۲۱۹۱۵۸
۳۷ نظر
۵۰۰۵
۳۷ نظر
۵۰۰۵
پ

بابک زنجانی اعدام می شود؟

وزیر دادگستری، چند روز پیش از «اعدام بابک زنجانی» سخن گفت. گویی برخی عقیده بر این دارند که این متهم فساد اقتصادی باید اعدام شود. او البته تاکید کرد که اعدام او چاره کار نیست و پول دولت با اعدام او باز نمی گرد فقط پرونده ممکن است بسته شود.

بابک زنجانی اعدام می شود؟
هفته نامه صدا: وزیر دادگستری، چند روز پیش از «اعدام بابک زنجانی» سخن گفت. گویی برخی عقیده بر این دارند که این متهم فساد اقتصادی باید اعدام شود. او البته تاکید کرد که اعدام او چاره کار نیست و پول دولت با اعدام او باز نمی گرد فقط پرونده ممکن است بسته شود.

درواقع ماه ها از زندانی شدن بابک زنجانی متهم شناخته شده نفتی می گذرد اما هنوز تمامی دارایی هایش شناسایی نشده و اموال داخل ایران هم کفاف بدهی ها را نمی دهد و حتی کیفرخواست او هم به تازگی صادر شده است.

شایعه های گوناگونی در رابطه با عناوین اتهامی او در رسانه ها منتشر شده بود اما در نهایت سخنگوی دستگاه قضا مهم ترین اتهام وی را اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد؛ اتهامی که از 5 تا 20 سال حبس به دنبال خواهدداشت، البته اگر متهم از نوع متهمان عادی باشد و اعمال خلاف قانونش در روند رسیدگی دادگاه افساد فی الارض شناخته نشود.

داوود محمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفته است: این پرونده از مجلس خارج شده و دست قوه قضاییه است. قوه قضاییه شناسایی اموال بابک زنجانی را شروع کرده و یک بخشی را توقیف کرده است و کار عادی قضایی در حال انجام است. مجلس به روند کار نظارت می کند و قوه قضاییه کار خود را انجام می دهد. این عضو کمیسیون اصل 90 افزوده است: بابک زنجانی در حال حاضر در زندان است، اموال وی شناسایی و توقیف می شود.

بخش اعظم مطالبات دولت از بابک زنجانی وصول شده و در حال وصول است. بیشترین فشار به یک متهم و یک مجرم این است که در حبس نگهداری شود. محمدی در مورد اینکه اگر بابک زنجانی کاری نکند برخورد با او چگونه خواهد بود گفت: وقتی همکار نمی کند چه کار کنند؟ آیا بزنندش؟ بالاترین مجازات بابک زنجانی حبس است و تا زمانی که همکاری نکند در حبس می ماند. برنامه قوه قضاییه بر این است تا زمانی که اموال بابک زنجانی برنگردد در حبس بماند.

اظهارات این عضو کمیسیون اصل نود در حالیست که بسیاری حکم قطعی بابک زنجانی را اعدام می داند. اما مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفته است «پول رفته با اعدام زنده نمی شود.» او می گوید: «در پرونده بابک زنجانی، پیشینه ای از این پرونده در دسترس نیست و سازمانی مانند سازمان بازرسی، به صورت متمرکز بر روی آن کار نکرده است. نکته مهم تر اینکه عمده عملیات این پرونده در خارج از کشور صورت گرفته و عمده وجود در خارج از کشور جا به جا شده است. مشکل ما در پرونده بابک زنجانی شناسایی و دستگیر شده اند و برخی از آنها با قرار وثیقه آزادند.»

او در پاسخ به اینکه «بابک زنجانی همکاری لازم را برای بازگرداندن وجوه ندارد و در این باره چه اقداماتی انجام شده است؟»، گفت: «به نظر شما اگر کسی مجرم است، ولی همکاری نمی کند، چه باید کرد؟ به نظر شما اگر این متهم را با عنوان اتهام افساد فی الارض در دادگاه به اعدام محکوم کنیم، مشکل حل خواهدشد؟ به نظر شما با کسی که به ما اطلاعات غلط می دهد و همکاری لازم را ندارد، چه باید کرد؟ آیا با اعدام یا مجازات حبس ابد وجوه رفته زنده می شود؟!

اکنون مسئله اساسی در پرونده بابک زنجانی بازگشت حدود شش هزار میلیارد وجوه رفته به کشور است». از سوی دیگر با وجود اینکه قوه قضاییه پیگیر پرونده بابک زنجانی است نمایندگان مجلس هم با وی درخواست دیدار داشته اند. امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در این باره گفته است: درخواست دیدار با بابک زنجانی در اولین فرصت، مجددا پیگیری خواهدشد.

سعی می کنیم دیدار جمعی از نمایندگان با بابک زنجانی در اوین، پس از تعطیلات مجلس انجام شود. او پیش از این زا امضای ده تن از نمایندگان مجلس پای نامه درخواست دیدار با زنجانی خبر داده بود و حالا می گوید: علی رغم اعلام کیفرخواست برای بابک زنجانی، متاسفانه نمایندگان مجلس از بسیاری از جزئیات پرونده این بدهکار نفتی اطلاعاتی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سينا

      به نظرم اگه بهش تضمين بدن كه اعدامت نميكنن اونموقع همكاري ميكنه.
      من خودم اگه به جاي زنجاني بودم اول يه ضمانت ميخاستم واسه ازاديم و امنيتم بعدش همكاري كردم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این همه پول نفت رو از سفره های منو و هفتاد میلیون نفر دیگه بلند کردی بعد تضمینم میخوای ؟

      • محمدم

        آره حتما باید بهش تضمین بدهند اون هم چندتاااااااااا
        چون پشتش گرم نیست که به 10 الی 15 سال حبس محکوم بشه

    • بدون نام

      بجای اعدام همچین آدمایی باید ازشون درس یاد بگیرن
      همینارو اگه درست هدایت کنن اقتصاد یه مملکت رو نجات میدن

      پاسخ ها

      • علي

        برادر عزيزم
        چطور ممكنه وضع اقتصاد با دزدي بهبود پيدا كنه
        از پول همين مملكت دزديده

      • محمدم

        یا شاید چند ملیارد دیگه هم بر می داره و الفراررررررررررررررر

    • بدون نام

      فقط اعدامش كنيد وقتي همكاري نمي كند و بالا دستي هاي خود را لو نميدهد

    • بدون نام

      اره بابا اعدامش کنن تا اسامی بعضی دوستان پاکدست رو نشه

      پاسخ ها

      • هرمان

        درست گفتی واقاً درد دندان کندنه اعدام پول نفت را برنمی گردونه اما یک کار مثبت می کنه برخی از اونایی که به این پرونده مربوت میشن دیگه در امان میمونن

    • بدون نام

      با اعدام امثال او شاید بیت المال برنگردد ولی درس عبرت میشوند .

    • DAvid

      عمرا تازه تشویقیم شاید بگیره

    • mahdi

      شش هزار میلیارد انصافا چقد میشه! چجوری نوشته میشه اصلا؟

    • محمد

      اول باید پول هارو پس بده دیگه زندان نه اعدام

    • بدون نام

      تا قرون آخر رو پس بگیرید بعد درملا عام اعدامش کنین.

    • محمدعلی

      یعنی چی پول پیدا نمیشه تمام خانواده اش را زندان کنن خدارا خوش نمیاد پول بیت المال است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه خانوادش رو زندانی کنند یعنی چی اون چیزی دزدی کرده به خانوادش چه ربطی داره.
        عزیزم یکم فکر کن قبل نظر دادن

      • غلی

        عزیزم وقنی بلد نیستی حرف نزن تو کاری بکنی خوانوادت دستگیر کنن این چه حرفیه اخه

    • فرهاد

      نباید اعدام بشه باید انگشتهای هر دو دستش قطع بشه که هم حکم قرآن است و هم اینجوری میفهمه که پول دولت و ملت خوردنی نیست....

    • بدون نام

      بچه ها شماها چرا نظرایی میدین که فکر میکنم با داعشی ها فرقی ندارید؟

      پاسخ ها

      • محمدم

        بمیرم برات دلت به حالش سوخت؟!!
        خیلی دلت می سوزه برو همه دارایی خودت و خونادت را بده بهش شاید یه کم کارش راه بی افته

    • nimool

      به نظر من باید بفرستنش توی معدن کار کنه یا یکی از همین مشاغل سخت ببینه اون کارگری که با بد بختی کار میکنه و زحمت میکشه واسه یک حقوق بخور و نمیر چه سختی هایی میکشه تا درس عبرتی بشه نیان پول بیت المال رو اینجوری بالا بکشن

    • بدون نام

      به نظرمن یواشکی بفرستیدش خارج ازکشوربعداعلام کنید.بابک زنجانی اختلاسگرمعروف صبح امروزاعدام شدبعدهمه مامردم ساده لوح باورمیکنیم.دیگه آبروی کسی درخطرنمی افته که چقدرازش پول گرفتن یابجاش حسنعلی بقال رواعدام کنیدچه اشکالی داره فکرخوبی کردم( نه غلام )

    • بدون نام

      سلام. به نظر من نباید اعدام بشه. دست یه نفر هم به تنهایی تو کار نبوده. قطعاً از بدنه این نظام افرادی باهاش همکاریهای کردن. و با هم خردن. من می گم این پول زیاد مهم نیست مهمتر از پول پیدا کردن این دزدانی هست که به اسم خدمت به مردم دارن دزدی می کنن. اونا باید شناسایی بشن. برنامه رو بذارن شناسایی کردن این خاءنین.

    • تونی تهرانی

      مسیج برای سایرین دزدها صادر شد نگران نباشند کاری بر روی دزدها انجام نخواهد شد شا ید زندانی شوند همین؟ بیچاره ملّت عجب زوز سیاهی مبتلا شده اند

    • ناشناس

      بهتر بود با صندلی حرف میکش الکتریکی ازش حرف میکشیدن

    • محسن ریحانی

      فقط اعدام-نمایندگانی که باهاش درارتباطندتوبیخ وزندانی بشن-میخادهرکی باشه

    • لیوانی

      در تمامی دنیا به آدمهایی که اینچنین شخصیت و اینچنین تفکری دارد ای چه بسا تشویقش هم بکنند.
      بنده اصولا با نوع نگاه سیاسی به قضایایی از این دست مخالف هستم.
      تمامی سرمایه دارانی چون بیل گیتس و ... در کشورهای غربی به کمک تمام مردم دنیا هم می شتاند ولی در کشور ما نوع نگاه عمدتا آغشته به تنگ نظری و حسادت است.
      ایشان را فقط از طریق رسانه ها دصد میکردم. موجی از انرژی و توانایی ها در وجودش کاملا مشهود بود و عموما اگر ملت ما به درستی به نقش بازار در تعاملات اقتصادی امروذین آشنا باشند آنگاه متوجه خواهند شد که آدمهایی از جنس ایشان ای چه بسا توان تحول اقتصادی عظیمی را به همراه ایجاد اشتغال می توانند فراهم نمایند و..
      موضوعات صدرالذکر با مسائلی چون "رانت" و "پولشویی" و "چپاول" و "دزدی" متفاوت هستند و در این خصوص به دور از هر گونه اغماضی قضات ما باید تصمصم بگیرند.
      در هر حال بنده قاضی نیستم و در این حوزه فقط به "عدالت" خوشبین هستم.

    • farhad

      بعضی ها مثل همین بابک زنجانی مبالغی رو از مردم و بیت المال میدزدن انگار میخوان پانصد سال زندگی کنن.یکی نیست بگه 60 سال تازه اونم قسمت بشه دیگه اینهمه دنگ و فنگ نمیخواد...خیلی بدبختن

    • عارف

      باید بفرستنش پیش پرانس جان و داروغه و اون مار بد جنس تا کار اجباری کنه البته تا آخر عمرش

    • مرضیه

      بابک زنجانی یک نابغه اقتصادی هست.. اگه صحیح تربیت می شد و در امور اقتصادی کشور از نبوغ ایشان استفاده میشد مثلا ب عنوان وزیر الان وضعیت اقتصادی کشور همچین نبود.اعدام کردنش هیچ فایده ای نداره از نبوغش در راه های صحیح استفاده کنید.

    • بدون نام

      با این که به نظرم زنجانی یه دزد تمام عیاره
      ولی نمیدونم چرا ازش خوشم میاد خخخ

    • جواد

      با سلام....اقای بابک زنجانی نفت همه مردم ایران رو بالا کشید و اونطور که حساب کردم نفری 125 تومان به هر نفر از اعضای یک خانواده میرسد و حق تک تک مردم رو خورده چه فقیر چه پولدار و به همین دلیل باید تقاص این کارشو با جونش بده و قصاص یا همون اعدام بشه

    • یکی از عوام

      در این مقیاس پول درآوردن دیگه دزدی حساب نمیشه!!! پولاشو بگیرید بزارید بره دنبال زندگیش. از وزارتخونه و بانک و جاهای گنده گنده کسی تنهایی نمیتونه دزدی بکنه. اقا پولاشو بگیرید ازادش کنید اگه نبوغ اقتصادی داره فقیر نمیمونه.
      در کل منم خیلی ازش خوشم میاد

    • محمد

      چرا اعدام؟ به چه جرمی؟ زنجانی مگه کی بود که وزیر نفت به اون نفت میداد که بره دادو ستد کنه؟چرا هیچکس این سوالات تو ذهنش بوجود نمیاد.؟ چرا کسی جواب این سوالاتو نداد؟ گیریم که اینم اعدام شد بقیه چی اگه از الان جلوی این مثلا فسادها گرفته نشه بعدا کیا میان تو راس این اتفاقات.....

    • امیر

      این همه دزدیدن اینم روش از ماکه چیزی کم نشد ببخشنش بهتر،پدیده شاندیزو... هزارن نفر دیگ هم اختلاس هایی کردن اما دریغ از ... من نظرمو گفتم

    • ناشناس

      خیلی ها اختلاس کردن و خوردن و بچه هاشون و نوه هاشون رو مقیم آمریکا کردن و برا مردم حروم کردن آمریکا رو اختلاس بابک زنجانی هم روش .اونا رو که نکشتن که اختلاس کردن.

    • بدون نام

      توا ایران همه دزدن اگه دزد نبودن الان وضعیت ایران این نبود تاحالا هزار کس از ایران دزدی کرده و بچه هاشو مقیم امریکا یا کشورهای دیگه کرده یا تو کشورهای دیگه سرمایه گذاری کرده آخه اینم شد انصاف تو ایران دزدی میکنن بعدهم تو کشوری دیگه سرمایه گذاری میکنن اخه اینم شد ایرانی خلاصه بگم خدایش این حق بابک زنجانی نیست که اعدامش کنید اونم مثل خیلیای دیگه.........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج