۲۱۸۹۷۱
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

ناتوانی جنسی در مردان

بيماري پيروني يک بيماري فوق العاده خطيري است که بسرعت مي تواند در سنين پائين سبب کجي آلت تناسلي و ناتواني جنسي در مردان شود.

سلامت نيوز: دکتر محمدرضا صفري نژاد در پايگاه اطلاع رساني شخصي خود نوشت : بيماري پيروني يک بيماري فوق العاده خطيري است که بسرعت مي تواند در سنين پائين سبب کجي آلت تناسلي و ناتواني جنسي در مردان شود.

علت اصلي اين بيماري وارد شدن ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ است، بنابراين مردها بايد حداکثر تلاش خود را بکنند تا از هرگونه ضربه به آلت تناسلي در حالت نعوظ اجتناب شود. اين بيماري داراي سه مرحله است و مراجعه در مرحله زودرس شانس درمان را خيلي زياد مي کند.

در مرحله ديررس پلاک در سطح آلت تناسلي تشکيل و سبب کجي آلت تناسلي و ناتواني جنسي مي شود. شاه علامت بيماري پيروني - Peyronie's disease - در مرحله ابتدائي درد در هنگام نعوظ است. بدنبال هر گونه ضربه به آلت تناسلي بايد حتما با پزشک متخصص مشورت کرد.

۱. بيماري پيروني - Peyronie's disease - يک بيماري خطير است که اگر به موقع درمان نشود سير آن بطرف ناتواني جنسي خواهد بود.

۲. بيماري پيروني بيشتر از دهه پنجم به بعد زندگي ديده مي شود، ولي متاسفانه در کشور ما اکثر بيماران مبتلا زير ۵۰ سال و بيشتر در دهه سوم و چهارم زندگي هستند. يکي از دلايل آن تا کردن آلت تناسلي در حالت نعوظ براي از بين بردن نعوظ مي باشد. عده اي به اين عمل "تقاندن" مي گويند.

۳. علت اصلي اين بيماري هنوز ناشناخته است ولي بيشتر دانشمندان معتقد هستند که وارد شدن ضربه با آلت تناسلي در حالت نعوظ سبب ايجاد اين بيماري مي شود.

۴. براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري بايد از هرگونه ضربه به آلت تناسلي جلوگيري کرد.

۵. انواعي از وضعيت برقراري رابطه زناشوئي مرد را مستعد وارد شدن ضربه به آلت تناسلي مي کند و نبايد از آنها استفاده کرد.

ناتوانی جنسی در مردان

۶. پس از وارد شدن هر نوع آسيب و ضربه به آلت تناسلي بخصوص اگر همراه با کبودي و خونمردگي باشد به پزشک متخصص مراجعه نمائيد.

۷. اين بيماري داراي سه مرحله است: مرحله زودرس - مرحله مياني و مرحله ديررس. بهترين موقع براي درمان اين بيماري مرحله زودرس است.

۸. شاه علامت مرحله زودرس درد در هنگام نعوظ است که اکثر مردان آنرا يا بي اهميت تلقي کرده و يا اينکه بعلت خجالت به پزشک مراجعه نمي کنند.

۹. اين بيماري - Peyronie's disease- اگر در مرحله زودرس درمان نشود، در اکثر موارد کم کم پشرفت مي کند و وارد مراحل بعدي مي شود.

۱۰. از خصوصيات مرحله ديررس ايجاد يک سفتي در پوشش آلت تناسلي بنام پلاک مي باشد. پلاکها يک نقاط کاملا سفت مثل سکه هستند که به راحتي با دست قابل لمس هستند. اندازه آنها از چند ميلي متر تا چند سانتيمتر مي تواند متفاوت باشد. و تعداد آنها ممکن است يک يا چند عدد باشد. فقط حدود ۲۰ درصد بيماران در اين مرحله قابل درمان هستند.

۱۱. مرحله ديررس خودش به دو مرحله جداگانه تقسيم مي شود: مرحله ابتدائي و مرحله نهائي. در مرحله ابتدائي فقط پلاک تشکيل شده است و اگر در روي پلاک کلسيم رسوب کند در اصطلاح مي گويند که پلاک کلسفيه شده است و اين مرحله ديررس نهائي است و بيماري تقريبا در اين مرحله غير قابل درمان است.

۱۲. يکي از علائم مهم بيماري پيروني، کجي آلت تناسلي است. در هر قسمتي از آلت تناسلي که پلاک تشکيل شود، سبب انحراف آلت تناسلي بطرف خودش مي شود. بنابراين اگر مردي اخيرا دچار کجي آلت تناسلي شده است، يکي از علل مهم آن بيماري پيروني است.

۱۳. بيماري پيروني رفته رفته سبب اختلال نعوظ يا ناتواني جنسي در مردان مي شود. علت آن ايجاد نشت وريدي توسط پلاک مي باشد. اختلال نعوظ ناشي از نشت وريدي بدترين نوع اختلال نعوظ است.

۱۴. بهترين روش تشخيص پلاک و رسوب کلسيم در آن سونوگرافي مخصوص از آلت تناسلي است که بايد توسط افراد خبره در اين سونوگرافي انجام شود.

ناتوانی جنسی در مردان

۱۵. در مرحله ابتدائي اين بيماري بايد حداکثر تلاش را کرد تا بيماري بطرف تشکيل پلاک پيشرفت نکند و اگر پلاک قبلا تشکيل شده است، بايد حداکثر تلاش را کرد تا کلسيم در آن رسوب نکند.

۱۶. اين بيماري درمان قطعي ندارد. عده اي از پزشکان داروهاي بخصوصي را در داخل پلاک تزريق مي کنند ولي بنظر بنده اين روش درماني موثر نيست.

۱۷. کجي آلت تناسلي را مي توان با جراحي اصلاح کرد ولي خود بيماري قابل اصلاح با جراحي نيست.

۱۸. چون با پيشرفت بيماري کجي آلت تناسلي نيز زياد مي شود، در عمل جراحي نبايد عجله کرد و بايد صبر نمود تا بيماري به پايان خود برسد و بعد کجي آلت تنالي با جراحي اصلاح شود.

۱۹. درمانهاي داروئي اختصاصي در مرحله زودرس مي توانند در بسياري از موارد از پيشرفت بيماري جلوگيري کنند.

۲۰. در مرجله اي که پلاک تشکيل شده است ولي هنوز کلسيم در آن رسوب نکرده است در ۳۰-۲۰ درصد موارد مي توان با تجويز دارو سبب از بين رفتن پلاک و اصلاح کجي آلت تناسلي شد و يا حداقل از پيشرفت آن به مرحله رسوب کلسيم جلوگيري کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج