۲۱۹۴۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

براتی: رای کمیته استیناف صحیح است

یک وکیل ورزشی می‌گوید رای صادر شده کمیته استیناف درباره راه آهن و پیکان کاملا درست است، اما از لحاظ منطقی باید بازی پلی آف میان پیکان و مس برگزار شود.

خبرگزاری ایسنا: احمد براتی درباره رای صادر شده کمیته‌ استیناف مبنی بر سقوط باشگاه راه‌آهن به لیگ دسته یک به خاطر استفاده از بازیکن غیر مجاز و صعود پیکان به لیگ برتر، اظها‌ر کرد: هنوز جزئیات این رای صادر نشده و ما نمی دانیم بر اساس چه استدلالی این رای را صادر کرده‌اند، اما چیزی که مسلم است کلیات رای صادر شده قابل قبول است. اگر از ابتدا بررسی کنیم بازیکنی را از خارج از کشور به ایران آورده‌ایم و با توجه به شرایط موجود این بازیکن را بازیکن غیر مجاز می‌نامیم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: کمیته‌ روابط بین‌الملل درباره این بازیکن کوتاهی نکرده است. سیستم نقل و انتقالات بین‌المللی بازیکنان آنلاین است و مجوزها را رد یا قبول می‌کند. بعد از این که مدارک این بازیکن بر روی سایت TMS قرار داده شد، کشور ترکیه هم این مدارک را تایید و برای این بازیکن ITC مورد نظر را صادر کرد. بعد از انجام چند بازی توسط این بازیکن زمانی فرا رسید که کمیته‌ روابط بین‌الملل با توجه به گزارشاتی که به دستش رسیده بود به این بازیکن مشکوک شد و با مراوداتی که با ترکیه انجام دادند متوجه کار غیر قانونی این بازیکن شدند و او را محروم کردند. بعد از آن هم به سازمان لیگ ارجاع دادند و سازمان هم به کمیته‌ انضباطی این بازیکن را معرفی کرد.

این وکیل ورزشی اظها‌ر کرد: کمیته‌ انضباطی می‌توانست دستور موقت صادر کند و از انجام بازی توسط این بازیکن جلوگیری کند. کوتاهی اصلی را کمیته‌ انضباطی انجام داده است. این کمیته‌ حتی می‌توانست از انجام بازی پلی‌آف تا تعیین تکلیف این بازیکن جلوگیری کند. رای صادر شده توسط کمیته‌ انضباطی اشتباه بود، چرا که بحث اصلی انجام بازی توسط این بازیکن غیر مجاز بود نه این که جعل مدرکی صورت گرفته باشد. باشگاهی که از این بازیکن در هر بازی استفاده کرده باشد، نتیجه‌ بازی را سه بر صفر واگذار می‌کند. همان موقع هم اکثر کارشناسان هم به این رای نقد داشتند.

براتی با بیان این که رای صادر شده کمیته‌ استیناف مطابق قانون است، ا‌ضافه‌ کرد‌: لیگ برتر تمام شده است و عملا زمان آماده سازی برای تیم‌ها به حداقل رسیده است. تصور می‌شد که کمیته‌ استیناف نتایج را تغییر ندهد، اما این کار به هیچ وجه درست نبود. مقام قضایی نباید کاری به این مسائل داشته باشد. بر اساس مدارک و مقررات نظر کمیته‌ استیناف صحیح است و آنها توجهی به حواشی نکرده‌اند.

این وکیل ورزشی درباره انجام بازی پلی‌آف میان مس کرمان و پیکان، گفت: اظهار نظر رییس کمیته‌ استیناف مبنی بر این که سازمان لیگ و کمیته‌ انضباطی باید درباره این بازی تصمیم گیری کنند کاملا صحیح است. اگر کسی به این رای اعتراض دارد می‌تواند از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) پیگیر این موضوع شود بنا‌بر‌این از لحاظ منطقی بازی باید برگزار شود.

براتی در پاسخ به این سوال که دادستانی تهران که مسئول واگذاری راه‌آهن به بخش دیگری است به این رای اعتراض کرده، آیا امکان دارد فیفا به دلیل دخالت مراجع دولتی تصمیمی را درباره فو‌تبا‌ل ایران بگیرد؟ خاطر‌ نشان کرد: به‌ هر‌ حال دادستانی حافظ منافع راه‌آهن است و حق دارد به حکمی که صادر شده اعتراض کند. دادستانی مانند مدیر‌عامل پیکان حق دارد به این پرونده اعتراض کند. بنا‌بر‌این اعتراض آنها دخالت دولت محسوب نمی‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان با کسانی که از پرونده موتومبا اطلاع داشتند برخورد قانونی شود؟ اظها‌ر کرد: حتما همین طور است. هر کسی که در برابر مقررات بین‌المللی قانون شکنی کند، باید با او برخورد شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج