جاباما
۲۱۹۴۴۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید

ادوارد اسنودن، همانند جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس، یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌های قرن را انجام داده است. وی، چندی پیش درباره آینده اینترنت و مسائل مرتبط با آن سخن گفت که جالب توجه می‌باشد.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید



برترین ها: ادوارد اسنودن، کارمند اسبق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا و از متخصصان رایانه در این کشور، از سال 2013 تا کنون، به روسیه پناهنده شده است و هزاران صفحه اسناد فوق محرمانه از فعالیت‌های آژانس اطلاعات ملی آمریکا را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

جدیدترین اسنادی که اسنودن آن‌ها را منتشر کرده است، نشانی دهد که سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس، کدهای رمز گذاری شده یک شرکت بزرگ تولید کننده قطعات الکترونیک را برای استراق سمع از تلفن‌های همراه در سراسر جهان، مورد سرقت قرار داده‌اند. افشاگری‌های اسنودن، همانند جولیان آسانژ، مؤسس ویکی لیکس، همچنان ادامه دارد و از آقای اسنودن، شخصیت مشهوری در دنیای رسانه ساخته است.

ژوئن 2013 بود که اسنودن، با افشاگرهای جدید خود، برگ دیگری از اقدامات و عملیات جاسوسی کثیف نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده در اروپا، آسیا و آمریکا و حتی امریکای لاتین را منتشر کرد که شنود تلفن از صدر اعظم آلمان، رییس جمهورهای فرانسه و رییس جمهور برزیل، خشم رهبران اروپا را به دنبال داشت.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید

به گزارش برترین ها؛ ادوارد اسنودن، در یکی از جدیدترین گفت و گوهای خود که به صورت ویدئو کنفرانس در آمریکا انجام شد، با شبکه تد مصاحبه کرد و درباره حقوق شهروندان و آینده اینترنت از نگاه خود و مسائل مرتبط با آن صحبت کرد که جالب توجه است.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید
(گفت و گوی ویدئو کنفرانسی اسنودن با DET در سال ۲۰۱۴ میلادی درباره آینده اینترنت بهتر)

اسنودن در پاسخ به پرسشی که خودت را چه گونه توصیف می‌کنی اظهار داشت:

میدانید، تمام کسانی که درگیر این بحث بوده‌اند با موضوع من و شخصیتم و اینکه من را چگونه توصیف کنند در تقلا بوده‌اند. اما وقتی که من در این باره فکر می‌کنم، این سؤالی نیست که ما باید با آن درگیر باشیم. این که من واقعاً چه کسی هستم، اصلاً مهم نیست. اگر من بدترین فرد دنیا باشم، می‌توانید از من متنفر باشید و بگذرید و بروید. چیزهایی که واقعاً مهم است این مسائل هستند.

چیزهایی که اینجا مهم هستند این هست که چه نوع دولتی را ما می‌خواهیم، چه نوع اینترنتی را ما می‌خواهیم، چه نوع ارتباطی را بین مردم و جوامع می‌خواهیم. و این چیزی است که من امیدوارم که بحث پیرامون آن باشد، و دیده‌ایم که در طول زمان این افزایش یافته است. اگر قرار باشد خودم را وصف کنم، از واژه ای مثل «قهرمان» استفاده نمی‌کنم. از «میهن‌پرست» و «خائن» استفاده نمی‌کنم. میگویم یک آمریکایی هستم و یک شهروند، درست مثل بقیه مردم.

اسنودن در پاسخ به پرسش کریس اندرسون، مصاحبه گر شبکه تد درباره دلیل واقعی رفتار افشاگری وی گفت:

هنگامی که من در هاوایی اقامت داشتم، و سالهای قبل از آن، هنگامی که برای جامعه اطلاعاتی کار می‌کردم، چیزهای زیادی را دیدم که مرا مضطرب و ناراحت می‌کرد. ما کارهای بسیار خوبی در جامعه اطلاعاتی انجام می‌دهیم، چیزهایی که نیاز است که انجام شوند، و چیزهایی که به همه کمک می‌کند. اما همچنین در بعضی موارد زیاده‌روی‌هایی هم هستند. چیزهایی که نباید انجام شوند، و تصمیماتی که در خفاء بدون آگاهی جامعه، بدون رضایت جامعه و حتی بدون آگاهی نمایندگان ما در دولت از این برنامه‌ها انجام می‌شوند.

هنگامی که من با این مسئله در کشمکش بودم، با خودم فکر کردم، چطور می‌توانم با بالاترین سطح مسئولیت این کار را انجام دهم، بیشینه کردن منافع عمومی در حالی کمترین خطر داشته باشد؟ و از میان همه راه‌هایی که می‌توانستم بروم، از اینکه به کنگره بروم هنگامی که هیچ قانونی وجود ندارد، در آنجا هیچ حمایت قانونی برای یک کارمند خصوصی وجود ندارد، یک پیمانکار در بخش اطلاعات مثل من، این یک خطری بود که می‌شد که همراه با این اطلاعات و خاک سپرده شود و مردم هرگز از آن خبردار نشوند. بنابراین، با این کار افشاگری که کردم، احساس راحتی می‌کنم.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید
(مصاحبه اسنودن با نشریه گاردین)

اسنودن درباره یکی از افشاگری‌های خود به نام پریزم 2007 اضافه کرد:

بهترین راه برای درک برنامه پریزم، اولین بحث درباره آن بود که پریزیم چه چیزی نیست، زیرا این کمی مورد مناقشه بری انگیزه بوده است. بخش عمده‌ای از بحث‌ها در ایالات متحده در مورد «ابرداده‌ها» بوده است. آن‌ها گفته‌اند که این‌ها تنها ابرداده‌ها هستند، فقط ابرداده ها، و آن‌ها در مورد یک اختیارات قانونی ویژه صحبت می‌کردند به نام بخش ۲۱۵ از لایحه میهن‌دوستی (قانونی که بعد از ۱۱ سپتامبر بلافاصله تصویب شد) آن‌ها اجازه دادند که نوعی استراق سمع بدون نیاز به حکم دادگاه انجام شود، نظارت گسترده‌ای بر تمامی مکالمات تلفنی سراسر کشور، مثل این‌ها: با چه کسی صحبت می‌کنید، با آن‌ها در چه زمانی صحبت می‌کنید، چه موقع شما مسافرت می‌کنید.

همه این‌ها رویداهای ابرداده ها هستند. پریزم در مورد محتوا است. این برنامه‌ای که از طریق آن دولت می‌تواند شرکت‌های بزرگ آمریکا را مجبور کند، می‌تواند به شرکت‌های بزرگ آمریکا نمایندگی انجام کارهای کثیف را برای «آن اس ای» (آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) بدهد. و با اینکه برخی از این شرکت‌ها بخواهند مقاومت کردند، با اینکه برخی از آن‌ها-- معتقدم که شرکت یاهو یکی از آن‌ها بود-- و در دادگاه آن‌ها را به چالش کشیدند، همه آن‌ها در دادگاه شکست خوردند، زیرا این هرگز با یک دادگاه علنی صورت نپذیرفت.

همه آن‌ها تنها از طریق یک دادگاه‌های غیر علنی و مخقی صورت پذیرفت. و چیزی که ما دیدیم، گاهی در باره برنامه پریزم که بسیار مورد توجه من است، این‌ها درباره نکته‌ای دولت ایلات متحده صحبت می‌کنند که ۱۵ نفر از قضات فدرال این برنامه‌ها را بازبینی کرده و آن‌ها را قانونی دیده‌اند اما چیزی که آن‌ها به ما نمی‌گویند این است که آن‌ها قضات مخفی در یک دادگاه مخقی براساس تفسیر مبهم از قانون که ۳۴٫۰۰۰ حکم درخواست‌هایی در طول بیش از ۳۳ سال مطرح شده‌اند و طی ۳۳ سال تنها ۱۱ درخواست دولتی رد شده‌اند. این‌ها افرادی نیستند که ما می‌خواهیم برای نقش شرکت‌های بزرگ امریکایی در اینترنت آزاد و باز تصمیم بگیرند.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید

اسنودن درباره امنیت اینترنت گفت:

بزرگ‌ترین چیزی که در حال حاضر در شرکت‌های اینترنت در آمریکا می‌توان امروز انجام داد، بدون مشورت با وکلا، تا از حقوق کاربران سراسر جهان محافظت شود، این است که تکنولوژی رمزگذاری «اس اس آل» LSS برای هر صفحه که بازدید می‌شود به کار گرفته شود.

این موضوع، به این دلیل اهمیت دارد که اگر شما بروید و به نسخه سال ۱۹۸۴ وب سایت Amazon.com نگاه کنید، «آن اس ای» می‌تواند رکوردی از آن ببینید که سازمان اطلاعات روسیه نیز می‌تواند آن را ببینید، همچنین سازمان اطلاعات چین نیز می‌تواند نسخه ای از آن را ببینید، سابقه ای از آن در تمامی سرویس‌های فرانسوی، آلمانی، و آندورا می‌توانند ببینند.

همه این‌ها می‌توانند ببینید، زیرا آن‌ها رمزگذاری نشده هستند. آمازون دات کام، کتابخانه جهانی است، اما نه تنها آن‌ها رمزگذاری به طور پیش فرض پشتیبانی نمی‌کنند، بلکه هنگامی که جستجوگر به دنبال کتاب است، نمی‌توانند سیستم رمزگذاری را هم انتخاب کنند. این چیزی است که نیاز داریم که تغییر کند، نه تنها برای آمازون، منظور من یک شرکت خاص نیست، اما این مثال بسیار بزرگی است.

تمامی شرکت‌ها نیاز دارند که عادات جستجوگرها را به‌صورت پیش فرض برای کلیه کاربران که هر فعالیت در اینترنت انجام می‌دهند و یا روشی بخصوصی را که برای خودشان انتخاب می‌کنند را رمزگذاری کنند این حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و حقوقی است که مردم سراسر جهان از آن لذت خواهند برد.

افشاگر آژانس امنیت ملی امریکا اظهار کرد:

اینترنت دشمن نیست. اقتصاد ما دشمن ما نیست. تجارت آمریکا، تجارت چین، و هر شرکتی در اینجا بخشی از جامعه ما هستند. بخشی از جهان به هم پیوسته ما هستند. پیوندهایی برادری که ما را به هم گره زده‌اند و اگر ما این رابطه‌ها را توسط استاندارهای ضعیف تخریب کنیم، امنیت، نحوه رفتار، که ملت‌ها و شهروندان در سراسر جهان از ما انتظار دارند تا آن‌ها را رعایت کنیم از بین می‌رود.

اسنودن، همانند مونیکا لوینسکی، چهره خبرساز امریکا در سال‌های ریاست جمهوری بیل کلینتون، از اینترنت بهتر سخن گفت و اظهار داشت:

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید
(مونیکا لوینسکی، در گفت و گو با تد، از اینترنت بد انتقاد کرد)

یک اینترنت بهتر، بهتر از آنچه که هست، گاهی ما نیاز داریم که آینده ای را بسازیم که نه تنها بهتر از آن چیزی است که خواهان آن هستیم بلکه بهتر از هر چیزی که ما بتوانیم آن را تصور کنیم.

درباره اسنودن

ادوارد جوزف اسنودن (: Edward Joseph Snowden) متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان آژانس امنیت ملی است.. اسنودن در ژوئن ۲۰۱۳ اطلاعات طبقه بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری اِن‌اس‌اِی از جمله برنامه شنود پریزم را به نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشینگتن پست لو داد.

اسنودن، درباره آینده اینترنت می‌گوید

سند فوق سری که توسط اسنودن در اختیار روزنامه گاردین قرار گرفت، نشان می‌دهد که سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از "ایمیل‌ها"، "مکالمات تلفنی" و "پیامک‌های" شهروندان آمریکایی کند. این قانون که در سال ۲۰۱۱ میلادی به تصویب رسیده در تضاد با اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام‌های اطلاعاتی در کنگره و سنا مبنی بر حمایت و حفاظت دولت از حریم خصوصی شهروندان این کشور است.

بر اساس این قانون اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکایی که ارتباط مستقیمی با اهداف خارجی دارند نیز توسط سازمان امنیت ملی آمریکا بدون اخذ حکم قانونی و قضایی قابل جمع‌آوری و جاسوسی بوده است. جمع‌آوری اطلاعات شهروندان آمریکایی بر اساس بند ۷۰۲ اصلاحیه قانون موسوم به "فیسا" از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا انجام شده است.

تعدادی از اسناد که در تاریخ ۱۵ اوت ۲۰۱۳ (۲۵ مرداد ۱۳۹۲) توسط اسنودن در سایت اینترنتی واشنگتن پست منتشر شد فاش کرد که روش جمع‌آوری اطلاعات اتباع آمریکایی و افراد خارجی در خاک آمریکا از طریق کنترل مکالمات تلفنی و پیام‌های ایمیلی ناقض قانون اساسی آمریکا بوده است. همچنین نتیجه یک حسابرسی داخلی در آژانس امنیت ملی آمریکا نشان داده است که در مدت یک ساله بین ماه مه ۲۰۱۱ و مه ۲۰۱۲، مجموعاً ۲۷۷۶ مورد نقض قانون در جمع‌آوری اطلاعات صورت گرفته است.

درباره اسنودن در پرتال www.whistleblower.org/Snowden اطلاعات تکمیلی کسب کنید.

یکی از مصاحبه‌های اسنودن درباره جاسوسی را در ویدئو زیر مشاهده کنید.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج