می‌کنید. این وضع دوستان سابق ایشان. آنها که مخالف بودند، بدتر.

شما همیشه می گویید عدالت، میانه روی. اینکه حاکمیت هشت ساله گذشته را حتی خاکستری نبینیم و سیاه مطلق بدانیم، میانه روی است؟

اینطور نیست. دولت سابق آرزوهای بعضی انسان‌ها را عملی کرد و آروزی بخشی از اقشار ضعیف را برآورد.

استان فارس آرزوی راه آهن داشت امروز به آرزوی خود رسیده است. متوسط جامعه مایوس از خانه دار شدن بودند الان صاحب خانه اند. وضع خانه های اجاره ای اگر قابل تحمل باشد، به جهت صاحب خانه شدن بسیاری از مستاجرین است و اگر قابل تحمل نباشد، بدانید اگر خانه سازی ها نبود، وضع بدتر بود.

بگذارید دولت فعلی شق القمری کند و معجزه ای انجام دهد و وضع مردم را از نظر اخلاقی و اقتصادی بهتر کند آنگاه خواهید دید مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

الان نیاز به وحدت داریم. با سیاه نمایی دیگران از وحدت دور می شویم. امروز طرفداران دولت سابق و طرفداران دولت حاضر باید صف های خود را فشرده تر کنند. حکومتی که پشتوانه ی مردمی داشته باشد هیچ فشار و توطئه ی خارجی آن را شکست نمی دهد. تمام آنها که آسیب دیدند، حکومت های کودتا بودند. حکومت های مردمی را با اختلاف شکست می دهند نه با فشار نظامی و اقتصادی.

اساس اتحاد، خود کنترل کردن است. املک لسانک تملک قلوب اخوانک.

امام سجاد علیه السلام به کسی که از دشمنی هایی که با او شده بود عاصی گردیده بود فرمود زبان خود را نگه دار تا دل برادران دینی خود را داشته باشی.

محی الدین حائری شیرازی»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      با خودش چه فکری کرده?
      من نمیدونم با چه منطقی از دولت قبل طرفداری میکنن
      خدایا مشکلات مردم رو علیالخصوص جانی و مالی رو حل کن.آمین

    • بدون نام

      اگر هاشمی نبود انقلابم تا الان نبود.

    • بدون نام

      بادرآمد ۸۰۰ملیارد دلا ری کار مهمی نشده است ومسکن مهر پرداخت یارانه هم مکافات برای دولت روحانی شده است ارقام اختلاس وتعداد اختلاس کننده ها افزایش یافت و........

    • بدون نام

      گند مسکن مهر تا چند سال دیگر در میاد ! وقتی خانه هایی عمر مفید کوتاهشان به پایان رسید ! و کم کم خانواده ها از آنجا رفتند و در هر شهری محله ای مانند خاک سفید تهران بوجود آمد هر دولتی مجبور است سرمایه تلف شده این ملت را با بلدوزر و لودر ویران کند

    • محسن

      قیمت مسکن سه برابر شد و خانه دار شدن برای قشر عظیمی از مردم به رویا تبدیل شد.
      تورم سر به آسمان سایید.
      اختلاس و دزدی و بی اخلاقی در جامعه نهادینه شد.
      خرافه گرایی دولتی مد شد.
      کشور در آستانه یک جنگ خانمان سوز دیگر قرار گرفت.
      اعتبار ایران و ایرانی در جهان نابود شد....
      حالا چند تا خانه در مناطق دور افتاده بدون امکانان به یک عده واگذار شد....آیا کار بیشتر انجام شده یا خرابکاری؟

      قضاوت با مردم

    • man

      ?????????????????

    • سید

      برترین ها چرا نظر منو هیچ وقت ثبت نمیکنی ؟ اینه آزادی بیان ؟ آقا دولت فعلی چیکار کرده ؟ بنزین و آزاد کرده اجناس ارزون نشدن ، نفت ارزون شده ، یارانه ها رو میخوان قطع کنن ،فقط به مذاکره 5+1 که داره ایران رو بی عزت میکنه مونده که اونم معلوم نیست چی میشه !!! لطفا لااقل این نظرم رو انتشار بدین . ممنون

      پاسخ ها

      • سعید

        امثال شما کوته فکرا هستن که وجهه این دولتو خراب میکنه.اولا شما چسپیدی به چار قرون یارانه خدا وکیلی برجی45تومن واسه کسی چیزی میشه؟
        خوبه خدتم اعتراف کردی اجناس ارزون نشدن این ینی تو این دوسال ثبات قیمت بوده نه عین دولت قبل که ساعت به ساعت جنسا میرفتن بالا بعدشم کالاهای اساسی مث خودرو ارزون شدن خداوکیلی لاف نمیزنم اما بنده یه ماه بعد از انتخابات یه تویو تا هایلوکس خریدم قیمت صفرش بوده180میلیون الان قیمت صفرش برید توسایت باما ببینید135تومنه
        کاهش قیمت از این بیشتر؟
        ماشین های داخلی هم به این عت ارزون نشدن که اقایون مدیران سایبا و ویران خودرو از سودشون نگذشتند
        بعدشم شما بجای اینکه نگرام300تومن گرون شدن بنزین باشی برو ببین دلار اومده پایین و چقدر در مجموع به تجارت و تولید کشور کمک کرده

    • بدون نام

      با مسکن مهر مردمو گول زدن تا متوجه اختلاس و فساد مالی نباشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج