جاباما
۲۱۸۸۵۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

روحانی:

روحانی: راهی جز قرآن و اهل بیت (ع) نداریم

رییس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه سوءاستفاده کردن به نام دین و اسلام ظلم بزرگی است اظهار کرد: خدا نکند به نام قرآن مردم را جمع کنیم و در جمعی سخنی برخلاف قرآن به زبان بیاوریم و خدا نکند که به نام اهل بیت (ع) مردم را جمع کنیم و سخنی خلاف رضای خاندان رسالت و اهل بیت (ع) بگوییم.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه سوءاستفاده کردن به نام دین و اسلام ظلم بزرگی است اظهار کرد: خدا نکند به نام قرآن مردم را جمع کنیم و در جمعی سخنی برخلاف قرآن به زبان بیاوریم و خدا نکند که به نام اهل بیت (ع) مردم را جمع کنیم و سخنی خلاف رضای خاندان رسالت و اهل بیت (ع) بگوییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در مراسم ضیافت افطار با خادمان قرآن کریم و ذاکران اهل بیت (ع) که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه خادمان قرآن مجید فرزندان جامعه ما، خواندن و فهمیدن قرآن و عمل کردن به آن را می‌آموزند خاطرنشان کرد: اگرچه حتی نگاه کردن به مصحف قرآن کریم نیز از عبادات است.

وی با تاکید بر اینکه نزول قرآن تنها برای دیدن یا حتی تنها برای خواندن و فهمیدن آن نیست اظهار کرد: قرآن کریم هدی للناس است و راه و مسیر را به انسان‌ها نشان می دهد.

روحانی همچنین با بیان اینکه افتخار کشور ما از روز نخست و از دیرباز اتصال به قرآن بوده است خاطرنشان کرد: افتخار انقلاب اسلامی و نظام ما این است که همواره از روز نخست به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت متصل بوده است و چنان‌چه این دو صقل بزرگ نباشد، سعادت نیز نخواهد بود. کتاب خدا و عترت پیامبر هر دو سعادت‌مان را تضمین می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه قرآن و پیامبر تنها برای مسلمانان نیست بلکه قرآن کتابی است که مسیر هدایت را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هرآنکس که بخواهد نشان می‌دهد، به حدیثی از امیرالمومنین در تاکید به متصل بودن مسلمین به قرآن اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین (ع) همواره بر متصل بودن به قران تاکید کرده‌اند. ایشان همچنین فرموده‌اند که مباد روزی فرا برسد که دیگران به قرآن عمل کنند، اما مسلمانان از آن عقب بمانند.

وی در تفسیر این حدیث اظهار کرد: در این حدیث منظور از دیگران و غیر، غیرمسلمانان و آن‌هایی است که حتی به اسلام ایمان نیاورده‌اند. این حدیث می‌گوید که این افراد نیز می‌توانند از متن قرآن و از فهم آیات آن بهره ببرند و راه و مسیر درست را پیدا کنند.

رییس جمهور در ادامه صحبت های خود با تاکید بر اینکه بی تردید انقلاب اسلامی ایران از قرآن و اهل بیت بوده و پیروزی ما نیز در سایه قرآن و اهل بیت (ع) اتفاق افتاده است، گفت:‌ چیزی جز قرآن و اهل بیت (ع) نمی توانست مردم را به خیابان‌ها برود. راه اتصال مردم و امام نیز از این راه بود که ایشان مرجع مردم برای فهم دین و اسلام بودند.

روحانی خاطرنشان کرد: محرم ما را به خیابان آورد و عاشورا انقلاب ما را پیروز کرد و ماه رمضان و شب‌های احیا و قرآن، ما را پیروز کرد.

وی تاکید کرد:‌امروز نیز برای حفظ و ادامه این نظام و رسیدن به اهداف آن راهی جز قرآن و اهل بیت (ع) در اختیار نداریم. این دو می‌توانند هم سعادت این دنیای ما را تضمین کنند و هم سعادت دنیای دیگر را.

رییس جمهور کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه گاهی می‌شود از بهترین تعلیمات الهی نیز سوء استفاده کرد اظهار کرد: چشم یک نعمت خداست اما گاهی از آن استفاده‌های نادرست می‌شود و فکر،‌اندیشه و عقل نیز از جمله نعمات حق هستند، اما چقدر بد است که از آن‌ها سوء استفاده شود؛ چه ظلمی بالاتر از این است که به نام حق و قرآن به قران و راه آن خیانت کنند و افترا ببندند.

وی با بیان اینکه جوانان ما را در دورانی به نام قرآن و اسلام منحرف کردند، اظهار کرد: نکند امروز نیز در گوشه و کناری این گونه باشد. چنانچه از کشور خود بگذریم، در منطقه مشاهده می کنیم که به چه صورتی درحال سوءاستفاده از جهاد و قرآن هستند.می‌بینیم که چگونه در مساجد و هنگام برگزاری نماز جمعه مردم را به نام اسلام قطعه قطعه می‌کنند. آیا در عربستان، کویت، عراق و سامرا این کارها را نکرده‌اند؟

روحانی اضافه کرد: به نام دین و به نام اسلام سوءاستفاده کردن ظلم بزرگی است و خدا نکند که روزی به نام قرآن مردم را جذب کنیم و در جمعی سخنی بر خلاف رضای قرآن و نازل کننده آن بر زبان بیاوریم. خدا نکند که به نام اهل بیت (ع) مردم را جمع کنیم و سخنی خلاف رضای خاندان رسالت و اهل بیت عصمت بگوییم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهدای هفتم تیر با بیان اینکه آیا ما از بهشتی‌ها و شهدای هفتاد و دو تن بهتر نیز داشتیم؟ اظهار کرد: ما مشاهده کردیم که چطور توانستند جامعه ما را و بخش بزرگی از نسل ما را از مسیر هدایت گمراه کنند. در سال های ابتدای انقلاب نیز دیدیم که با شهید بهشتی چه کردند. در آن روزها این امکان وجود نداشت که بالای منبرها یا حتی در دانشگاه‌ها و جامعه از شهید بهشتی تجلیل کرد.

رییس جمهور با اشاره به تاثیرات تبلیغات غلط و منحرف کننده ، با بیان اینکه مشاهده کردیم که چگونه این گونه اقدامات می تواند جامعه را به انحراف بکشاند گفت: مشاهده کردیم که با شهید بهشتی بزرگ چه کردند که امام خمینی نیز فرمودند شهادت در برابر مظلومیت شهید بهشتی هیچ نیست. مظلومیت این مرد به گونه‌ای بود که همه جا تهمت و بدگویی و غیبت علیه ایشان وجود داشت و پس از شهادت ایشان نیز ده‌ها و صدها نفر از کسانی که در زمان حیات ایشان تهمت‌هایی را مطرح کرده بودند نزد من آمدند و می‌گفتند که حال که بهشتی شهید شده است ما فهمیده‌ایم که اشتباهاتی را مرتکب شده‌ایم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم که خداوند به همگان توفیق دهد تا بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی ایران در بیان،‌ تبیین و تفسیر قرآن کریم و همچنین هدایت مسلمانان با قرآن و سیره پیامبر موفق شویم.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور، حسین فریدون دستیار رییس جمهور و احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج